accu's optoppen of niet??

corvl

verslagschrijvers
Hallo,

Ik heb vorige week mn accu's allemaal geladen , maar niet gevlogen door het slechte weer.

Moet ik ze nou opnieuw "optoppen" of is dat niet nodig?

Mn zender heeft "eneloop" cellen en een ontvangerpakket ook, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Ook heb ik een ontvangerpakket van GP 3800mah nimh. Ik heb gelezen dat die vrij snel zelf ontladen , maar wat is vrijsnel?

Bedankt,
Cor

Cor,

Ontlading van NiMH cellenis ongeveer 15-20% per maand bij kamertemperatuur.

Groeten,

John

Het is zeker niet nodig, mits je pakketten goed zijn. Ikzelf laadt altijd mijn spullen allemaal op de avond voor het vliegen. Baadt het niet, schaadt het niet.

Het herboven gegeven antwoord is overigens iets te kort door de bocht. Een niet aangesloten accu ontlaadt met de gegeven waardes. Als je de accu echter ergens op aangesloten hebt gelaten al die tijd, kan dat zo maar anders zijn. Denk daarbij aan de op standby staande TV die toch stroom gebruikt, hetzelfde kan bv. ook voor een regelaar oid. gelden.

ok duidelijk.

Ben/was alleen een beetje bang voor overladen (ook op 1/10C) als iets vol is toch nog erbij proppen, dat lijkt me niet goed.

Voorheen ontlaadde ik altijd mn hele spulletje om dan weer vol te laden en zo ook meteen de conditie van de accu te monitoren... maar dat schijnt ook niet echt goed te zijn voor de levensduur van de cellen.

Cor

Back