Accu voor speed 400

Oscar

verslagschrijvers
Ik heb een zwevertje (100% roofmate ) gemotoriseerd met een speed 400.

het is een 6volt versie en ik wil een 6 of 7,2 volt accu gaan toepessen.

Ik ben echter alleen thuis in sub-c cellen en die zijn echt te groot en zwaar.

Wat zijn de mogelijkheden ?
en hoeveel amp trekt een speed 400 met zo'n opduwpropje ?

Ik ben meer geinteresseerd in laag gewicht dan in lange looptijd,
het tenslotte een zwever.

Graag wat tips met verkoop/adressen/sites.

kan 1050 bv. evt kan je ook de kan 650 kopen, nog iets lichter.
zie: aircraft-world
ik zou voor 7 cellen gaan, dit is eigenlijk gebruikelijk bij dit motortje, maar het licht ook aan het vlieggewicht, en je propellor, wat een verstandige keuze is.
als je echt nog lichter wil, kan je het beste lipo's pakken. Maar dan heb je wel een andere lader nodig.

motor trekt max. 10A(is totaal afhankelijk van de prop) dus je accu's moeten dan kunnen leveren, let daarop.(vooral bij lipo's)

in klasieke technologie ... echt "ouderwets" Sanyo 500AR (of 600AE) NiCAD's in 2/3A fomaat en ca. 19 gram per cel ... iets moderner de NiMH varianten van de 2/3A cell van o.a. KAN, GP, en Sanyo capaciteit 1000 tot 1100 mAh, ietje zwaarde dan de NiCAD's ca. 22 gram per stuk. Dit zijn al jaren "de" SP400 cellen,

Kleinere cellen mee uitkijken de meeste hebben toch wat problemen met SP400 stromen (motor komt niet op vermogen) .... er zijn uitzonderingen...

LiPo's is een alternatief zelfde capaciteit met ca. het halve gewicht .... ongeveer de zelfde prijs als de NiCAD of NiMH celletjes bovengenoemd ...

Nadelen van Lipo's, een Lipo-veilge regelaar nodig en een lader die lipo's begrijpt .... anders heb je weinig plezier van je lipo's

Back