Accuader: Turnigy ACC 6, info ?

RCEFlyer

In Memoriam
Hoi,

ik heb twee laders in gebruik, een Simprop Intelli Bipower (220V/12V) met losse balancer en een Triton 2 (12V) met losse balancer. Nu wil ik voor op het veld eigenlijk een lader(tje) maar ik vind het een beetje zonde daar m'n goede laders voor te gebruiken.

De lader voor op het veld wordt alleen gebruikt voor het (bij)laden van 4.8V RX-pack's en een paar kleine (860mAh 2S & 3S) Lipo's.

Ik ben dus op zoek naar een simpel en goedkoop ladertje, wat dit kan. Al zoekende kwam ik deze Turnigy ACC6 lader tegen bij Hobbycity.
ACC6.jpg

Geen geld natuurlijk, maar de vraag is heeft iemand al ervaring met deze lader ? Er staat bij vermeld dat hij gelijk is aan iMAX B6 m.u.v. de Pc functionaliteit. In dit geval voor mij niet het belangrijkste ...

Indien iemand meer info heeft hoor ik dat graag :)

Grtz,
Menno

Hoi Arthur,

dank voor je reactie.

Ik heb ergens (ik geloof op RCU) gelezen dat de ingebouwde balancer niet zo nauwkeurig is, heb jij daar al ervaring mee ?

Is de lader een beetje netjes afgewerkt ?

Welke laadsnoertjes zitten er nou precies bij, want dat wordt me niet helemaal duidelijk uit de productpagina van Hobbycity.

Bvd voor je reactie.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Op z'n minst net zo nauwkeurig als mijn multimeter. De lader geeft per cel continu de waarden aan met 2 cijfers achter de komma. Als uiteindelijk het laad/balanceer proces gestopt is zijn bij mij de cellen gelijk volgens de multimeter.

Die wijkt wel wat af van wat de lader zegt, maar die multimeter is dan ook voor 10 euro gekocht. (Multimeter geeft iets lager aan).

De laadsnoertjes zijn voor mij niet echt bruikbaar. Eentje met de krokodilleklemmen en zo'n laagspanningsbusje is voor het aansluiten van de 12 volt. Ik vind het kabeltje te dun. Het is makkelijker om rechtstreeks een passend adapter te gebruiker - net zoiets als aan je laptopadapter zit. De lader accepteert volgens handleiding 11-18 volt, dus als je geluk hebt heb je nog wel een passende adapter (50watt) liggen.

Voor de laaduitgang zit er een kabeltje bij met twee goudstekkers (laderkant) en een imitatie deans. Daarop kun je vervolgens een aantal adapterkabeltjes steken: van gloeiplug to BEC tot deans tot ontvangeraccu. Alleen de ontvangeraccukabel is voor mij bruikbaar maar dan onnodig groot en onhandig. Advies: gewoon je bestaande laadkabels gebruiken.

Arthur

Laatst bewerkt:
Even een oude topic omhoog halen...
Ik ben in het bezit van dezelfde Turnigy lader, nu wil ik als voeding een oude laptop voeding gebruiken maar ik vraag me af of ik daarmee de lader niet sloop.

De specs van de voeding zijn: 90W, 19 volt, 4,74A

Nu staat in de specs van de lader dat hij maximaal 18 volt input power kan hebben...ik ben niet zo'n electonica man....gaat de lader kapot als ik hier een 19 volt voeding op aansluit?

Hallo Henk,

Kun je de adapter meten onder last?
Ik denk, dat óf de adapter érg goed is, en 'ie onbelast ruim over de 20V komt, óf dat 'ie iets minder is en er onder last nét 18V uit komt...

Geen zeggen van dus, meten is weten.

Groeten, Jan.

Belast meten is denk ik een beetje lastig...onbelast meten is geen probleem, check het wel even met de voltmeter. Hopelijk komt ie lager uit, anders moet ik op zoek naar een andere voeding.

Ik krijg net een mail dat hij terug op stock is. Ik kijk en hij is nog altijd in backorder. Zou het stockaantal nog niet aangepast zijn of al die laders alweer uitverkocht?

Je kan ook kijken naar een RCpower BC6 of een Imax B6 allemaal dezelfde hardware en firmware.

Op ebay worden ze bij bergen aangeboden.

Mijn eerste ladertje was een RCPower BC6, leuk ding! alleen 50w ;)

En als voeding kan je perfect een oude Computer voeding gebruiken, draden Geel en Zwart gebruiken

dsc00422gj.jpg

Laatst bewerkt:
Back