acro flyer van felix-vlieger

• Topicstarter Topicstarter Paul Janssen
  • Startdatum Startdatum
P

Paul Janssen

Guest
Hallo,

Ik wil met jullie het bouwverslag van een acro flyer van felix-vlieger delen.
Misschien zijn er al mensen die hem gemaakt hebben, die hier mogelijk ook tips en dergelijke kunnen delen met ons.

De bouwdoos is binnen. Maar ik ben nu aan het wachten op de bestelling van HK. Deze is onderweg.

Wat heb ik besteld bij HK:

Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner 1 Reserved
Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack 4 Reserved
TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller 1 Reserved
Turnigy Mini Servo 16g/2.1kg/.11sec 5 Reserved
Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 8Ch 35 1 Reserved
Super Light Multi Spoke Wheel D40x11mm (5pc 1 Reserved
E-Prop 10x4.7 / 254x119.5mm w/ Adapters B 1 Reserved
Polymax 4mm Gold Connectors (10pairs/set) 1 Reserved

Totale kosten bij HK zijn +/- 68 euro.
De bouwdoos kost 59 euro (ex verzending).
Dus met een 150 euro kom je al zeer ver. En dan ook nog met 4 lipo packs.

De bouwdoos
P1020877.jpg

Wat zit er in de doos
P1020879.jpg

De roeren zijn bol. Al met felix-vlieger contact gehad. Deze geeft aan dat je ze weer recht kan buigen. Maar dit lukt mij niet. De bolling komt continu terug. Wordt even nadenken hoe dit op te gaan lossen.
P1020878.jpg

De verdere bouw zal nog niet gestart worden. Ik wacht tot ik de spullen van HK binnen heb. Daarna zal ik starten.
Maar mogelijk zijn er deelbare tips voor de bouw.
Of misschien weet iemand hoe ik de roeren recht krijg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nog tijd hebt kan je het roer een dagje tegen drukken met een paar gewichten.

3 lijsten van 3mm dikte (de ondersten kunnen breder zijn)
full

Breed plankje er over en dan gewichten.
full

Deze groene was al recht .

Mijn orange versie was ook krom.
Ik heb hem met carbonbuis 4/2 afvalstukken versterkt omdat het een test model voor de meetings is.

full

full

Het zijroer heb ik aan 3 kanten 10 mm ingesneden en er een carbonstrook van 0,3 mm ingelijmt met bruis (dat op gespant 24 uur laten drogen)
Hier kan je ook dat verpakkingsband voor nemen waar grote kartons mee gesnoert zijn , is wel kunststof maar geeft hetzelfde resultaat en kost niks.

Ook in de vleugel heb ik de 4/2 buis gelijmt.

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ik toch nog moet wachten op het pakketje van HK.
Ben ik toch begonnen, om naar de roeren te kijken. Hoe deze weer recht te krijgen. Hiervoor heb ik afgekeken bij Johan.

Dan komt de uitdaging. Hoe ga je in epp een mooi dun strookje verwijderen. Waarin het koolstof buisje in kan komen. met een mes snijden en uitplukken zou kunnen. Maar hiervoor was ik bang, dat door het uitplukken, ik teveel epp zou verwijderen.

Maar de oplossing gevonden. Een stukje afvalhout genomen. Een penlite en een stukje 0.45 snijdraad.
Dit in elkaar geknutselt en tada daar een snijbeugeltje om gleufjes te trekken.
P1020906.jpg

Op deze foto zie je het kleine stukje draad dat uitsteekt om het gleufje te snijden
P1020907.jpg

Natuurlijk heb ik het eerst getest op een stuk rest schuim. Het gaat traag, maar het werkt. Ik denk als ik 2V of 2,5V als voedingsspanning had, zal het beter gaan. Maar dat had ik niet in de buurt.

Heb uitgetekend waar ik de gleufjes wil hebben. En een houtenlat gespannen. Deze om een mooi recht gleufje te krijgen
P1020908.jpg

En dit is het resultaat. Best goed al zeg ik zelf
P1020911.jpg

En een 3x1 koolstof buisje erin gelegd. Deze klemt al, zonder te lijmen. Maar ook zonder er teveel kracht op te moeten zetten. Dus perfect:banana:
P1020910.jpg

In het middengedeelte van het hoogteroer heb ik ook nog gleuven gemaakt. Want het torderen was aan de tippen wel opgelost. Maar in het midden niet.
P1020909.jpg

Ook heb ik het richtingsroer aan de onderzijde (kopse kant) bewerkt met dit tooltje. Want deze was ook krom, maar nu is deze weer recht zodra er een koolstofbuisje in gestopt wordt. De bovenkant wil ik ook nog doen, maar deze is rond, dus moet ik nog even over nadenken. Misschien ook een koolstofbuisje, maar die om de centimeter is ingezaagd zodat hij te buigen is. Maar eerst maar eens een nachtje over slapen.

Hallo Paul
Sinds vandaag ook zo'n acro flyer gekocht in Oss.
Zit nu eerst rustig te kijken of er meer info staat over het bouwen ervan.
Je bent zo enthousiast begonnen. Met goede foto's en uitleg erbij.
Maar het is al even stil geweest met bouwen. Ben je er nog mee verder gegaan of ligt de bouw helemaal stil. Ben anders zeer benieuwd naar naar jouw verdere verslag met foto's.

Hey Paul,

ik heb vandaag de eer gehad om 3x met de Acro Flyer van Plotterwelt te mogen vliegen. En ik moet bekennen : ik was verbaasd. Hoe geweldig vliegt dit ding, ongelooflijk.
Johan twijfelde of het toestel kon prophangen en dus moest ik het proberen en ook dat lukte enorm goed. Moest ik niet zoveel toestellen hebben, dan wist ik het nu wel.

Je gaat volgens mij erg veel plezier hebben met dit toestel. Veel bouwgenot nog...

Groetjes,

Davy

Back