Acme Bullet Brushless

• Topicstarter Topicstarter Niels M
  • Startdatum Startdatum
N

Niels M

Guest
Beste,
Na enige twijfel vandaag overstag gegaan. Eindelijk een RC aangeschaft. Ik zeg eindelijk, maar ik heb in slechts drie dagen tijd mezelf verdiept in de rc auto's en alles wat daarbij hoort. Ik heb via de leverancier al wat informatie gevraagd, maar er blijven vragen rijzen, die de kenners hier mogelijk kunnen en willen beantwoorden. Even wat specs van de auto;

Battery: 11.1V 1800mah Li-Polymer Motor:*
Brushless 2399kv*
ESC: 25A*
Powerful Li-Polymer battery with balanced charger

Zoals ik nu begrijp heb ik een accu die slechts tien minuten mee zal gaan. Ik ben dus aan het kijken of ik een grotere accu bij kan kopen, maar die moet dan wel weer passen op mijn lader! Volgens de leverancier krijg ik er een standaard lader bij, die 2 of 3 cellen lipo aankan, en met 0,8A kan laden.

Vraag 1, Heeft het uberhaupt nut om dus een bijvoorbeeld 3000mah lpo accu te kopen, en waar moet ik dan op letten qua specs? Is het verstandiger om een 'goede' lader te kopen die ook kan omtladen e.d., en wat zijn goede lader die betaalbaar zijn. Ik hoopte met een compleet pakket klaar te zijn, maar denk dat er toch nog wat kosten bij komen.

Vraag 2, de motor die in de RC zit, kan die allerlei typen batterijen aan, of maakt dit helemaal niet uit?

Vraag 3, iemand een idee over laadtijden, bij een grotere accu, bijvoorbeeld een 3000mah? En wat zou het in rijtijd schelen?

Dit zijn zo'n beetje mijn eerste vragen.

Niels

Vraag 1, Heeft het uberhaupt nut om dus een bijvoorbeeld 3000mah lpo accu te kopen, en waar moet ik dan op letten qua specs?

3000mAh komt al meer in de richting, ik zou zelfs eerder geneigd zijn om naar 5000mAh te gaan voor langere rijtijden, tenzij gewicht een probleem is of de accubak erg klein.

Is het verstandiger om een 'goede' lader te kopen die ook kan omtladen e.d., en wat zijn goede lader die betaalbaar zijn.

Dat is stiekem al vraag 2, maar goed. :)

Een investering in een goede lader is wel aan te raden, ook voor de gezondheid van je lipo. Een simpele maar goede lader is deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

Ik hoopte met een compleet pakket klaar te zijn, maar denk dat er toch nog wat kosten bij komen.

En als je er mee gaat rijden nog meer. :)

Vraag 2, de motor die in de RC zit, kan die allerlei typen batterijen aan, of maakt dit helemaal niet uit?

Dat hangt van je regelaar af, maar de meeste lipo ondersteunende regelaars kunnen ook nimh aan. Al zou ik niet weten waarom je in deze tijd nog terug zou vallen naar nimh, de voordelen van lipo zijn veel te groot.

Vraag 3, iemand een idee over laadtijden, bij een grotere accu, bijvoorbeeld een 3000mah? En wat zou het in rijtijd schelen?

Stel een accu is 3000Mah en bijna helemaal leeg. als je dan met 0,8A laad dan duurt het ongeveer 3000/800=3.75 uur dus 3 uur 3 kwartier om te laden. Met 3A is dat maar een uur. Met 5A als de fabrikant het toelaat (let daar op met het kopen van een accu) iets van 40 minuten.

Deze nummers zijn rule of thumb, ze zijn nooit precies.

Rijtijden hangen ook heel erg van je rijstijl af, ondergrond, etc. Maar een 3000 tov 1800 is ongeveer 1.5 keer langer rijden.

Ik heb ook ooit eens een acme gehad.
Daar ga je zeker wel veel kosten mee hebben.
Wat een ..... dingen .
Als je je met 60 70 een klappertje maakt .
Is hij al bijna dood.
En verder mijn servo was slecht tandwielen strippen snel.
Wordt gloeiend heet motor en speedcontroller.
Je kan beter 100 euro erbij doen en een traxxas oid kopen.

