Acro topic Quad -Hexa-Tricopter

Heb maar een topic gestart voor forumleden dat acro vliegen of leren vliegen.
Bedoeling is om hier wat filmpjes te plaatsen en ervaring uit te wisselen :)
Vandaag zelf wat geoefend en ging best wel goed.
Niks speciaals maar wel een mooi begin.
Op 4 vluchten 2 armen gesloopt en 5 props :)
Vlieg met 1200kv motoren Ntm propdrive
2200 mAh 4s lipo
Multiwii bord V2
Flydiuno 8x4.5 verstevigde props.
25 amp regelaren

Resultaat een beetje overpowered maar dat heb ik graag.

Take 2 ging effe mis , 30 min naar gezocht tussen de brandnetels ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zijn goe gelukt de filmpkes.

Maar mijn benen en voeten doen wel zeer van al die brandnetels gvd.

Volgende keer moogde alleen zoeken haha.

Voeg mij maar onder het lijstje leren :p

Hoe krijg je ze voor elkaar? Waar moet je op letten? Wat moet je vooral niet doen?

Eerst leren vliegen , dus gewoon rondjes kunnen vliegen zonder de orientatie kwijt te geraken ;)
Dan heb ik de rate van de roll en de pitch van 0.00 naar 0.50 gezet waardoor die sneller/heftiger reageerd op de sticks.
Bij fijne kleine stickbewegingen gaat die gewoon normaal reageren.
Zodra je wat brutter stuurt wordt het wat moeilijker :)
De quad reageerd veel sneller en veel brutter , dus is het wel even uitkijken.
Is een questie van gevoel , eens dat je het gewend bent zal het wat beter lukken.
Gewoon properen en risico's nemen , zo geraak je verder.
Veel mensen blijven hoveren en geraken niet verder omdat ze te angstig zijn.
Het leven is vallen en opstaan :)

Ps : ik heb momenteel een 20 tal vluchten achter de rug incl leer periode :)

Laatst bewerkt:
vallen en opstaan ... jep, maar als je van 'n gebouw afspringt heb je wel n groot probleem als je niet weet hoe je je parachute vast moet zetten :p

En ja, zeker voor komen doen op de meet! Ziet er erg goed uit

Zal zien als ik tijd heb , maar heb nog wat te oefenen....
Zodra ik hem volledig onder controle heb ga ik de rate nog wat verhogen.
Maar momenteel staat die al heftig genoeg zo :rolleyes:

Oja , op het 2de filmpje zie je dat er een cam op de quad hangt.
Onboard filmpje volgt nog :)

bwa we zouden idd is ne keer naar holland moeten rijden :)
kan altijd wel lachen zijn.
we zullen er eens over nadenken deze week.

Gorelroni,

't ziet er goed uit alleen vallen me wat dingen op. Je vliegt constant dezelfde ronde. Ik herken dat ook van mijzelf. De bochten rechtsom draaien voelen om een of andere rede minder natuurlijk. Hard vliegen is de neus drukken en de bocht in jagen. Echter wil ik jou wel eens achtjes zien vliegen in een vak van max 10 meter. Sicure achtjes.
Ik weet niet of je het direct stunten kan noemen maar dan laat je zien dat je de quad mooi onder controle heb.

Voor mijn werk moet ik vaak erg rustig vliegen. Mooie stabiele vloeiende lijnen. 8tjes van boven naar beneden etc. Dat vind ik veel lastiger dan effe lekker raggen.
Raggen doe ik hier in het park, met tricopters of multicopters. De yaw en orientatie van de Tricopter is echt geweldig, alleen die verdomde servo op de staart :( .. Heb al meerdere Hs82MG gesloopt. Nu weer over naar de DJI quad clone frames.

@apfpv : de bedoeling is om met deze quad te raggen en wat gek mee te doen...
Maar idd straks vliegen is wat moeilijker maar dat lukt ook wel ...
Dat doe ik met men Hexa :)
Met de instelling dat ik op de quad heb lukt het ook wel maar moeilijker , dat ding is super hevig.
De éne vliegt liever netjes 8tjes de andere ragt liever gewoon door , ieder zen stijl.

En effe voor de duidelijk , ben zelf ook nog een beginnende multicopter piloot ;)

Idd strak en gecoördineerd is lastig om te vliegen, maar vind dat je het zeker goed doet. Belangrijkste is dat je niet hoeft na te denken over de oriëntatie en zo te zien ben je die stap wel voorbij.

heb mijn ragquad ook zo in de PIDs zitten dat je er amper rustig mee kan vliegen..
een perfect afgestelde quad is leuk, maar een gevoelige is nog leuker!

ook ik ga wel rustig vliegen met mijn FlatHex, daar is hij voor tenslotte.. hoewel het ook wel eens leuk kan zijn om met een gevaarte van 3 kilo een paar flips te maken ;)

Nu er leuke nieuw bordjes op de markt zijn gekomen zoals de KK2 vraag ik me af wat de goedkoopste oplossing is om een "rag" quad te bouwen met semi-kwaliteit onderdelen.
Volgens mij moet je wel onder de 100e uit kunnen komen, ex lipo en ontvanger

Back