Accu's laden rompslomp

Ghossie

In Memoriam
Iedereen kent het probleem wel, wil je een keer je zender opladen, hangt er al wat anders aan de lader, dus ook maar in de rij totdat deze aan de beurt is, ik vond de volgende lader de oplossing voor dit probleem en heb hem dan ook gelijk aangeschaft, van Robbe de Powerpeak Tripl 3, deze kan dus alles in 3-voud tegelijk, heb er een Robbe Power SPS 12A voeding bij gekocht om het geheel in werking te stellen. Ik had nog wel naar een zwaardere voeding gekeken maar met deze Ampere's zou het moeten lukken, omdat er bij mij maximaal 2 stickpacks worden geladen met 5 amp en de zender meestal op 1 amp, dus samen dan 11 amp in gebruik.
Hij kan alle type accu's laden en is ook voorzien van een balancer. Ook worden er 3 bidchips bij geleverd, deze kun je per accu programmeren, en zodra je deze aansluit aan de lader weet deze met welk programma er moet worden geladen. 3x balancer en 3x bidchip ingang aan de voorzijde.
Het is eigenlijk de Powerpeak Compact van Robbe in drievoud.
De prijs van het geheel valt reuze mee, de lader was 205,-- euri's en de voeding 45,--
Meestal als je meerdere laders koopt ben je wel meer kwijt.
100_0860.jpg

100_0858.jpg

Hieronder de Specificaties

Kompakte TRIPL3 Lade-Entladestation mit Akkumanagement für 3 mal 1...14 zellige NC/NiMH Akkus, 3 mal 1...6 zellige LiIo, LiPo oder LiFe Akkus, sowie 3 mal 2...12V Bleiakkus. Mit 3 integrierten Equalizern und 3 BID-Systemen.

Die 3 - fach Universal-Ladestation Kompakte Ladereinheit für alle die unterwegs aus einer 12V DC-Quelle viele Akkus gleichzeitig laden wollen. Durch weiten Strombereich von 0,1 bis 5 A sowohl für kleine Slow Flyer-, Sender- und Empfängerakkus, als auch für große Fahr- oder Flugakkus geeignet. Jeder Ladezweig besitzt ein eigenes beleuchtetes LC-Display, sowie Equalizer und BID-Anschluss. Gleichzeitiges, aber voneinader unabhängiges Laden von 3 Akkus. Selbstverständlich ist das Laden einer Akkutype (3x LiPo) als auch das unterschiedlicher Akkutypen (NC, NiMH und LiPo), gleichzeitig und unabhängig voneinander möglich. Durch Anschluss an das robbe SPS-Schaltnetzteil 240V/12A No. 8480, kann die Ladestation auch stationär zu Hause am Netz betrieben werden. Übersichtliche Anzeige der Ladeparameter und Akkudaten auf dem blauen, hintergrundbeleuchteten 2 x 16 Zeichen LC-Display. Die Menüführung ist umschaltbar auf die Sprachen, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und Spanisch. Der integrierte Equalizer bringt während des Ladevorgangs automatisch die einzelnen Lithiumzellen auf gleiches Spannungsniveau. Der Equalizerstrom liegt bei ca. 250 mA und reicht auch für Akkus mit einer Kapazität größer 5Ah aus. Sichere und einfache Bedienung sowie automatische Speicherung der wichtigsten Akkudaten im robbe-BID-System (Batterie-ID-entifikations-System.
Die besonderen Vorteile:
Einfach den BID-Key am Lader einstecken und der Ladevorgang startet.
Kein lästiges Einstellen der Ladeparameter im Menü
Maximaler Schutz vor Fehlbedienung
Speicherung der wichtigsten Akkudaten im BID-Chip/Key
Selbstverständlich kann der Power Peak Compact Lader auch Akkus ohne BID-System Laden
3 BID-Chips liegen dem Lader bei.
Funktionen, je 3 mal
Entladen / Laden 1x
Anzeige von geladener und entladener Kapazität
Anzeige der Eingangs und Ladespannung
Anzeige der Equalizer - Einzelzellenspannung, wahlweise als Übersicht (mit 2 Kommastellen) oder in Listenfunktion mit 3 Kommastellen (1/1000 Volt) Auflösung
10 interne Akkudatenspeicherplätze
NC/NiMH-Akkus 1�14 Zellen
Die digitale Delta-Peak-Abschaltautomatik schaltet den Ladevorgang zum richtigen Zeitpunkt ab und ist angepasst an NC- und NiMH-Akkus.
Lithium-Akkus 1�6 Zellen
Anzeige der Einzelzellenspannung von Lithium-Akkupacks
Abschaltautomatik nach dem CC-CV-Ladeverfahren
Blei-Akkus
1�6 Zellen (2...12Volt)
Abschaltautomatik nach dem CC-CV-Ladeverfahren
Technische Daten:Eingangsspannung: 11-15Abschaltung: AutomatischAbmessungen: 270 x 160 x 50 mmGewicht: 1025 gLadestrom: 3 x 0,1-5 ANC-Zellen: 1-14 NC/NiMH 1-6 LiIo (3,6 V), LiPo (3,7V) oder LiFe (3,3V) � 9,9 Ah 1-6 PB/Blei 20Ahweitere technische Daten:Equalizerstrom ca. 250 mA

