Achterdek waterdicht

hallo
bedankt voor de antwoorden
ik heb de draadjes gewisseld maar nu eerst mijn accu opladen.
weet iemand nog hoe ik mijn dek waterdicht maak?

ik heb dit zelfde probleem met m'n London

weet iemand toevallig waar ik heel dun rubber kan kopen om dit goed af te dichten
alvast bedankt

gr
Koos

Een goedkope manier is met siliconen . Je spuit een dun laagje siliconen op de rand waar je dek op ligt en dekt dit af met huishoudfolie . Dan plaats je het deksel zoals het moet komen en laat dit een dag drogen . Daarna kan je de huishoud folie er zo af trekken en heb je een dunne siliconen afdichting . Ik heb mijn Smit Nederland ook op deze manier afgedicht en er komt geen druppel water binnen , ook niet bij ontstuimig vaarwater .
Groetjes

Zoek dan een bedrijf in afdichtingen bij jou in de buurt, in een 'normale' winkel zul je weinig vinden. Ik gebruik ook vaak neopreen voor afdichtigen (duikboten) en haal dat bij Technirub in Zeewolde. Technirub Vizo - totaal in technisch rubber | rubber produkten, rubberartikelen, rubber producten, produkt, product, stanzerij,vormwerk,eigen standzerij,vormwerk Maar er zijn er meer van die bedrijven.

Neem dan zelfklevend neopreen, dat is er in verschillende diktes. Zo dun mogelijk zodat het goed samen te drukken is. Je knipt een pakking uit die in/op het dek geplakt kan worden. Dan de bovenzijde daarvan met vaseline insmeren en het luik er op vastdrukken met klemmetjes. Knappe golf die daar dan nog door komt ;)

In handenarbeid winkels verkoopt men ook rubber plaat in diverse diktes en kleuren. Het heeft iets weg van neopreen en is ook samendrukbaar.

Lijkt me een prima zender. Wel altijd leuk om die vertalingen van de specificaties te lezen trouwens: "Gratis toewijzing van alle schakelaars"

"Free" betekent natuurlijk ook "gratis", maar ik gok dat ze bedoelen dat je vrij bent om te kiezen welke functies de schakelaars bedienen, en niet dat je daar niet voor hoeft te betalen, elke keer als je wat aanpast... ;)

Robert-jan, waarom neem je geen F14 Navy zender bijna het zelfde en je houd 100 € in je zak.

Gr Theo.:confused:

Albatros modelbouw - Robbe F14 navy 40 mhz dit is de zender die u bedoeld? het probleem is dat er niet genoeg functies opzitten, want als ik die Navy zender neem dan wil ik er wel een twinstick erbij. en het andere probleem is dat ik op 2,4 zender wil. ik heb ook een Fc 28 liggen maar het schijnt dat deze zender moeilijk te progameren is en hij is 35 mhz. om deze omtebouwen kost ook een hoop geld. dus ja veel keus en weinig geld :( zucht.

Laatst bewerkt:
dek waterdicht maken.

Hallo Robert Jan,
Nog even over je dek waterdicht maken terug te komen, Ik weet niet of het je al gelukt is?
Maar je kunt ook een oude fiets binnenband (bij fietsenmaker gratis op te halen) en hier reepjes van snijden langs een lineaal of knippen.
Bijgaande ook nog een link hier op het forum over het achterdek van mijn Smit Duitsland. Daar zie je hoe ik het heb gemaakt in combinatie met verzonken schroefjes M3

En wat je vraag over je zender betreft, er is ook nog de Robbe FC 16 Boat&truck, 40Mhz een hele mooie tussen oplossing en ook niet zo heel duur. Deze kun je later als je dat zou willen heel mooi uit breiden met veel schakel functies en is programmeerbaar voor 10 verschillende modelboten.

Succes
Paul

bouwverslag-smit-nederland

Waarom zie ik daar nu eens geen foto van
een dek waterdicht maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back