accu vraagje walkera 4#1

ik heb bij mijn walkera 4#1 een nimh 650 mah accu 8.4 v 10c
kan ik daar een 7,4 v 1300 mah 20c op aansluiten?,
het staat in ieder geval wel bij de producten voor mijn heli,
en heb ik trouwens een balancer nodig voor die lipo, of kan ik die gewoon opladen met mijn orignele accu lader?,

zou het niet teveel mah wezen voor het kleine apparaatje, dat me de boel niet doorbrand:p
anders bestel ik gewoon een orginele accu er bij i.p.v een zwaardere

m.v.g Jaapjan

ja die accu kan gebruikt worden maar de vliegtijd zal niet langer worden (ervaring) Het probleem is dat de spanning iets lager is waardoor de stroom hoger moet worden om het zelfde vermogen te krijgen.
Voor het laden moet je echt een lipo lader aanschaffen en niet de NIMH lader gebruiken, je lipo zal zeker kapot gaan (kan zelfs in de brand vliegen).
Het aantal mah van de lipo is geen probleem voor de heli, de spanning (volt) en gewicht zijn van belang. Je kan ook voor kleinere lipo's gaan, 1000mah.

nog 1 ding je ding kan niet doorbranden door te veel mah hoor:p alleen te zwaar worden zelf geen ervaring met hoeveel gewicht eronder kan vergelijk het gewicht anders een smet de originele accu en ja je hebt een lipo lader nodig

justus

vind ik niet maar das mijn mening en je vliegtijd woord wel iets langer ipv 5 min bijv 7.30minuten ofzo je moet alleen op het laatst iets meer gas geven omdat je voltage dan lager is

dankje, maar jammer dat die site bijna alleen maar voor e-sky is, want ik heb nog wat andere onderdelen nodig voor mn walkera, dus vandaar dat ik dacht dat ik zo even mee kon sturen, maar is die emax niet goed dan?,

ik heb nu een 1300 mah besteld, als het niet bevalt verkoop ik/bewaar hem gewoon voor een andere heli, dat word electro 450/ of een soort raptor 30./50.
maarja eerst maar weer maximaal oefenen met de 4#1 onderdelen besteld dus dat word hoop ik deze week nog vliegen!, hopen op beetje lekker weer achterin de week, hopelijk beetje windstil, anders vliegt zo'n aparaat voor geen meter.
ik laat de prestaties wel weten, voor degene met hetzelfde dilema:rolleyes: en die er ook nog niet zoveel verstand van hebben.
weet trouwens iemand hoe je de guiding ring weer in de mainblade holder krijgt?

m.v.g Jaapjan

deze(zie foto) is dus afgebroken,

maar hij moet in de mainblade holder zitten(zie foto)

hoe krijg ik die er in?, ben bang dat ik de boel weer afbreek:rolleyes:
iemand tips?

m.v.g Jaapjan

nu heb ik dus mn lipo binnen, maar zit er zo'n grote bruine aansluiting aan,
dus hij past niet...
hij stond wel bij mijn heli onderdelen.
heeft iemand ervaring daarmee?,
misschien dat je het stekkertje kan "verbouwen" ofzo?

Laatst bewerkt:
ik heb nu een kabeltje gevonden,
Conversion plug Dean to JST
nu is mijn vraag zijn alle jst plugje's hetzelfde?
want mijn lipo zit een dean plug aan,
niet netjes om er bij te vermelden dat je nog zo'n conversion plug nodig hebt, weer 6 euro verzendkosten... voor een plugje van 2,50

Gewoon die deans erafknippen en een jst erop solderen, kun je simpel bestellen bij RC technics, en heb je geen idiote verzendkosten.

Nog iets, je kunt ook een 3s lipo op dat helietje zetten ! gaat prima ;)

Dankje! ik ben nu even met die mensen aan het mailen voor een verloopje, het is een heel klein kabeltje dus hij kan ook wel met gewone briefpost mee toch, de accu die ik nu heb is 2 cel, heb nu 2 accu's erbij, dus dat is wel even genoeg

m.v.g Jaapjan

Back