accupack maken

ik heb voor 2 van mijn Skyflexen de ''2002'' en ''2000'' meerdere accupack's ni-mh , 4stuks 2200 mAh / 4 stuks 3300 mAh / 2 stuks 4000 mAh ..

nu heb ik liggen 4 cellen 3300 mAh / 3cellen 4000 mAh (dus zou een complete accu pack kunnen zijn) zou ik van deze cellen een accupack kunnen maken ?of gaat dit helemaal mis ivm de mAh verschillen.

en waarom ik nog ni-mh accus vlieg? ..dat moet ivm met het gewicht de accus die moeten zwaar zijn voor dit toestel ,hoe zwaarder het toestel des te beter hij vliegt .

6-2.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nooit accu's met verschillende capaciteit koppelen. Dan krijg je onbalans en kan 't fout gaan.
Echt niet doen.

Gertjan

Hoi,

Nooit accu's met verschillende capaciteit koppelen. Dan krijg je onbalans en kan 't fout gaan.
Echt niet doen.

Gertjan

thanks Gertjan ..

ik had al zoiets op het ''net'' gevonden wat je ook krijgt is ,dat de 4000 accu-cellen niet helemaal vol komen .
dus zal ik er wat nieuwe accu-cellen bij moeten kopen ;)

Als je NiCd/NiMH cellen langzaam laadt, zullen beiden capaciteiten vol geraken. Het gaat meer om het ontladen, de cellen met lage capaciteit zullen als eerste leeg zijn. Doordat er nog steeds stroom zal lopen, zullen die cellen ompolen. Niet goed voor NiXX cellen.
Bij serieschakeling: cellen van zelfde merk/type/capaciteit/gebruiks-/laad-historie.

Back