ActionPro SD20F alternatief voor de GoPro HD

De Action-Pro geeft wel een wat scherper beeld met natuurlijkere kleuren (beetje saai) maar de kleuren van de GoPro zien er veel dynamischer uit wat mijn voorkeur zou zijn voor actie filmpjes, jammer trouwens dat er MoonGel pads gebruikt zijn onder de Actio-Pro

Zal zo een test filmje uploaden van de GoPro HD2 die toch duidelijk een stuk scherper is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je bij het eerste filmpje af en toe op pauze drukt en goed kijkt kom ik gemiddeld uit op de Action pro qua scherpte.

Soms is een deel van het beeld bij de GO pro scherper maar een ander deel juist meer blurry.

Wel zou naar mijn gevoel bij de Actionpro wel het contrast ietjes omhoog mogen om wat meer kleur te geven.

Als ie nou een stuk goedkoper was geweest als de Go pro, maar dat is ie ook niet.

Laatst bewerkt:
Als 'die-hard' GoPro gebruiker ben ik waarschijnlijk niet heel objectief (;)), maar ik vind de ActionPro ook wat blurry en de kleuren niet zo heel mooi...

Ik vind die actionpro juist wel het leukste beeld geven voor mijn ogen.
Alles lijkt veel natuurlijker in beeld.

Grts Dave

Eigenwijs als ik ben na alle negatieve reacties naar actionpro toch deze besteld.
Ik moet zeggen ben er erg blij mee.
De afsandbediening is erg handig in gebruik en de laser is ook een handig hulpmiddel. De kwiliteit van het beeld valt me niet tegen.
Alleen worden de bestanden gemaakt als MOV. Ik weet niet hoe gopro ze maakt maar MOV is bij mij niet te bewerken met media moviemaker of Pinnacle.

default.jpg

[media=youtube]YBEMSqITI-Q[/media]

Ook weer een erg mooie camera.
Prijs is erg aantrekkelijk alleen het gewicht wat minder. Dacht ff snel te horen 190 gram. En de afmeting is ook wat minder. Wel veel mogelijkheden.
Wat ik al eerder vertelde van de Actionpro vind ik de afstandbediening erg handig in gebruik op motorfiets oid.
Rujlf2TK1Mw[/media] - YouTube
Ook de trillingen in het beeld vond ik ook erg meevallen.

Al met al is het goed dat er meerdere fabrikanten met HD cameras komen. Dit zal de prijs van de camera ook weer verlagen hopen we dan maar.

hoezo gewicht wat minder? gopro weegt 167 compleet met accu en behuizing. Deze 190 is 23 gram meer. Is volgens mij verwaarloosbaar?

Ja maar zonder behuizing maar 94 gram, en de behuizing is dus optioneel. 94g of 190 gram is dan wel een groot verschil :)

Back