Hey,
Als eerste: welkom op dit forum.
Wij kunnen je beter helpen als je duidelijke en nette vragen stelt en daarbij goede gegevens geeft zodat wij ook je vraag goed kunnen beantwoorden aangezien je nieuw bent op dit forum zal er niet heel moeilijk over gedaan worden maar probeer in het vervolg net en duidelijk te doen.
Nu een klein beetje info over accu's:
Het soort accu hangt volledig van je budget af namenlijk. Ik gebruik zelf vappextech accu's (eventjes in google intypen) dit omdat ik er goede reacties over had gehoord en ik hoorde dat je ze wat mag mishandelen.
De capaciteit van je accu's hangt af van hoe lang je wilt varen, je kunt op 1800mah accu's gaan varen maar dan zijn ze erg snel leeg, dit is wel erg goedkoop en ook lichter. het ligt er dus maar aan hoe lang je wilt varen.
Ik raad je wel aan om ni-mh accu's te nemen, ni-cd accu's moet je goed behandelen wil je ze goed houden, telkens ontladen en dan pas wegleggen, het voordeel hiervan is dat je ze met iets hogere stroom mag laden en ontlanden maar tegenwoordig vaart iedereen eigenlijk bijna op ni-mh, dit omdat deze gewoon vol weggelegd mogen worden en deze accu's hebben als groot bijkomend voordeel dat deze een constante stroom hebben tijdens het ontladen en pas aan het einde kaken ze in 1 keer snel in. een ni-cd accu loopt langzaam leeg. ook is er in ni-mh meer capaciteit te verkrijgen.
Als je wedstrijden gaat varen dan ga je over hele andere dingen praten, daarvoor worden meestal erg dure accu's voor gebruikt, ook deze moet je goed behandelen.
Als je veel geld te besteden hebt kun je ook naar lipo's kijken. deze hebben als voordeel dat ze erg licht en klein zijn tegenover ni-mh en ni-cd accu's. deze accu's heb je wel een goede lader voor nodig en een lipo balancer. Ook betaal je veel meer voor een hoop capaciteit.
Houdt ook rekening met een goede lader, zorgt dat je een lader hebt die de capaciteit van je accu's ook echt aankan. de lader die ik hiervoor had kon accu;s laden tot 3000 mah maar mijn accu's waren 3300mah. nu heb ik een nieuwe goede lader en ik zie de prestaties van mijn accu's stijgen.
Een 2ehands lader is vaak niets mis mee, zorg gewoon dat hij goed is. 2ehands accu's zijn wel af te raden, dit omdat je niet weet wat de vorrige eigenaar met de accu's heeft gedaan en het is ook gewoon een feit: Hoe nieuwer hoe beter de prestaties (de eerste paar ladingen niet dan).
Zoals je leest is er dus veel keuze en dit hangt af van het doel en het geld wat je te besteden hebt.
Dus graag willen we weten waarvoor je het gaat gebruiken, een foto doet het ook altijd goed
Ik hoop dat ik wat duidelijk heb gemaakt zo.
Groetjes,
Jelmer