achteras Scania

• Topicstarter Topicstarter lol_ek
  • Startdatum Startdatum
L

lol_ek

Guest
Heb even een vraagje.
Ik heb een probleem met mijn achteras van mij Scania R420 deze wil namelijk de kracht van de motor niet overzetten op de wielen. Als de wielen geen weerstand hebben zullen ze wel meedraaien op volle snelheid maar van zodra er weerstand op de wielen komt doordat deze op de grond staat wil hij echter nimmer vooruit of achteruit. Dit is nu al de 2de maal dat ik dit voorheb en als het trg het zelfde is als voorheen --> de as met trapezium vormig tandwiel was losgekomen. Heb deze voorheen trg aan elkaar kunnen bevestigen maar nu dus weer het zelfde probleem.
Weet iemand soms waar ik een andere achteras zou kunnen vinden voor mijn truck? Liefst regio wetteren, oosterzele, zottegem (Belgie)

Greetzzz Tim

Hey ,
kom eens naar onze club in aalst , ( ik zelf ben van Oudenaarde)
daar help ik je wel verder , ben daar de tamiya doktor hahahaaa

Tevens al de onderdelen zijn te verkrijgen dus geen probleem.

Ow ja ben je zeker dat het de achteras is ? omdat we dit probleem al meer hadden maar het was de versnellingsbak die niet juist in de tanden ging ( selecteer vork verkeerd gemonteerd ) of de kardan busjes die zot draaiden op de asjes.
Allez we zien wel.

Hey ,
kom eens naar onze club in aalst , ( ik zelf ben van Oudenaarde)
daar help ik je wel verder , ben daar de tamiya doktor hahahaaa

Tevens al de onderdelen zijn te verkrijgen dus geen probleem.

Ow ja ben je zeker dat het de achteras is ? omdat we dit probleem al meer hadden maar het was de versnellingsbak die niet juist in de tanden ging ( selecteer vork verkeerd gemonteerd ) of de kardan busjes die zot draaiden op de asjes.
Allez we zien wel.

hij neemt al zijn versnelling wel maar de overbrengen van de kracht naar de wielen is weg :)

morge eens opengooie en kijken waar het is
zal dan foto online zetten van gebroken stuk :)

heb gevonden waar et probleem zit. En het is al zoals ik gedacht had.
xl_9804180.gif

Dit tandwiel in mijn differentieel is kapot. Normaal zou dat moeten vastzitten aan elkaar en nu draait het gewoon zot.

Iemand een oplossing hiervoor??

Greetzz Tim

hallo
ja,een andere er in zetten,
ga bijv naar de shop waar je de truck gekocht hebt en
claim een ander tandwiel,het per slot van rekening een productiefout,
mvg markioo

hallo
ja,een andere er in zetten,
ga bijv naar de shop waar je de truck gekocht hebt en
claim een ander tandwiel,het per slot van rekening een productiefout,
mvg markioo

Heb al zitten zoeken achter een ander en het is niets echt makkelijk te vinden. Tenzij ik het uit Engeland laat komen. Het stuk zou ook gebruikt worden in Tamiya TLT Crawlers, naar et schijnt zou dit dezelfde zijn. Weet er soms iemand een winkel waar ze dit normaal op voorraad hebben?

Want als ik naar de shop moet gaan van waar hij komt :rolleyes: die verkoper was niet echt mijn beste vriend. ;)

Greetzz Tim

hallo
zit er geen modeltruckclub bij u in de buurt???!!!
of een andere winkel,maar al is het geen goede vriend die verkoper het is een fout van tamiya dus mag je gewoon om een ander onderdeel vragen,
je hebt betaald voor een kit die goed moet zijn,winkelier verdient er aan en mag toch wel service voor dat geld leveren,
en een tlt is het zelfde enkel gestuurd,
modellbau-seidel.de heeft ze los
of vraag dit in het te koop trucks topic,
misschien dat er iemand zo een tandwiel over heeft,
mvg markioo

Spul goed ontvetten en lijmen met Loctite
geprobeerd en niet gelukt :) lijm goed uitgehard en weer gemonteerd en direct trg los na ongeveer 2meter rijden

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet niet of de maten kloppen, maar denk het wel. Ik heb in mijn highlift, dezelde tandwielen, enkel zijn deze iets anders van constructie. Die van mij kunnen niet meer loskomen, of doorslippen!

Die zit valt met een dwars balkje in het tandwiel, en aan de andere kant zet je hem vast met een e-clip

Mijne maakt gebruik van dezelfde schakelbak, en vermoed ook de assen....
Heb helaas geen foto, maar online is de manual wel te vinden van de highlift.. Dan zou u kunnen kijken of dat past, en heeft u meteen de bestelnummers..

zou dit lukken? want hier komt toch een hoop kracht op?

geprobeerd en niet gelukt :) lijm goed uitgehard en weer gemonteerd en direct trg los na ongeveer 2m rijden

Deze berichten post je met een tussen tijd van nog geen 1,5 uur.
Ik ga er dan vanuit dat je het bij je eerste bericht nog niet geprobeerd heb te lijmen, en bij je tweede bericht wel.
Hoe goed kan de lijm dan uitgehard zijn als je de boel nog heb moeten monteren en weer gereden hebt :confused:
En heb je de juiste Loctite gebruikt of heb je gewone CA lijm gebruikt?

Deze berichten post je met een tussen tijd van nog geen 1,5 uur.
Ik ga er dan vanuit dat je het bij je eerste bericht nog niet geprobeerd heb te lijmen, en bij je tweede bericht wel.
Hoe goed kan de lijm dan uitgehard zijn als je de boel nog heb moeten monteren en weer gereden hebt :confused:
En heb je de juiste Loctite gebruikt of heb je gewone CA lijm gebruikt?

alles was reeds uit elkaar en in elkaar steken duurt niet zolang. Heb normaal de juiste loctite gebruikt:) mijn pa heeft me deze gegeven dusja:)
mss moest het iets langer uitharden maar alles zat na een uur op een gloeiende verwarming muurvast en dan maar geprobeert en helaas ging dit niet.
maar alvast bedankt voor de tip :)

Der Getriebedoktor

Artikel-Nr.: 31027

bij getriebe doktor voor 5 euro en mss wel 3.50 verzending ,
dus ik zou niet zitten klooien .

@ marko
er zit een club op 10 minuten van zijn gemeente .

Laatst bewerkt:
locitite 638.. cilindrische verlijming..

komt die dan nog los dan heb je het niet goed genoeg schoongemaakt ;)...

de trekkracht aan de as van een behoorlijke rc speedboot zullen hoger liggen.

Der Getriebedoktor

Artikel-Nr.: 31027

bij getriebe doktor voor 5 euro en mss wel 3.50 verzending ,
dus ik zou niet zitten klooien .

@ marko
er zit een club op 10 minuten van zijn gemeente .

Had zelf nog ni gedacht aan Der Getriebedokter. Wss ineens btr dat ik het daar bestel dan ipv zelf een oplossing te zoeken deze zal wss toch tijdelijk zijn.
Weet er soms iemand de levertijden van Der Getriebedokter? :)
En zou ik er direct 2 bestellen? Of heeft nog niemand hier reeds problemen met gehad? :)

Mvg

Mss dat ik wel eens naar die club ga kijken:)

Back