Achterwielen lopen zwaar

• Topicstarter Topicstarter fab-ian
  • Startdatum Startdatum
F

fab-ian

Guest
Hallo!

Ik heb een probleempje (denk ik?) met mijn Hotbodies Stadium lightning Sport (1:8 truggy)

Als ik beide achterwielen in 1 richting draai dan gaat het redelijk zwaar / stroef, als ik bij de voorwielen het zelfde doe gaat het een stuk makelijker.

Waar kan dit aan liggen? of hoort dit gewoon?

hij loopt aan de buitenkant nergens tegen aan.

alvast bedankt! :)

ik denk dat het met schoonmaken van de lopende delen en het schoonmaken smeren van de lagers het probleem we weg zal zijn. is dat niet zo is er iets anders aan de hand

onderhoud doet wonderen.......

mvg Hans

In dat geval kunnen het ook nog remmen die aanlopen / verkeerd afgesteld zijn of iets dergelijks...

Verstandigst is om gewoon de aandrijflijn ff na te lopen op onregelmatigheden ;)

yup mee eens. Kijk je aandrijflijn even na. Kijk ook even of het ene wiel slechter loopt dan het andere. Misschien loopt je cup joint aan 1 wiel wat aan, is een lagertje stuk oid. Check anders even je cup joint aan de voorkant, misschien loopt daar iets aan of een kapotte lager.

Als ik de velgen los draai (dus per stuk) dan draaien ze wel soepel?

Moet dus wel wat met het dif te maken hebben denk ik?

Nog tips als ik diff moet openschroeven?

Als ze soepel draaien zodra je de velgen losdraait zit het dus in je velg/meenemers ...

Die lopen waarschijnlijk klem op de fusees ... Check dat ff goed ;)

Ik heb het verkeerd verwoord, bedoelde dat ik de banden gewoon met de hand rond draai :)

Heb nog even zitten kijken, en de centrale as loopt ook gewoon goed.

Ik zal hem morgen eens uit elkaar schroeven :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het verkeerd verwoord, bedoelde dat ik de banden gewoon met de hand rond draai :)

Heb nog even zitten kijken, en de centrale as loopt ook gewoon goed.

Ik zal hem morgen eens uit elkaar schroeven :)
Kijk even of je banden ergens tegen aan komen, of kijk je tandwielen na.
Misschien zitten ze niet in de goede richting of iets los ?

Heb het probleem gevonden :)
de 2 lager's van het diff. zaten vast (iemand enig idee hoe dit komt? volgens mij zit er een beetje zand tussen)
Heb ze beetje los gemaakt met een tang, nu lopen ze igg wel weer :)

even nieuwe lagers erop en klaar 8)

Ook in lagers kan zand komen

even de schildjes eraf halen en kijken of ze verroest zijn.
schoonmaken en weer invetten en de schildjes terug.

dit is dus onderhoud van je auto,

mvg Hans

bedankt voor de reactie's

Heb deze auto 2e hands gekocht en ben hem helemaal in orde aan het maken voor aankomend seizoen 8)

Back