acoms technisport 2.4g opladen HELP MIJ!!!!!!

hoi allemaal.

ik heb een vraag over de acoms technisport 2.4g.

ik heb oplaadbare betterijen in de zender zitten en ik weet dat je de batterijen in de zender kan opladen.

maar is daar een soort adapter voor nodig?
of kun je hem met een stekker in je snellader doen, zo ja op welke instellingen??

in de handlijding kan ik niets vinden en ook op internet niet.

mvg marcy

Laatst bewerkt:
Hoi Marcy

Op de manual zie ik gewoon een charging jack staan.
Op bv pkracing staan diverse laadkabels voor 2.4 Ghz zenders..
Maar goed als je hem in de zender oplaad niet te 'snel' laden..
Hier staat wel wat over [55273] zenderaccu-ff9-defect

Laatst bewerkt door een moderator:
Snellader kan, maar niet sneller dan de batterijen aankunnen, dus absuluut niet op een té hoog Ampèrage, en je moet ook de goede stekker aan je lader hebben.

Groet,
Robert

het zijn 8 penligt batterijen van 2500 mah ni-mh

dus dan moet ik mij snellader tog installen op 2500 mah maar op hoeveel amper moet ik dan laden.

ik kan tot 5 amper laden of is dat te hoog.

alvast bedankt

Snellader kan, maar niet sneller dan de batterijen aankunnen, dus absuluut niet op een té hoog Ampèrage, en je moet ook de goede stekker aan je lader hebben.

Groet,
Robert

Dit is dus wel een hele schlechte rat . :confused:

Nooit met een snellader je accu's in de zender gaan laden .

Bij de zender hoort een stekkerlader en die moet je gebruiken . ;)

Wil je sneller laden dan de accu's uit de zender halen .

Mvg Johan

Wat Plotterwelt zegt, snelladen is niet aan te raden voor je accu IN de zender. In jouw geval gebruik je ook nog losse cellen in een houder met veertjes, ga je nu snelladen dan gaan deze gegarandeerd stuk :( . Wil je de cellen in de zender opladen dan doe je dat met een laadstroom van 1/10 C (is voor jou dan 250 milli ampere) en dat ongeveer 14 uur. Op deze manier laad je ze niet stuk en gebeurd er ook niets als je ze perongeluk eens een halve dag vergeet.

In de handleiding van de zender staat, dat je de bijbehorende lader moet gebruiken.

Een snellader is bestemd voor accu's. Oplaadbare cellen in een batterijhouder mag je niet als een accu beschouwen. Als je dat wel zou willen doen, dan zou je met een snellader minimaal met 1,25 Ampere (0,5 x C oftewel 0,5 x 2500mA) moeten laden. Bij een lagere stroom kan een snellader namelijk niet betrouwbaar afslaan.

Voor batterijveertjes is 1,25 A wat veel van het goede, zeker als er na verloop van tijd wat vervuiling optreedt. Bij een nog hogere stroom kun je er op rekenen, dat er van de batterijhouder weinig overblijft. Misschien gaat dan ook de zender er opeens heel anders uitzien.

Ik weet eigenlijk niet of er in deze zender een beveiligingsdiode in het laadcircuit zit. Bij veel zenders is dat zo. In dat geval kun je zelfs helemaal geen snellader gebruiken. De lader kan dan namelijk de accu niet 'zien'.

Als je op zeker wil gaan, zul je de cellen moeten laden met 0,1 x C, dus met 250 mA. Met deze stroom kunnen er nooit rare dingen gebeuren en gaan je oplaadbare cellen het langste mee. Als je momenteel niets anders hebt dan een snellader zou je deze op deze stroom kunnen instellen. Je zult 'm dan meerdere keren moeten starten omdat-ie gegarandeerd te vroeg afslaat. De totale tijd, die je met 250 mA moet laden is (10 + 4 =) 14 uur. Bij deze lage laadstromen houden we namelijk altijd rekening met 40 % laadverliezen.

na de reacties die ik heb gezien doe ik ze gewoon wel in mijn batterijen oplaadbaar.

maar om het zeker te weeten zal ik het ook aan mijn vriend vraagen met de zelfde zender.

nog erg bedankt voor het snelle reageren

groetjes marcy

Back