ACT Feather-Servo S54... alternatief voor Hitec HS-50?

Rob

Forum veteraan
Ik kreeg een mailing van ACT over oa dit nieuwtje. Heeft iemand al ervaring met deze 'nieuwe' ACT servo? Lijkt me een goed alternatief voor de Hitec HS-50 of zie ik iets over het hoofd?

ACT Feather-Servo S54
Das ideale Slow-Flyer Servo, wenn es auf minimalste Abmessungen und Gewicht bei verhältnismäßig hoher Stellkraft ankommt.

Drehmoment 0,9kg/cm bei 4,8V, 1,1Kg/cm bei 6V
Stellzeit 0,1sec/60Grad bei 4,8V, 0,08sec/60Grad bei 6V
Abmessungen 20x8x17,6mm
Gewicht 4,8Gramm (mit Stecker, Kabel und Hebel)
Best.Nr. 52 2021 Preis € 31,95

http://www.acteurope.de/html/hauptteil_servos.html

Rob,

Als alternatief voor de HS-50 ben ik overgestapt op de GWS Pico+ BB

Dit kogelgelagerd servotje heeft de volgende specificaties:
Size:22.8X9.5X19.8mm
Weight 6.2 gram
Speed 0.16 sec 60graden
Torque 1.05 kg!!!!

En dat voor een prijs van 69,80 Dollar per 4 stuks
Te bestellen bij www.aircraft-world.com Binnen een week op de deurmat voor slechts $2,50 verzendkosten

De gewone pico is kleiner en weegt slechts 5,4 gram. Hier heb ik geen ervaring mee maar gezien de prijs het proberen waard voor diegene die op een gram en zijn beurs let.

Ik heb gisteren op de beurs in Sinsheim wat van die S54 servo's gekocht.
Ik heb ze net gewogen en ze zijn met snoertje, stekker en hevel inderdaad minder dan 5 Gram. Ze kostten daar 18 Euro en daar wil ik het wel eens voor proberen. Als ik ze gevlogen heb laat ik het je wel weten.

Mooi, een praktijktest lijkt me het beste vergelijk. Ik hoor graag wat je er van vindt.

als we het nu toch over kleine servo's hebben,

ik wil binnenkort de kleine smit rotterdam(zie links op de foto)nog een keer bouwen maar met een paar uitbreidingen(nee ik ben niet gek, ik ben modelbouwer). maar ik heb daar ook een het liefst zo klein mogelijke en vooral zo licht mogelijke servo voor nodig. Hij hoeft niet heel sterk te zijn maar mijn vraag is: waar moet ik op letten??? En natuurlijk of er aanbevelingen zijn.

grt Kor

Cor, hoe groot, max zwaar is dat/mag dat?

Als je nog ca 100 gr speelruimte hebt, kan gewone indoor RC.
Als je maar 20 a 50 gr speelruimte hebt, gaat t naar micromag.

Je zou ook eens kunnen kijken naar die 'bitrc' wagentjes, zijn nu voor e 9 te koop bij oa Halfords, daar kun je heeeel klein bootje RC mee maken.

Parcour varen in de badkuip of wastafel!

Om het maar weer even bij de draad te houden; presteren deze servo's gelijk of beter dan de HS50? De HS50 is toch behoorlijk duurder...

Back