acro zwever gezocht

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door eclipse86, 9 apr 2019.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,

    momenteel ben ik bezig met de opel rak 1 schaalzwever en een super sinbad. beiden zeer mooie en leuke zwevers.... maar geen acro.


    Ik heb nog een kit liggen van een shk van rowan (2m80) op zich denk ik wel dat het wat is wat ik zoek, maar de kit is van begin jaren 80 en ik vermoed dat echt acro... hmm risicovol.
    ik zoek wel iets in die grootte..;
    ik ken de fox, maar mooier is de salto, maar zijn er nog gelijkaardige leuke modellen, en mss wel arf( zodat ik eens aan vliegen kan denken) o, vermoedelijk komt er een motor op
    Groeten
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Gassner heeft de Salto van FlyFly op voorraad. Dat is een budget ARF, waarvan er bij ons op de club twee stuks vliegen. Verwacht geen topkwaliteit en je zult wat verbeteringen moeten aanbrengen tijdens het bouwen, want van de aansturing van de roeren en kleindelen klopt vaak iets niet. Maar daar is de prijs dan ook naar. Ik heb ze nog niet in de lucht uiteen zien spatten en toch wordt er aardig mee geragd.

    Daarom heb ik nu zelf de FlyFly FOX 3meter acrozwever bij hem gekocht en loop ook hier tijdens de bouw tegen de nodige dommigheden aan, die op zich wel op te lossen zijn.
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    oke even wat verder gekeken nu.

    kom op volgende modellen uit.
    ecotop (topmodel) salto 2260mm wingspan 27.4dm² (voorzien voor elektro motor)
    flyfly salto 2680mm wingspan 36.40dm² (eppler 207) (nog niet voorzien voor elektromotor, dus ombouwen)

    flyfly swift 2500mm wingspan 22.5dm² (e374 profiel)(voorzien voor elektro)

    flyfly fox 3000mm wingspan (hq1.0-10 profiel)

    moet elektro uitgevoerd worden, makkelijke handstart, en goed kunnen raggen/fluiten en leuk acro vliegen. allemaal rond dezelfde prijsklasse, en haalbaar op 3cellen
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik had zelf de Flyfly Fox en heb die aan Bertus gegeven.
    Was wel een leuke kist maar ergens zat er iets niet goed in de verdeling van het profiel op de vleugel, die tordeerden of verbogen in een normale snele horizontale vlucht.
    Ik zou iets meer uitgeven en eens contact opnemen met de volgende bedrijven

    Gewalt
    http://www.gewalt-grossegler.de/

    Topp-Rippin
    http://www.rc-tronics-topp-rippin.de/Shop/

    Of neem een Royal Model, zijn direct bij de fabrikant te bestellen en kwalitatief goed.
    http://royal-model.sweb.cz/catalogue.htm

    GJ.
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt voor de input en de reacties,
    na lang wikken en wegen in het overwegen van een grotere en zeer degelijke kit, toch maar beslist om niet te groot en te duur te gaan. het is voor de fun bedoeld en enkel op ons veld te vliegen( wat niet al te groot is en ook wat hobbelig ligt) grote zwevers moeten ofwel met startwagen( hobbelig gaat niet) ofwel slepen, maar aangezien ik de enige sleper ben...

    Ik heb de flyfly swift 2500 besteld met elektro romp. Ik lees goede reviews, enkel zeggen sommige dat de romp wat zou durven meegeven... ik zal dit bekijken, en eventueel een "depron" koker maken van voor tot achter in de romp, en errond opspuiten met PU schuim(low expansion). dan vermoed ik dat deze toch wel sterk zal blijven. Ook zal ik er een gewaagder kleurenschema op plaatsen.

    Qua setup en servo's heb ik nog geen idee, dat zien we dan weer. er zit geen haast achter

    Groeten Chris
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    de doos is aangekomen. de romp is een pak groter dan verwacht. Ik ga wel hier en daar wat aanpassingen doen. er zitten sleuven voorzien voor remkleppen, maar deze ga ik momenteel nog niet voorzien in de vleugels.

    wel had ik graag wat advies gekregen over setup en mss servo's.

    hoeveel watt raden jullie aan? liefst op 3 cellen en zo licht mogelijk natuurlijk.
    ze raden op het duitse forum deze aan met een 60amp esc en 14inch prop, op 3cellen, maar ik denk dat hij veel warmte zal ontwikkelen(te veel om in de gesloten romp te zitten?)

    https://www.topmodel.fr/product_detail.php/product_detail.php?lang=de&id=17474&qty=1 en het is de elektro romp die ik heb, dan is deze as wel veel te lang natuurlijk.

    het wiel zou ik niet monteren,en het gat dichtmaken en mooi glassen. rudder pull pull, en hoogte zal ik vervangen door een dikkere carbon staaf ipv gewoon het fijne stuurstangetje( beter nog zou zijn met de servo achteraan, maar dan vrees ik voor zwaartepunt


    servo's.... tja digitaal, analoog,...


    foto's volgen nog! (kan ik de titel nog enigszinds aanpassen of nieuw topic nodig? of geen behoefte aan een verslagje?
     
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    @eclipse86,
    De motor is voldoende met 3S en een 14x8.
    Ik heb deze gevlogen in een Foc van 2.74 meter. Dan wel de lange versie waarvan jij het linkje stuurt.
    Met de neus van de Flyfly zal je ook de korte kunnen gebruiken, is weer wat goedkoper en iets lichter.

    Voor de servo's zou ik zeker een 4 goede digitale kopen, voor Hoog-Laag en 2x Rol. De nauwkeurigheid is erg fijn om mee te vliegen, zeker wanneer de mechanische aansturing ook OK is. Hier zijn zeker geen 40 gram servo's nodig maar je moet niet beneden de 20 gram gaan.
    Waar de 3x 9 gram zoals op de Aliexpress website staat gebruikt worden weet ik niet, misschien op de remkleppen, maar voor alle stuurvlakken is het te weinig.

    Wanneer je op de helling gaat vliegen kan je absoluut niet zonder een vorm van remmen. Een 4 kleppen vleugel is OK, remmen met de rolroeren kan voldoende zijn als ze minimaal 60° naar boven kunnen. Spoilers kunnen ook wanneer je niet te moeilijke hellingscondities hebt.

    Bouwverslagje is altijd leuk, zelf kom ik er eigenlijk nooit toe.:koud:
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    motor en propcombo is besteld
    alsook een 3200mah lipo 30c
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2019

Deel Deze Pagina