Acrobat SE

• Topicstarter Topicstarter Frank
  • Startdatum Startdatum
Hoi Frank,

Ik heb een Acrobat SE. Wat wil je weten? Ik neem aan de je de website al kent: http://www.eheli-tuning.de/

Als algemene ervaring kan ik je vertellen dat hij heel goed bevalt, maar dat ligt aan wat je er van verwacht. Het is een pure 3D heli in klein formaat. Het is niks om rustig mee te hoveren bij windkracht 4. Lipo's zijn een voorwaarde. Ik vlieg met 4s4p (8000mAh) maar zou dat niet meer doen. Je sleept zo teveel gewicht mee en 24 minuten aan een stuk wil je toch niet vliegen. Dus 2 keer 4s2p (4000mAh) en na 10 minuten landen en accu wisselen is m.i. beter. Ondanks dat ik eigenlijk met een te grote accu vlieg, is het de meest wendbare heli die ik ken (vlieg ook nog met 3D-NT, 3D-MP, Rap50). Verder zou ik nog kunnen opmerken dat hij in eerste instantie duur lijkt (€700) maar ik vind dat meevallen. Alles carbon en alu: er valt echt niks meer aan te tunen en hij komt compleet gebouwd. Een compleet getunde Eco 8 is duurder.

Ook de ervaringen met Stefan Plöchinger zijn zeer goed. Hij levert snel (ook naar nederland dus) en is coulant (ik had door eigen stommiteit na 1 vlucht de riem half door en heb gratis een nieuwe gehad). Let wel er geldt een levertijd voor deze heli.

Als laatste advies voor het geval je hem gaat bestellen: neem de door Stefan gesdviseerde componenten (MPX Digi Polo's, Plettenberg Orbit, Kontronik Jazz, Bladen) dan is succes verzekerd. Ik heb het allemaal bij hem meebesteld en was niet duurder uit dan zelf shoppen.

Ik zou zeggen kom een keer naar het zuiden dan kun je hem zien vliegen of zelf vliegen aan de kabel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Francis

Hallo Frank,

Toevallig heb ik er ook een (samen gekocht met Francis), en ook ik ben er zeer tevreden over. Ik kan me dan ook aansluiten bij zijn antwoord.
Ook ik vlieg met de setup van Stefan, alleen ipv de Thunderpower heb ik
een flightpower 4s2p accu (5000 mah; vliegtijd ongeveer 15 minuten), deze is iets lichter als de 4s4p, waardoor hij nog iets sneller reageert op de pitch. Het nadeel van mijn accu is dat ik de accuhouder heb moeten vermeubelen (deze zijn maar 30 mm hoog, de accu was 32 mm).

Acrobat%20SE.JPG

Hier de aangepaste accuhouder:
DSC01366%20(Small).JPG

Groetjes,

Paul Jacob

Francis zei:
Hoi Frank,
Ik zou zeggen kom een keer naar het zuiden dan kun je hem zien vliegen of zelf vliegen aan de kabel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Francis

Heren bedankt, waardevolle info. Wij zoeken een betaalbare 3D electro heli naast onze 90er brandstof en na veel speurwerk en eigen ervaring met de Logo 10 & 14 bleven er twee over, Acrobat en de MP.
De laatste is echter vrij duur (dus niet te duur voor wat je krijgt!) voornamelijk door de 50 cellen.

Francis, nu 'hang' je ook, wij komen zeker bij je sturen en kijken voordat
we hem kopen. (dat zal niet telang duren). Wacht nog even met de vlaai halen anders is hij al oud :wink:

Frank

jaja frank :oops:

nu heb je hem terug instructeur. :wink:

Francis, nu 'hang' je ook, wij komen zeker bij je sturen en kijken voordat we hem kopen. (dat zal niet telang duren).

Gezellig! Laat een paar dagen van te voren even in een PB (of E-mail, als het goed is heb je die nog, of bel effe) weten wanneer etc..

De MP is zeker niet te duur voor wat je krijgt, maar 't is wel veel geld. Die ken je trouwens ook meteen zien als je komt.

@Manusje
Hij mag hem natuurlijk ook zonder kabel vliegen (ik weet dat ie dat wel kan) maar dan is 't zijn risico 8)

Francis

Francis

Frank wil ook altijd de crasch bestendigheid weten van de heli 8)

als ik jouw was zal ik hem echt wel aan de kabel houden voor dat hij de crasch test doet. :wink: :evil:

Frank je kan ook een rebell kopen.
een mooie heli.
wel iets zwaarder maar toch, vliegt het goed. :roll:

ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de acrobatjes vorig jaar op 3D masters op het oefenveldje s'avonds

Rebell is inderdaad ook een hele aardige heli in dit formaat en is inderdaad een stuk goedkoper. Alhoewel dat alleen betrekking heeft op de heli zelf, alle componenten en de accu kosten voor beide helies hetzelfde. Roel Woering (r_heliman hier in het forum) heeft er één en verkoopt ze ook en kan je gegarandeerd meer erover vertellen.

Francis zei:
Rebell is inderdaad ook een hele aardige heli in dit formaat en is inderdaad een stuk goedkoper. Alhoewel dat alleen betrekking heeft op de heli zelf, alle componenten en de accu kosten voor beide helies hetzelfde. Roel Woering (r_heliman hier in het forum) heeft er één en verkoopt ze ook en kan je gegarandeerd meer erover vertellen.

ik heb er ook 1.
frank is van de week wezen kijken bij me.
hij vind het een mooie heli.
alleen de acrobat is veel lichter volgens frank.

Dat kunnen we gemakkelijk vergelijken dan. Mijn Acrobat SE weegt vliegklaar met 4s4p (8000mAh) 1805 gram. Die van Paul weegt naar schatting 200 gram minder maar dan met 4s2p (5000mAh), het verschil zit 'm helemaal in de accu. Ben benieuwd wat jou Rebell vliegklaar weegt.

groeten,

Francis

Na de Rebel gezien te hebben en in Dortmund andere electro helies is 1 ding zeker, het wordt geen Rebel! of een van die andere,
maar voor 99,99999999% de Acrobat SE.

Eerst nog even naar Limburg om ons (we willen 3 stuks) over de streep te helpen.

Back