Acoms Techniplus zender

Gents,

Ik heb een ACOMS techniplus 4 zender van iemand gehad. Die geef ik weer door aan een kennis die wil gaan vliegen, maar is dat wel vertrouwd?
Wat is dat voor zender?

Hello,

Ik heb deze zender ook liggen en ik gebruikte hem ook voor het vliegen.
Heb nog nooit storing met deze zender gehad. :D
Af en toe gebruik ik de ontvanger van deze zender nog, met een Futaba F14 zender.

Suc6,

Ruud

ik heb zojuist een acoms techniplus 2 kanaals (27 mhz) op ebay gekocht, maar niet goed genoeg gelezen.

het is alleen de zender, heeft iemand voor mij hiervoor een zend accu, servo en ontvanger te koop staan ?

graag niet te duur

heb ik ook nog een quarz nodig, of iets anders ?

Roger,

Wat wil je met de zender gaan doen?
27mc is niet geschikt om mee te gaan vliegen!
Een passende zenderaccu kun je evt laten maken, (2e hands kopen heeft risico's), een quarz is los te koop (die staan er vaak ook genoeg op ebay), en servo's zijn er in overvloed te koop..

Richard Branderhorst zei:
Roger,

Wat wil je met de zender gaan doen?
27mc is niet geschikt om mee te gaan vliegen!
Een passende zenderaccu kun je evt laten maken, (2e hands kopen heeft risico's), een quarz is los te koop (die staan er vaak ook genoeg op ebay), en servo's zijn er in overvloed te koop..

Ik wil er een camera mee op afstand gaan besturen.
Geen ingewikkelde zaken dus.

ik wil er op 10 tot 15 meter afstand (binnen) de camera mee laten draaien omhaag en omlaag.

Moet het met een accu, of kan ik ook een stabiele voeding (op het lichtnet) voor maken?

Je kunt de ontvanger en de servo's ook met een 5V voeding laten werken. Je moet er echter wel voor zorgen dat de voeding heel erg goed gestabiliseerd is en geen enkele storing die van het lichtnet komt door laat. Een gewone 5V adapter zal vrijwel nooit voldoende zijn! Je zult er dan de nodige filters bij moeten maken.

Back