Acro Wot XL van Chris Foss / Ripmax

WillydeWoofer

Forum veteraan
Heren,
Zoals te doen gebruikelijk ben ik weer vooruit aan het plannen.
Daarbij is mijn oog al een paar keer gevallen op bovenstaand toestel.
Laat ik hem nou mooi vinden!
Ik heb sowieso iets met laagdekkers.
Verder passen twee kisten niet meer in het plan gemaakt door vriend GJVO. Die kunnen dus verkocht worden.

Eerder had ik een Wot 4 en de standaard Acro Wot. Naar mijn bescheiden mening prima toestellen.
Maar ik heb nu liever iets van circa 180cm span. Dit weekend gaat dan ook de Venture van Bruce Tharpe voor het eerst de lucht in.

Maar de Acro Wott is met 200cm span een stuk groter en zal daardoor om meer vermogen vragen dan 6 cellen kunnen leveren. Ik denk dat het naar.8 cellen zal moeten!? Dat is dan weer minder praktisch.
Overigens zijn de meeste toestellen van Chris ARTF. Dat scheelt mij een hoop werk.

Kent iemand de Acro XL?
 
Laatst bewerkt:
JSigLayicYjpzlhVgCmx20E18NwaerAVTaAcmrfJMlA19bVHjoGkoscnSR_vZrNx9xQ65l5q3Zeb83HdNDVfVA406nI3k9sCd23-lnu00UI7OrxQ2Cq64A


Specifications
Wingspan 2000mm (78.7")
Length 1620mm (63.8")
Weight 5900g (13 lbs)
Servos 5 - 6 Servos (Req.)
Radio System 4 - 6 Channel (Req.)
Petrol Engine 25 - 35cc 2-Stroke (Req.)
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een plaatje (of een deel er van) te selecteren met tegelijk de toetsen; shift, window& S in te drukken.
En dan trek je met de muis een rechthoek over het plaatje.

Vervolgens "plak" je het plaatje gewoon direct in je bericht.

En dan zie je bijvoorbeeld zo iets;
upload_2021-7-14_17-30-52.png
 
wot.JPG



Persoonlijk vind ik het weer een stap terug na de Curare en groene speeder.
Plus dat dit echt op 10-12S gevlogen moet worden want anders hou je geen vliegtijd over.
Dat betekent dus ook een dure regelaar want tm 6S is alles wel betaalbaar maar daarboven krijg je HV regelaars met een hoger prijskaartje.

Als je per se een laagdekker wilt met ongeveer dit uiterlijk, neem dan een Extra, Edge 540 of zo van rond de 170cm span.


GJ
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 448978
Persoonlijk vind ik het weer een stap terug na de Curare en groene speeder.
Plus dat dit echt op 10-12S gevlogen moet worden want anders hou je geen vliegtijd over.
Dat betekent dus ook een dure regelaar want tm 6S is alles wel betaalbaar maar daarboven krijg je HV regelaars met een hoger prijskaartje.
Als je per se een laagdekker wilt met ongeveer dit uiterlijk, neem dan een Extra, Edge 540 of zo van rond de 170cm span.
GJ

Hmm.,........toch maar niet dus.
 
Hmm.,........toch maar niet dus.

Nou, dat moet je zelf weten maar alles waar meer dan 10-15cc in moet betekent dat je boven de 6S moet gaan vliegen.
Je moet er dan >1500 Watt vermogen instoppen, dat is ruim 70 Ampere.
Je houd op 6S dan maar een minuut of 4-5 vliegtijd over.

GJ
 
Nou, dat moet je zelf weten maar alles waar meer dan 10-15cc in moet betekent dat je boven de 6S moet gaan vliegen.
Je moet er dan >1500 Watt vermogen instoppen, dat is ruim 70 Ampere.
Je houd op 6S dan maar een minuut of 4-5 vliegtijd over.

GJ

Nee, dat klinkt niet echt aantrekkelijk.
 
dit is inderdaad een leuk toestel maar voor electro wel wat aan de grote kant en het is geen speeder maar een acro.... lekker loepjes maken, inverted loepjes, wingovers, en rondtollen tot je hem niet meer goed ziet en hem de grond in jakkert.... neuh toch maar nie he

ik weet wel wat voor jou een perfect toestel is.... om de spanning erin te houden vertel ik het je zaterdag pas :D
 
dit is inderdaad een leuk toestel maar voor electro wel wat aan de grote kant en het is geen speeder maar een acro.... lekker loepjes maken, inverted loepjes, wingovers, en rondtollen tot je hem niet meer goed ziet en hem de grond in jakkert.... neuh toch maar nie he

ik weet wel wat voor jou een perfect toestel is.... om de spanning erin te houden vertel ik het je zaterdag pas :D

Dan moet ik nog 2 nachtjes slapen! :(
 
ik bedoel deze, ik heb er eentje klaar staan voor maiden en ziet er uit als een snel model..... volgens mij een pylon racer ofzo


han9 sund.jpg
 
Volgende week ben ik een lang weekend bij Gert-Jan.

Hij zal mij leren een speeder van 150cm span te bouwen. Eerder had hij er al een voor mij gebouwd. Volgens clubleden zag ik er erg blij uit, als ik daar mee vloog.
Als me dat lukt, kan ik met een klein budget vliegen.
Verder ga ik leren hoe de Avionik af te bouwen.

Een maiden van de TurnLeft behoort tot de mogelijkheden.
En vliegen met de Venture.

Rene van de club bij Schiphol heb ik al eens met een Sundowner zien vliegen. Zeker een interessant toestel.
 
De Sundowner bestaat niet meer.
Al jaren niet meer leverbaar.
Is ook niet zo heel groot, de kleine is 140 span.
De grote was bijna 2 meter maar zelfde probleem, dat moet op 10-12S.
De Simprop Shoestring is een soortgelijk model.
En iets goedkoper en in een leukere kleur, de Shoestring van Phoenix models.
153 span.
http://phoenixmodel.com/Product.aspx?ProductId=624

PH156-SHOESTRING_Main.jpg
 
kijk, dat is mooi
ik ben er morgen ook bij, heb wel eerst een uitvaart maar kom daarna gelijk naar The Hawks ... ik verwacht dat ik er rond 11:30 - 12:00 wel ben
en Ja... ik neem het Mystery kadootje mee zodat je die later kan overhandigen :D
 
Wil, vergeet niet alles van dat witte model mee te nemen, dus ook de wielkapjes en afdekkapje voor de romp.

En de Venture..
Standaard instellen:
Dual rate op 70% op een schakelaar.
Expo op 20%.
Uitslagen overnemen uit de handleiding.
CG ook overnemen uit de handleiding.
Doe dat thuis in alle rust en niet op het veld met storende factoren.
Controleer ook of alles de goede kant opgaat.

Ik zat nog te twijfelen om ook even langs te komen maar ik ben bang dat het rond Verviers en Luik een natte boel is met veel afsluitingen en omleidingen.

GJ
 
Back
Top