Accu...

Hoi,
ik heb net een nieuw vliegtuigje gekocht en ik ben nogal nieuw in dit vak... :lol:

Nu heb ik een standaard oplader met verschillende mA
Ik heb een 7 cel accu 350 mAh
Nu staat op de accu van 16 hours at 35 mA
Die optie zit niet op de oplader (kleinste is 50 mA)
Moet ik nu de oplaattijden veranderen en hoe lang moet ik eigenlijk de eerste keer opladen? en dan daarna :?:

beetje veel vragen, hopelijk kom je eruit :roll: 8O
 
Je kunt m rustig 12 a 14 u op laden op de 50 ma.
Alleen kun je zo per dag maar 1 vluchtje maken, wordt je ook niet vrolijker van. Dus je gaat een snellader nodig hebben.

Of, zoek eens op dit forum naar 2x 1020 kokams, met simpel goedkoop zelf te bouwen ladertje. Dan doe je gelijk mee aan de laatste stand der techiek, je kunt in 1 uur de accu laden en er 3x langer vliegen, met iets minder gewicht.
 
accu

Hoe lang zou normaal een vlucht duren dan?

en met een snellader?

volgas natuurlijk :lol:

2e optie is 2 accu's erbij kopen :wink: :roll:
 
Vliegen met de snellader gaat niet.. :P

Geen idee welk vliegtuigje je hebt, maar met de 350 op een gemiddeld 280 vliegtuigje is het na 5 a 7 minuten al afgelopen...

Meeste (goede!) snelladers krijgen 350er in 15 a 25 min weer vol.
 
En nu het antwoord: GEEN, lol...nog niet maar wel van plan...Maar mijn oom heeft jarenlang vliegtuigmodelbouw gedaan dus ik vraag hem wel om het mij een beetje te leren...misschien kan ik daarna in een groot weiland vliegen...Als het van de boer mag :roll:
En als ik het dan ECHT leuk vind dan kan ik een lidmaatschap aanvragen bij een vereniging.
Maar ik heb een scooter dus als er een goede elektro vereniging in de buurt is...(Vasse woon ik, 5 km van Tubbergen)
Ik weet dat er een vereniging in manderveen zit, daar kijk ik ook wel eens in de zomer maar daar doen ze hoofdzakelijk brandstof dus ik weet niet of ik daar echt 'pas'
 
ron van sommeren zei:
MaartenR zei:
... misschien kan ik daarna in een groot weiland vliegen...Als het van de boer mag :roll:
Al mag het van de boer, van de wet mag het niet, lees mijn schrijfsels in (o.a.) deze thread maar eens:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2059&highlight=toegestaan

Ok je hebt me overtuigd :D
Maar...ik ga niet voor een testvlucht 7 km rijden :roll:
Dan kies ik toch wel even een weiland...
gewoon ff testen zonder motor :D
een glijvlucht dus...
 
MaartenR zei:
Ik heb een Mini Piper van Graupner, accu: 7 cell...350 mAh
motor: speed 300, 6 volt...
8)

Waarom Niek dit vraagt is omdat dit dus een voor dit doel foute motor is!

Gasmasker op, want het gaat roken.

Sp300 7.2V gebruiken dus.

Elektrovliegen zonder snellader is ook niet het pad naar succes, maar je akan het proberen.
 
In de winkel zeiden ze dat ik deze motor kon gebruiken,
de prop: 125x110
Omdat ik met 7 cellen vlieg kon het met 6 volt... :?
 
Heeft die winkel het fout.

Er wordt NERGENS in de graupner catalogus een voorbeeld gegeven dat de sp300 6V met een directe aandrijving kan worden gebruikt, of als alternatief voor de sp300 7.2V
Winkeliers als deze doen er beter aan om eens de theorie te snappen, of anders te investeren in een programma.

Ik heb het in andere posts over "de marketing trut van graupner" die dat soort aanduidingen erop laat plakken.

Ik kijk naar andere nummertjes.
Een speed 280 6v kan je eventueel wel gebruiken (iets slechter rendement).
 
MaartenR zei:
de prop: 125x110

Das de welbekende gunther prop...
Op een 6V 30.000 toeren sp300 6Vmet gekartelde as?

Geschatte levensduur: 10 a 30 seconden vol gas...
Bij een verbruik van 10 15 amp..
Totdat of de motor, of de regelaar of de accu of alle 3 tegelijk rook afgeven..

Wel heel even heeel veeeel poweRrrrrr!! :P


Vasse.. effe op kaart kijken.
Ben je bij AHT in Almelo geweest (die zou toch beter moeten weten)
of bij Q in Zwolle? (kreeuuunn!)

In Almelo hebben ze een klub waar veel electro wordt gevlogen,
pm de gebruikers R_R_R of mr Depron of Dick er maar eens over,
die 3 doen ook aan elektro vliegen bij club(s) bij jouw in de buurt.
 
owww ajjjjjjjjjj
ik ga morgen toch terug om weerstandjes :arrow: :arrow: wijziging: condensatoren :!: :!: te halen en dan print ik dit alles eventjes uit...
hehe :lol:
Dan neem ik ook gelijk de motor mee
 
Maar 7 cellen is toch 1,2 * 7 = 8,4 volt??? :?: :?:

want ik heb een accu met 7 cellen..kan zijn dat ik helemaal fout zit, ik begin nog maar net
 
MaartenR zei:
Maar 7 cellen is toch 1,2 * 7 = 8,4 volt??? :?: :?:

want ik heb een accu met 7 cellen..kan zijn dat ik helemaal fout zit, ik begin nog maar net

Euhh. Ik wil niet lullig doen, maar die 8.4V is nominaal.

Nominaal is een moeilijk woord voor " In de praktijk altijd net effe anders".

Bij hoge stroom mag je blij zijn als je 1 volt per cel hebt gemiddeld over de hele ontlaadtijd.

Electro vliegers werken meestal met "aantal cellen".

Condensa-Torren, Transis-Torren :? Waarom geen weerstan-Torren :lol:
 
Back
Top