acculader gezocht tot 40 cellen!!!

• Topicstarter Topicstarter miko
  • Startdatum Startdatum
M

miko

Guest
Wie weet of er een acculader op de markt is, die tot 40 cellen kan laden. Tot nu toe heb ik alleen laders kunnen vinden die tot 30 cellen kunnen.

bvd,

michel

Een acculader die tot 40 cellen kan laden, moet 40*1.5 volt = 60volt aankunnen, intern zelfs nog een paar volt meer. Hiermee kom je boven de 42 volt, de veiligheidsgrens, en daarmee in een andere, duurdere veiligheidsklasse. Daar beginnen fabrikanten niet aan, zeker niet als er weinig vraag naar is.

Ik ben bang dat je zo'n lader zelf zult moeten bouwen, de reden heeft Ron al gegeven. Je moet je bedenken dat een dergelijke lader ook behoorlijk prijzig zal worden omdat je nogal wat speciale transistoren en dergelijke nodig hebt ivm de hoge spanning.
Al met al denk ik dat het eenvoudiger en goedkoper is om de accu in twee delen te laden, 2 maal 20 cellen. Is nog veiliger ook!

dat is erg jammer, in mijn kist komen twee pakketten van 19 cellen. leek mij daarom handiger om dit vanuit 1 lader dit te gaan laden, ivm. gelijke spanning/capaciteit beide paketten.

Moet ik dan toch maar twee laders kopen.

maar evengoed bedankt voor de info

Back