Accu X-UFO ontploft [UPDATE; gratis nieuwe ontvangen]

• Topicstarter Topicstarter michael2005
  • Startdatum Startdatum
M

michael2005

Guest
Hallo allemaal, ik ben Michael en sorry dat ik zo plotseling inbreek op jullie forum maar ik moet even iets kwijt.

heb vanmiddag een X-UFO gekocht en bij de 2e keer laden werd de accu heel heet en ontplofte deze. Ik zag dat er hier veel over de X-UFO geschreven is dus misschien heeft een van jullie hier ook ervaring mee? Ik heb even gezocht maar kon niet direct wat vinden.

Hieronder mijn mail aan intertoys en de importeur waar het hele verhaal in staat.

------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Vanmiddag heb ik bij intertoys in de Spuistraat in Den Haag een X-UFO gekocht. Nadat ik ermee gevlogen had en voor de 2e keer de accu opgeladen had zag ik dat het plastic dat erheen zat deels gesmolten was. Tevens was de accu heel erg heet. Ik heb de accu vervolgens op mijn bureau gelegd en heb intertoys gebeld om uitleg, ik kon een nieuwe accu op komen halen zeiden ze.

Enkele minuten na het telefoongesprek met intertoys begon de accu ineens te sissen en ontplofte de accu vlak voor me zodat ik stukjes tegen mij aan kreeg. Als dit in mijn ogen was gekomen had ik blind kunnen zijn.

Buiten de tijd en geld die ik kwijt was, 2 x naar intertoys + 2 x € 2,40 parkeerkosten en het schoonmaken van mijn bureau (overal ligt zwart poeder) is dit natuurlijk een zeer gevaarlijke situatie zoals u hopelijk zult begrijpen.

Van de assistent bedrijfsleider bij intertoys, die mij overigens zeer goed en correct heeft geholpen, heb ik begrepen dat er al 4 van de 5 X-UFO´s die ze verkocht hadden terug waren gekomen. Gelukkig was dit tot nu toe de eerste met een ontplofte accu.

Ter informatie heb ik een 3 tal foto´s van de ontplofte accu bijgesloten. Graag zou ik willen dat u een onafhankelijk onderzoek instelt en mij op de hoogte houdt van het onderzoek en de uitkomst ervan. De beslissing of u dit apparaat blijft verkopen laat ik aan Specton en Intetoys zelf over. Ik kan u niet dwingen tot een product recall maar hoop wel dat u dit in overweging neemt. Ik moet er niet aan denken als er straks een kind van 14 blind wordt door uw product.

107295700.jpg

107295729.jpg

107295743.jpg

Dat wil idd wel eens met een Nicad of Nimh accu gebeuren als hij zwaar overladen word. Ik denk dat het probleem in de lader gezocht moet worden en niet direct in de accu.

Je mag blij zijn dat je er zo goed vanaf bent gekomen.

ps heb je een foto van de uit elkaar geklapte cel, die is hier niet duidelijk te zien.

Nu je het zegt, het was wel een beetje een vage lader. Het leek wel of ie niet goed reageerde. Je moest een beetje prutsen om de juiste lampjes te krijgen.

Helaas/gelukkig heb ik hem al teruggebracht en kan ik geen nieuwe foto´s maken maar heb even een uitvergroting van foto 2 gemaakt en daar zie je duidelijk dat het kapje aan de bovenkant nog los aan het draadje hangt.

107298747.jpg

Zojuist een antwoord van de importeur ontvangen.
---------------------------------------------------------

Geachte heer ...

Het spijt ons dat er bij uw Ufo waarschijnlijk een fout in de accu zat.

We hebben eea aan de producent gemeld, en van de vele duizenden die er wereldwijd zijn verkocht is dit de eerste klacht mbt de accu.

Er wordt een grondig onderzoek ingesteld, samen met de accu producent en houden u op de hoogte van de ontwikkeling.

Mvrgr.

.......

Hoi, even over de accu van de Ufo.
De accu die ze erbij leveren is veel te licht, dat ding wordt nog heet ook en de lader heb ik open gemaakt en dat is ook prut.
Ik heb meteen een Lipo van 910mAh gekocht met lader, hij vliegt nu ongeveer 15 minuten en wordt lauw.
En nu nog leren sturen.

@michael2005

Bedankt voor je bijdrage aan ons forum, dit soort ervaringen zijn hier zeer welkom! Het woord "inbreken" gebruik je verkeerd, de neemt nu deel aan een forum, dat klinkt heel wat beter :wink:

Robert (correct behandeld door de leverancier/importeur trouwens, complimenten).

Ik heb inmiddels een aantal keer contact gehad met de importeur en hij heeft mij een nieuwe UFO belooft als tegemoetkoming. Ik moest er wel even op wachten omdat ie nog met de boot onderweg was vanuit china, maar inmiddels van onze buren een hele grote doos mogen ontvangen. Die keken trouwens raar op toen ik zei dat dat mijn ufo was :lol:

Heb nu een type 2 en die vliegt veel beter dan de vorige, dat was type 1.

Wel wil ik er zo´n Lipo van 910mAh bij gaan kopen waar Ron het over heeft. Weet er iemand een goede winkel in Den Haag waar ik die kan kopen?

Quartel, die zit in Pijnacker. die hebben ook goedkope lipo ladertjes want die heb je dan ook nodig.

Back