Acme Condor blijft uitvallen

• Topicstarter Topicstarter Nielsert
  • Startdatum Startdatum
N

Nielsert

Guest
Hey mensen.
ik heb een acme condor nitro auto gekocht.
Ik heb hem aan de praat gekregen maar als ie stationair draait blijft ie steeds uitvallen. ik heb al van alles geprobeerd maar het probleem blijft. En ik heb ook al een keer gehad dat ie vol gas gaf zonder dat ik iets deed.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Alvast bedankt

Niels van der Heijden

je had beter eerst even de moeite kunnen nemen om wat te lezen over dit soort spullen dan naar de prijs te kijken.

en van dit soort problemen staat het forum vol, dus als je even zoekt zul je genoeg vinden

Ik heb niet naar de prijs gekeken want dat maakt me niet uit.
maar ik las dat het een goed beginners autotje is , dus dat is de reden dat ik hem gekocht hebt. maar ik heb al rondgekeken maar over de condor zelf kan ik niks vinden .

Een nieuwe auto.....
Welke brandstof heb je? (merk, type en percentage)

Omdat die nieuw is kan het zijn dat je de stationair een klein beetje moet indraaien.

Ik heb model technics molecular blender fuel duraglo 16
dat is wat op de verpakking staat

duraglo

15% olie, het zou moeten werken maar mijn keuze is het niet, vele automotoren vinden het niet fijn om met zoveel olie te draaien, met dit type brandstof is al veel meer problemen gemeld....

De meeste autobrandtoffen bevatten 10% olie. Van Modeltechnics is alleen de Dynaglo de juiste keuze.

Ja de man van de plaatselijke modelbouw winkel had me deze aangeraden. Maar hij start iedere keer wel redelijk snel hoor alleen na 10 seconde valt ie uit. Ik had al geprobeerd om de stationair wat in te draaien maar probleem blijft.

Draai dan de LSN iets in. Zeker als je merkt dat bij het gas geven na een korte stationaire loop er veel rook is en de motor moeilijk op gang komt.

Maar het advies is helaas fout.....

Laat je woonplaats even weten, wellicht dat er iemand in de buurt is die je kan helpen met afstellen.

Back