Geweldig! Bedankt voor ade reactie tot nu toe! Ik kan hier tenminste mee uit de voeten. Behalve de laatste reactie, aangezien ik de Acme Bullet al heb gekocht;)
Overigens heb ik ook gehoord dat Acme niet al te beste RC's maakt, maar de Bullet en Raptor een uitzondering zijn. (Volgens de persoon die ze heeft getest voor Acme in 2009, toen ze nog geproduceerd moesten worden voor verkoop).

In ieder geval hartelijk bedankt voor de eerste reactie. Zo snap ik net wat meer van het gehele rc gebeuren :-)

Nu nog op zoek naar een geschikte locatie om te crossen in de nabijheid van etten-leur!

Ik heb nu deze lader aangeschaft op 'jullie' aanraden.

iMAX B6AC 2.6" LCD RC Lipo Batterij Balance Lader (100-240V/EU Stekker) | RC Helicopters | VarliksAccessoires

Kan de Acme Bullet elke batterij aan? Ik wil in ieder geval wel voor een 4000mh of 5000mah gaan. Ik weet ook niet precies wat met 20C of 30C wordt bedoeld en waar dat mee te maken heeft. (ik kan het natuurlijk nog wel even op het forum opzoeken). En natuurlijk kijken of de afmetingen van een andere batterij het toe laten om in de Acme te worden gemonteerd!

Misschien deze: zippy/flightmax 4000mah 3 cell 20c to 30c lipo 11.1 v - eBay, Parts Accessories, Aeroplanes, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 09-mrt-11 20:18:34 CET)

Niels M;2007394Misschien deze: [URL="http://cgi.ebay.nl/zippy-flightmax-4000mah-3-cell-20c-to-30c-lipo-11-1-v-/250740264562?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3a6148ce72" zei:
zippy/flightmax 4000mah 3 cell 20c to 30c lipo 11.1 v - eBay, Parts Accessories, Aeroplanes, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 09-mrt-11 20:18:34 CET)[/URL]

Doe nog maar even niet, omdat:
1. je nog geen ervaring hebt en 3S veel te veel power is
2. ik niet weet of de electronica dit aan kan, zou het kunnen dan nog betwijfel ik ten zeerste of de electronica lang zal blijven werken

Daarnaast moet ik me aansluiten bij michael-broek. Acme is nu niet echt een merk dat bekend staat om zijn kwaliteit. Liever iets opleggen en voor een Traxxas of HPI gaan. Probeer of je de auto nog kunt terug inleveren ;)

Qua electronica zou het moeten lukken toch? Hij wordt met een 3s geleverd, maar dan slechts 1800mah. Heb nu toch een 4000 aangeschaft via hobbyking, dus ben benieuwd!

Sorry, ik heb niet goed gelezen. Je hebt gelijk, het is ook maar een 2400kv motor, dan is 3S geen probleem voor de motor (2400kv * 3s * 3.7v = ~27k rpm). Echter een ESC van maar 25A vind ik niet veel.

Hij is binnen! Vandaag al twee keer de batterij leeggereden (maximaal 15 minuutjes plezier met de 1800mah). Nog ff wachten op de nieuwe Lipo, zodat ik wat langer kan racen!

Errug snel ding! Ben wel blij dat ik als beginner toch gelijk voor deze snelheid ben gegaan! Je went er snel aan, maar het is moeilijk om de volle kracht continu los te laten want je bent hem binnen no time kwijt!

Ik dacht overigens nog wel een probleempje te hebben, want na de accuwissel, ging mijn RC automatisch sturen en rijden:(

Wist natuurlijk niet dat ik even aan de regelknopjes had gezeten op de zender, waardoor hij stationair al reed:p

Al met al is het nu weer wachten op droog weer, want hij is ook al twee keer in de wasserette geweest, helemaal onder de modder....

