Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb bij mijn drone een 11.1 volt 2200mah lipo accu.
Nu kom ik ook 11.1 volts accus tegen van 3800 mah of 5800mah.
Zou ik deze probleem loos kunnen gebruiken? Ik neem aan dat de gebruikersduur verlengt met een hoger mah?
Het klopt dat je een accu met hetzelfde voltage (aantal cellen) maar met een hogere capaciteit kan gebruiken.
Je vluchtduur gaat toenemen. Hou er wel rekening mee dat die accu 's groter zijn en meer wegen. Meer gewicht vraagt ook meer van je accu (motoren moeten harder werken) dus verkort weer wat je vluchtduur.
Dus, als je nu 10 minuten vliegt met een 2200mAh, ga je geen 20 minuten vliegen met een 4400mAh. Zal er ergens tussenin liggen.
En hoe zit het met de benamingen 3s en 25c, dat staat op mn accu maar ik vind ook andere coderingen. Moet ik hiermee ook rekening houden of zolang het 11,1 volt is met een xt60 stekker dan is het goed?
25c staat voor de max belasting van je Lipo
Rekenvoorbeeld:
2200 3s 25C
2200=2.2A
2.2x25= 55A
De maximale stroom mag dan dus 55A zijn.
Let wel op!! Deze waardes worden vaak wat overdreven... Dus zorg dat je er ruim onder blijft .... Ikzelf zit er altijd 1/3 tot 1/2 onder. ( in dit geval dus niet meer dan 27 tot max 40 À trekken
De s waarde geeft het aantal cellen aan.
1s = 1cel 3.7Volt
2s = 2cellen 7.4Volt
3s = 3cellen 11.1Volt
Enz....