Power Peak Triple mit 4 mm Goldstecker-Anschluss
Ansteckbare Krokoklemmen
3 BID-Chips

Laatst bewerkt:
Beetje googgelen in je koopt 'm in NL voor € 175 + verzenden.
"k heb 'm gisteren aan het werk gezien en het ziet er goed uit. Zou alleen toch voor een zwaardere voeding gaan. Volgens mij kan je 'm instellen voor laden tot 8A, ondanks dat het niet in de specs staat.

Iemand blij is met zijn aankoop en neemt de moeite neemt dat hier te melden. De daarop volgende reacties hebben als inhoud dat het anders en/of goedkoper kan.

Dat is toch een beetje het plezier in de aankoop vergallen.

Toch een beetje jammer zo'n reactie.

Ik feliciteer je met je aankoop. Het een een mooi apparaat. Mocht er eventueel iets mis gaan dan is de service dichtbij en dat is ook iets waard.

Laatst bewerkt:
Noem dan geen prijs. Je blijft het houden dat artikelen elders goedkoper zijn, bijvoorbeeld omdat het alweer een maandje later is etc.
Het is wel nuttige info voor andere geintresseerde. Beetje lullig als je nu teveel betaald hebt inderdaad, maar voor de toekomstigekopers zou dat nog lulliger zijn.

Wat ik veel interessanter vind is: klopt het dat hij daadwerkelijk tot 8A kan laden? Of is dat op de een of andere manier toch nog gelimiteerd tot 5A. IK heb het in het vluchtig doorlopen van het menu zien staan, maar niet aan het werk gezien.

Dat ik ergens iets teveel betaal maakt me eigenlijk weinig uit, ik heb een adres waar ik al zo n 20 jaar loop en waar ik onwijs veel service voor terug krijg, af en toe een leuke babbel kan maken en das ook wat waard ipv altijd maar ergens anders kopen omdat het daar toevallig weer iets goedkoper is. Als ik problemen met iets in de RC heb wordt het altijd opgelost en das mij veel waard.

QUATTRO-1(1).jpg

Hobby King Quattro 4x6S Multi Charger

Ik heb deze onderweg.
Gratis verzenden en kost maar 100 euro.
Zelfde capaciteit (kan zelfs 1 Ni/xx celletje meer aan, maar dat gebruikt denk ik niemand),
4 poorten ipv. 3, en daar bovenop issie nog een stuk kleiner ook.
Dat BID systeem.. tsja, voor 100 euro druk ik wel 4x op een knopje hoor. ;)

Mijn voeding is trouwens een Hitachi 20A voeding van baco army goods. 29 euro.

Laatst bewerkt:
De vreugde van goedkope aankoopprijs is gauw vergeten, de wanneer de ergernis van de slechte service de overhand neemt.

