ACE DS1015 Servo

Ola,

Zojuist deze servo binnen gekregen met de post. Natuurlijk meteen even proberen, en het valt me op dat de servo heel instabiel overkomt. Hij trilt nogal. Als je een beetje stuurt met de zender, beweegt de servo wel maar trilt nogal wat. Is dit normaal, nee toch? Wat zou dit kunnen zijn? Batterij is vol, etc.

Dat is alleen als de servo niet belast wordt, dus met de wielen van de grond en een soepele stuurinrichting; zodra de wielen op de grond staan is de servo zeer stabiel...

Het is ook een beetje terug te leiden tot de servo ... Het ding is dusdanig snel dat de kleinste beweging vanuit de zender in onbelaste toestand meteen te zien is ;)

Verder klopt het ook wat Bart_Banaan zegt , belast merk je het niet meer......

Kan ook gewoon komen omdat je met je zender dichtbij de ontvanger staat, vooral met een Spektrum set kan dan de servo's aardig trillen.

Kan ook gewoon komen omdat je met je zender dichtbij de ontvanger staat, vooral met een Spektrum set kan dan de servo's aardig trillen.

Omdat je zei spektrum dacht ik, dat was me nu juist niet opgevallen.

Net getest met een dx3r tegen de antenne aan trilt hij gewoon niet!
Dit is gedaan met de standaard instelling omdat ik ook nog een analoge servo heb. (11ms)
Ook zonder belasting geen trillingen te 'zien' je hoort hem wel.

Enig idee hoe lang deze stuurservo het volhoudt met een 2500mAH accupack? Ik gebruik hem dus als stuurservo op een 1:8 GS Truggy en wil hem niet te vaak opladen (geheugeneffect). Daarnaast laad ik de accu op met 600 mAh

Laatst bewerkt:
Ik heb op de bugy 2x een 1015 en een 1400mah hump van vapextech en daaar houd hij het zeker een middagje mee uit.

Op de savage HAD ik het zelfde laken en pak, 2x een 1015 en een 1400mah en zeker genoeg lol voor een middag (2 liter)

Weet iemand trouwens waarom die koperen hulsjes bij de servo geleverd zijn? D'r zitten allemaal dingen in het zakje wat erbij zat, maar waarvoor deze dienen :S ? Die rechthoekige rubbertjes heb ik wel kunnen plaatsen, die moeten over de schroefgaten in de servo...
Weet iemand verder nog of het schadelijk is om een 2500mAh accupack te overladen met 600 mAh laadstroom? Mijn lader gaat niet automatisch uit.

Laatst bewerkt:
die koperen hulsjes moet je in de rubbertjes plaatsen en dan de schroeven er door om de servo vastzetten

wat bedoel je precies met overladen, als je de accu te lang laad is het niet goed, of slaat deze lader automatisch af
600 mah op zich is niet direct schadelijk voor de accu, voor sommige accu's afhankelijk voor welke functie ze gebruikt worden kan je ze beter langzaam laden
Accu's die snel leeggetrokken worden kan je beter snelladen

Nog even ivm het stroomverbruik: let er goed op dat de endpoints van de servo goed staan. Als de servo het heveltje verder wil trekken dan mechanisch mogelijk is, gaat hij erg veel energie gebruiken en gaat de rx accu minder lang mee.

Enig idee hoe lang deze stuurservo het volhoudt met een 2500mAH accupack? Ik gebruik hem dus als stuurservo op een 1:8 GS Truggy en wil hem niet te vaak opladen (geheugeneffect). Daarnaast laad ik de accu op met 600 mAh

Geheugen effect is goed op te lossen met een fietslampje.... Hoe zul je denken?, nou... af en toe je accu met het lampje ontladen na het rijden thuis.....
Als je de tijd opneemt die het lampje erover doet, kun je ook nog eens bepalen hoeveel er nog in je accu zat, en daarmee dus bepalen hoelang je nog had kunnen rijden.... :D

600mA laden? waarom niet op 250 mA en dan 12 uur?
In principe kan je elke accu met 10% van zijn capaciteit blijven laden zonder dat hij stuk zal gaan, dus hoef je ook niet heel erg op de laadtijd te letten......

Een 2500mah pack in een truggy is automatisch een ni-mh packje ...

Ni-mh's hoef je niet te ontladen aangezien ze nauwelijks of niet last van het "geheugeneffect" hebben ;)

600mA laden? waarom niet op 250 mA en dan 12 uur?
In principe kan je elke accu met 10% van zijn capaciteit blijven laden zonder dat hij stuk zal gaan, dus hoef je ook niet heel erg op de laadtijd te letten......

Waarom met zo weinig???Ik laad mijn accu's al meer dan een jaar met 1 of 1.5A en ze werken nog prima.Ontladen doe ik ook niet,de houdige ni-mh cellen kunnen hier wel tegen.

Ik zei al, dat je dan niet zo op de oplaadtijd hoeft te letten.
's avonds op de lader, de volgende ochtend ergens er weer af.... lekker makkelijk.....

Interessante discussie...Ik baal alleen dat ik mijn nieuwe accu een paar uur te lang met 600mA heb opgeladen...stomstom

Interessante discussie...Ik baal alleen dat ik mijn nieuwe accu een paar uur te lang met 600mA heb opgeladen...stomstom

Geen interessante discussie, is al vele malen behandeld en ik denk dat het ook in de FAQ staat.

Mijn ervaring:
- langzaam laden is prima maar de fut gaat een beetje van de accu af.
- snelladen met een computerlader is altijd prima (ik doe niets anders meer)
- (beperkt) snelladen zonder een afslag kost accu's omdat je altijd de tijd vergeet.

hallo ik heb ook een fraag is deze servo wel nieuwe

of gebruikt gekocht

als deze 1 a 2 jaar zijn doen ze dit ook wel eens

groetjes ik zie dat niemand dit vraagt dus doe ik het maar even

hoop dat je er wat aan hebt .
alfred

Back