Accu's na zeer lange tijd weer opladen

Hallo allemaal.

Ik ben onlangs bij het opruimen mijn oude (on-road) auto's tegen gekomen.
Nu begint het weer een beetje te kriebelen, maar het laast dat ik gereden heb is 12-14 jaar geleden. (gewoon op een parkeerplaats, geen race)

Nou vraag ik me af of ik. na + 12 jaar mijn Nicad en een enkele NIMH packs weer ongestraft onder de lader kan gooien?

Alvast dank voor de reacties.

Vr. Groet

Cor

hej, ik denk niet dat ze nog de volle capaciteit zullen hebben en heb je een snellader?

Altijd proberen zou ik zeggen. Mits er geen schade / lekkage zichtbaar is natuurlijk.
Ze zullen héél weinig vermogen kunnen leveren na laden,áls ze het al doen.
Neiuwe kopen kost geen drol in vergeleiking tot de tijd waarin ze aangeschaft zijn :)
Overweeg ook lipo's ;) Dan ben je meteen geupgraded :D
Jakko

De meeste nimh's doen al moeilijk als ze een winter stil gelegen hebben. Je kan het proberen maar de capaciteit zal niet denderend meer zijn.

Ik kreeg een tijdje geleden een partij modelbouw spullen van iemand die sinds 1990 niet meer had gevlogen. Daarbij zaten ook een aantal nicad's en nimh cellen.

Ik heb deze gewoon opgeladen en ze bleken nog prima te werken. Ik gebruik ze nu voor andere doeleinden omdat ik het risico niet durf te nemen om ermee te gaan vliegen. Maar ze werken tot nu toe prima.

Groet,
Theo

NiCad's die 12 jaar ergens hebben gelegen? Daar zal zeer weinig eer meer mee te behalen zijn. Je kan het proberen maar als je meer dan 1/3 van de capaciteit weet terug te winnen dan heb je al heel veel mazzel.
De chemie in de cellen is helemaal "van streek" en zal bijna zeker weten zo goed als niets meer doen. Je kan veel beter die cellen netjes in een oude batterijen bak doen en nieuwe kopen. Dat geeft minder problemen en meer plezier.

Dank heren.

Ik kan het dus in iedergeval proberen, zonder explosie gevaar.:D
1/3 is inderdaad niet veel.

Vr. Groet

Cor

Back