D
Dudok12
Guest
Na maanden heb ik weer gereden met de Stampede VXL. Had al mijn accus mee (2x NiMH 3000 mAh, 2S lipo 3400 mAh, 2S lipo 4000 mAh). Had deze enkele maanden geleden op-/ bijgeladen.
De lipo's waren snel leeg (na 5 minuten low voltage protection) en de NiMH waren nog sneller leeg. Heb helaas niet gemeten hoeveel Volt erin zat voor of na het rijden.
Heb net de accus geladen met de Ultramat 8 zoals ik normaal doe: 3 A, 5 mV/cel delta-peak. De accus waren erg snel vol: 35 minuten en de 4000 mAh lipo was na 17 minuten al vol. Heb voltages gemeten: 8.4V voor de lipo's en 8.3V NiMHs... Normaal kost het iets meer dan een uur voor de NiMH en tot 70-90 minuten voor de lipo's.
Snap er nix van: auto wilde niet meer rijden, zo leeg waren de accus, maar de oplaadtijden doen vermoeden dat de accus helemaal niet leeg waren...
Zijn al mijn accus stuk, is mijn lader stuk of is de VXL snelheidsregelaar verdacht? Alvast dank voor de suggesties?
De lipo's waren snel leeg (na 5 minuten low voltage protection) en de NiMH waren nog sneller leeg. Heb helaas niet gemeten hoeveel Volt erin zat voor of na het rijden.
Heb net de accus geladen met de Ultramat 8 zoals ik normaal doe: 3 A, 5 mV/cel delta-peak. De accus waren erg snel vol: 35 minuten en de 4000 mAh lipo was na 17 minuten al vol. Heb voltages gemeten: 8.4V voor de lipo's en 8.3V NiMHs... Normaal kost het iets meer dan een uur voor de NiMH en tot 70-90 minuten voor de lipo's.
Snap er nix van: auto wilde niet meer rijden, zo leeg waren de accus, maar de oplaadtijden doen vermoeden dat de accus helemaal niet leeg waren...
Zijn al mijn accus stuk, is mijn lader stuk of is de VXL snelheidsregelaar verdacht? Alvast dank voor de suggesties?