ok. we zijn er uit? dikke achterlijsten zijn constructie technisch handig.
2 plaatjes alu op elkaar klinken en een likkie verf. = 3mm achterlijst(cessna 172, piper pa28 enz.)
staalbuizen roeren? iets dikkere ronde achterlijst (harvard).
staalbuizen vleugel? (pipercub) dikke achterlijst over de hele vleugel
constructie mag een beetje duurder zijn t.b.v snelheid of efficientie: (zweefvliegtuig, F104, B-747 ...)
lekker dunne achterlijsten starfighter = boven en onder dekplaat op elkaar, bovenste steekt uit, en samen scherp gevijld.
zweefvliegtuig bijvoorbeeld polyester achterlijst dus licht en scherp.
gaat het om strakke maneuvres? (model 3d ding, pitts special)
extra weerstand is gewenst. dikke achterlijsten, struts, interplane cables enz. enz.
ik denk dat dit model in de eerste catagorie valt: goedkope en makkelijke doch sterke constructie, op een plek waar de snelheid er niet toe doet
mvg
Rico