Accu's en motor plaatsen

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Waar laat je die accu's en de motor in een electro-bootje ?
Om e1n of andere rede past het niet helemaal..... :(
Op onderstaande link is goed te zien waar het probleem zit
www.hobby.gompy.net/dv2.htm

wat is hier de bedoeling van?? is dit een grappig plaatje, of wil je serieus die cellen in je boot flikkeren.... dan zinkt ie als een baksteen, neem dat maar van me aan... dit vraagt om uitleg :wink:

Ik heb een 110 Volt motor gekocht ipv een 12 Volt.
Om 110 Volt te krijgen heb je ongeveer 100 accu's nodig.(100x1,2 Volt)
Aangezien de motor wat meer stroom trekt. dacht ik 2x 100 accu's (2x4A) te gebruiken.
Motor is 1,7kW, dus een half uurtje varen.

die boot moet dan zo groot worden dat je geen snelheid meer krijgt uit dat motortje, als ik me niet vergis heb ik er nog wel een voor je...
al is die geloof ik 240V gelijkstroom 8O

accu's aan een zappelin boven je boot :wink:

Groeten Halmar

Ik ben bang dat die 110Volt motor voor wisselspanning bestemd is en niet voor gelijkspanning. Mocht dat niet zo zijn dan kun je natuurlijk LiPo cellen gebruiken, dat scheelt in massa en volume. Heb je een regelaar voor deze spanning? En over spanning gesproken, 110Volt is dodelijk, je zit daarmee ruim boven de laagspanningsgrens van 42Volt.

ron van sommeren zei:
Ik ben bang dat die 110Volt motor voor wisselspanning bestemd is en niet voor gelijkspanning.

Je hebt gelijk, ik zet er wel een omvormer in.....zit wel met de beschikbare ruimte :?

ron van sommeren zei:
Mocht dat niet zo zijn dan kun je natuurlijk LiPo cellen gebruiken, dat scheelt in massa en volume.

Wil je die 250 cellen van mij ruilen voor lipo's ?

ron van sommeren zei:
Heb je een regelaar voor deze spanning?

Goed dat je daarmee komt......nog meer ruimte gebrek :(

ron van sommeren zei:
En over spanning gesproken, 110Volt is dodelijk, je zit daarmee ruim boven de laagspanningsgrens van 42Volt.

Geeft niet, ik ben hoogspannings bevoegd :D

ron ook 220 v zou dodelijk zijn en toch heb ik er al meerdere malen goed kennis mee gemaakt
het is niet leuk maar ik leef nog wel (tenminst dat denk ik, volgend een ggd arts ben ik dood)

als je volgens de arts dood ben dan heb je wel voor heel je leven pech wat betr uitkeringen etc etc etc en wat denk je van je aow als dat er dan nog is

Back