acryl verf

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door tonzuijdendorp, 12 okt 2020.

  1. tonzuijdendorp

    tonzuijdendorp

    Lid geworden:
    7 okt 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Denekamp
    ik ben van plan om de Smit Rotterdam te bouwen, maar nu is mijn vraag wat voor verf is daarvoor geschikt, de goedkope acryl verf van een bekende winkel of eerder de humbol verf?? er is nl wel een groot prijsverschil.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.115
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Ton, Wanneer je een mooie boot bouwt dan zou ik qua verf op zeker spelen en me niet laten verleiden door goedkoop spul. Mijn scheepjes gebouwd tussen 1962 en 2016 zijn geschilderd met Humbrol en Revell. Van Revell de enamel en Aquacolor gebruikt. De Enamel vind ik beter vloeien. Alles met de kwast (penseel) gedaan. Maar een ieder zijn meug natuurlijk. Wil je met het schip gaan varen dan raad ik je aan om er een paar laagjes glasweefsel met epoxy op te zetten. Geeft sterkte tegen puntbelasting en maakt het waterdicht. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  3. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Ton,
    Verdiep je heel goed in verf. Ik heb bijvoorbeeld lekker goedkope primer gebruikt van de Ac*ion voor mijn Smit Rotterdam. Nou dat was een heel slecht idee. De eerste keer had ik een extra laag primer over de lak gezet en die vraat de onderliggende laklaag op. Nadat ik alles gefix had haalde ik deze zomer even een afplakbandje van de lak en trok alles mee. De hele laklaag zat los op de primer. Nu heb ik hem helemaal kaal gemaakt en ben opnieuw begonnen met DD lak. Deze lak zit direct op de epoxy en bevalt me heel goed.
    Groeten,
    Roelof 20190819_205042.jpeg 20200711_150648.jpeg 20200906_193121.jpeg
     
  4. tonzuijdendorp

    tonzuijdendorp

    Lid geworden:
    7 okt 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Denekamp
    Bedankt voor de info, ik ga nu zeker voor goede verf!!!!:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina