accu's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sjaak_Trekhaak, 27 apr 2003.

  1. Hoelang kun je nu ongeveer met 1 accu rijden? Ik had nl ergens gelezen dat dit maar zo'n 10 minuten is. Klopt dit? En zo ja; heb je dan niet heel veel accu's nodig om een beetje een behoorlijke tijd te rijden?? :?

    gr Rick,
    (die op het punt staat een r/c auto te gaan kopen maar nog niet helemaal weet of het een brandstof of electro auto zal worden)
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hoe lang je op een accu kunt rijden hangt helemaal van de motor af. Als de motor veel amperetjes vreet rij je maar heel kort, als je daarentegen een tame motor hebt dan kan je vrij lang rijden. Maar met een goede lader zijn de meeste accu's binnen een halfuurtje weer vol, net lang genoeg om de rest te laten afkoelen.

    In de eerste aanschaf is dit misschien iets duurder maar op de langere termijn waarschijnlijk iets goedkoper. De meeste Accupacks gaan bij mij jaren mee. Terwijl ze toch vrij zwaar mishandeld worden.
     
  3. Mathijs

    Mathijs Guest

    met mijn oude motor(standaard 540) reed ik met een sanyo 1700 mah +\- 20 min. met een 3 keer zo'n snelle +\- 10 min.

    p.s informeer gewoon bij de winkel! daar weten zo (meestal) hoelang je met een motor kan rijden.

    groeten mathijs.
     
  4. ben

    ben Guest

    hoe lang je met een accu kunt rijden hangt van een aantal dingen af
    1) capaciteit van accu
    2) motor type
    3) tandwiel verhouding
    4) soort regelaar
    5) soort auto
    gr ben
     

Deel Deze Pagina