Voor 100 euro en 1 poort minder mag ie wel op een gouden bordje hier aan de deur geleverd worden vind ik hoor.
Je hebt betalen voor service en betalen voor merkstickertjes.

En tsja, ik durf er niet om te wedden maar 50w per poort is bij die van robbe niet anders denk ik hoor.
Dat is bij 90% van alle laders hetzelfde, ze gebruiken meestal dezelfde FETs.
Strombereich von 0,1 bis 5 A

Laatst bewerkt:
Ik geef enkel aan waar het verschil qua geld in kan zitten als je pecht hebt...
Reken erop dat jij de verzendkosten moet betalen naar hobby king, en erger, dat je waarschijnlijk zo 2 maand zonder zit!

Voor 100 euro kan je het 4, mischien 5 keer terug sturen hoor. ;)
En zovaak (als het al kapot gaat) zal het niet nodig zijn volgens mij.
Ik zou dr zelfs 2 kunnen kopen, 1 als reserve, en dan ben ik nog evenduur uit.
Het risico, zoals bij zoveel spotgoedkoop spul, neem ik meestal maar voor lief.
Ik gebruik al jaren goedkoop "B-merk" spul uit hongkong, en ik lach nogsteeds et hardst. ;)

Ik heb zoiso nog een X-peakje als reserve liggen,
dus dat overleef ik eventueel ook nog wel.

Dat ding van robbe is erg leuk, alleen jammer van de onnodig hoge prijs.

Heb ook getwijfeld voor de hobby king lader en de robbe lader en ga denk ik deze week toch maar de robbe lader gaan halen bij de lokale rc boer...Als ie stuk is...wat ik al een keer gehad heb bij een online koop van een voeding dan begint het spelletje weer van opsturen blablabla...tegen dat je terug kunt laden heb je 3 maand niet gevlogen en ben je nog duurder uit aan verzendingkosten.

Als je 100 euro goedkoper koopt (en op papier krijg je zelfs meer met die quattro),
ben je niet snel duurder uit met verzendkosten in geval van pech hoor Lennovich.
Daar kun je hem 3 keer mee terug sturen, een reserve lader bijkopen, en dan nog ben je goedkoper uit.
Maar voor ieder wat wils natuurlijk, tis tenslotte niet mijn geld. ;)

Hoe komen jullie aan 100 euro goedkoper?? 100 euro kost die lader bij HK, zonder verzending (50 dollar) en eventuele douanekosten ( was laatst bij 3 6 cel lipos 15 euro kwijt) dan kom ik ongeveer op 140 a 150 euro, die robbe kost me 185 in de winkel om de hoek...kvind het verschil nihil en het blijft een B merk lader...

dollar! geen euro...
Maakt nogal een verschil koers lig op 1.45 ??? dus dan ben je met verzend een 105 euro of zo kwijt....

Let op! Er zitten geen verzendkosten bij!
Free Shipping
This item is shipped for free to Standard Customers when purchased with any other item.
Koop er een schroefje van 10 cent bij en de verzendkosten zijn weg. ;)
Zo heb ik et gedaan met een lipotje van 3 dollar, en et is geaccepteerd, hij is onderweg.

De koers is inmiddels zelfs al 1.50 dollar per euro.

En het is mischien wel een B-merk lader, maar ik zou dr niet om lachen als de inhoud van die robbe lader ook uit hongkong komt. ;)
Let wel, de quattro heeft 1 poort meer, kan 1 Ni/xx celletje meer aan (boeie), en heeft ook nog eens temperatuur sensors.
Voor 100 euro best netjes vind ik, en er zijn er al enkele honderden van verkocht bij hobbyking, en niks dan lovende woorden in de reviews.
Dus tsja... "B" merk?

Knap dat je gepakt bent met een paar lipo accutjes, mag ik vragen waar die vandaan kwamen?
Ik koop al jaren uit hongkong en niet zon beetje ook, eigenlijk nog nooit aan de stok gehad met die snuffeljongens. :lol:

Laatst bewerkt:
Back