Wassen jullie overigens ook gewoon de vering, ophanging onder een lopende kraan, of gaan jullie echt wachten tot het modder/zand is opgedroogd?
De ESC en de motor laat ik natuurlijk niet nat worden.

Ohja, en mijn antenne wilde niet in de antennebuis gaan, waardoor ik 2 uur ben bezig geweest, en toen de antenne brak...
Nu dus een 20cm minder lange antenne, maar hij heeft nog steeds voldoende bereik! De antenne is sowieso echt overgedimensioneerd qua lengte, want hij was twee keer zo lang als mijn antennebuis!
Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Nondeju,
Vandaag voor het eerst een groenstrookje geprobeerd.. Na nog geen 20 meter begaf de achterophanging het waardoor de auto over de grond sleepte...
Wat een sterk materiaal....pfff... Ben er gewoon misselijk van:(

ze hadden je hier al voor gewaarschuwd in dit topic.
goeie tip. herstellen en verkopen. nu hij er nog een beetje als nieuw uitziet zal je nog wat geld kunnen recupereren. en ineens deftig materiaal kopen.
want zo breng het niets op. en betaal je na paar maanden evenveel aan wisselstukken. en dan zit je aan de prijs van een degelijk wagentje!

greetz

Nondeju,
Vandaag voor het eerst een groenstrookje geprobeerd.. Na nog geen 20 meter begaf de achterophanging het waardoor de auto over de grond sleepte...
Wat een sterk materiaal....pfff... Ben er gewoon misselijk van:(

Dat gaat nog wel vaker gebeuren, bij deze auto helaas iets meer dan de wat duurdere. Maar alle waar naar zijn geld.

Ik hoop wel dat je de onderdelen makkelijk kunt vinden en koop dan de onderdelen die vaker kapot gaan op reserve, kun je in ieder geval weer rijden.

Succes

Ik heb de auto 1 dag. Ik ga er vanuit dat dit onder de garantie valt. Er zijn wel nieuwe onderdelen te koop, dus voor 7 euro zou ik weer kunnen rijden, maar ja, hoelang.. Ennuh, ik ga dus echt niet de hele achterophanging en aandrijving uit elkaar halen! Dan maar een nieuwe, of geld terug zodat ik een andere kan kopen. Ik ben best bereid iets bij te leggen. De acme werewolf heeft bijvoorbeeld aluminium waar de bullet plastic heeft...
Meerprijs wel 80 euro, maar ja. Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar de verkopende partij...

garantie moet je niet op hopen hoor. dat geld enkel voor de electronica. en dan nog! en terug naar een acme heb je de kortste keren het zelfste voor.erevobe hier op het forum had na 1 lipo een kapot diff op zijn werewolf. ik was er zelf bij. het alluminium ervan kan je met je handen plooien. dat zegt toch genoeg.

Ik heb de auto 1 dag. Ik ga er vanuit dat dit onder de garantie valt. Er zijn wel nieuwe onderdelen te koop, dus voor 7 euro zou ik weer kunnen rijden, maar ja, hoelang.. Ennuh, ik ga dus echt niet de hele achterophanging en aandrijving uit elkaar halen! Dan maar een nieuwe, of geld terug zodat ik een andere kan kopen. Ik ben best bereid iets bij te leggen. De acme werewolf heeft bijvoorbeeld aluminium waar de bullet plastic heeft...
Meerprijs wel 80 euro, maar ja. Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar de verkopende partij...

Ik denk niet dat dit garantie is, als de verkoper dat doet ...petje af.

Ga niet updaten naar alu of een andere auto van hetzelfde merk dat heeft geen zin, rij deze gewoon af en vervang de onderdelen.
Dan kun je straks goed rijden en wanneer je een andere auto gaat kopen een duurdere kiezen.

Blijf uit de buurt van de Acme Wherewolf. Na een maand van doffe ellende en meer vervangingen aan die wagen dan dat die wagen waard was is het ding gestript voor de enigzins bruikbare onderdelen en de rest de vuilbak ingegaan.

".....".............En is inmiddels ingeruild voor een traxxas stampede 4x4 vxl!...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back