Acculader

• Topicstarter Topicstarter Buy Bird
  • Startdatum Startdatum
B

Buy Bird

Guest
Ik heb een radiografisch bestuurbare terreinwagen 'Himalaya Expedition' gekregen van iemand, maar hier zit geen acculader bij.
Het accupack wat er bij zit is van Artin 9,6 Volt rechargable Ni-Cd Battery Pack,

Wat voor lader heb ik hier voor nodig en wat kost deze ?
(heeft misschien iemand nog zo'n lader ligger, die niet gebruikt wordt, maar nog wel werkt ?):rolleyes:

Die batterij zit dus ook in mijn zender
En die laad ik op met een bijgekochte lader iets van een tientje of twee
Dus op naar de modelbouwzaak he
mvg
Frederik:D bij goole vapex in tikken en je ziet daar ook laders

Ik heb een radiografisch bestuurbare terreinwagen 'Himalaya Expedition' gekregen van iemand, maar hier zit geen acculader bij.
Het accupack wat er bij zit is van Artin 9,6 Volt rechargable Ni-Cd Battery Pack,

Wat voor lader heb ik hier voor nodig en wat kost deze ?
(heeft misschien iemand nog zo'n lader ligger, die niet gebruikt wordt, maar nog wel werkt ?):rolleyes:

Hoi

om problemen te voor komen zou ik de accu ook even testen of die niet kapot is voor je een lader koopt, meestal zijn dat soort accus kapot omdat ze lang niet geladen zijn geweest. mocht ie kapot zijn dan kan je ook een accu mee bestellen.
meet even hoeveel volt de accu nu geeft met een multimeter, hij moet ongeveer min 5 volt zijn anders kan je hem weggooien.

mvg Hans

Het lijkt me sterk dat je NiCad niet diep mag ontladen hoor, het is tenslotte geen LiPo. Aangezien NiCad en NiMH behoorlijk wat zelfontlading hebben, kan je er zeker van zijn dat die accu's vrij leeg zijn als ze een tijd niet gebruikt zijn. Gewoon laden en dan misschien eens een ontlaad-laad cyclus doen om te zien hoeveel stroom er in gaat.
Er is niets mis mee om gelijk wat extra accus er bij te kopen, maar dan moet je regelaar wel LiPo safe zijn, anders heb je je nieuwe lipos zo kapot. Qua verzendkosten moet het ook maar net goed gaan, hoger gewicht-> meer kans op douane kosten.

vaak als ze te lang niet geladen zijn poolt er 1 van de cellen om, waardoor je hem bijna op de normale weg niet meer goed krijgt.
waardoor de accu bij het laden heel heet word en er bijna niks in doet.

Back