adapter motor

Ik zoek een (set) adapter om een motor met een diameter van 36mm in te kunnen bouwen in een motorsteun van 40mm. Het gaat om de steun van de hpi apache.

Denk zelf aan 2 ringen van 12mm lang van een alu buis die elk in de lengte doormidden gezaagd zijn zodat ik 4 halve maantjes over hou maar ik kan niet aan het materiaal komen.

Zijn er standaard setjes voor te koop?

Volgens mij wordt dit niet gemaakt, maar waarom zou je zoiets doen?
Ik kan je nu al voorspellen dat ie het niet gaat trekken!!

Ok, over het koppel had ik nog niet nagedacht. Stom want bij een 540 motortje voor de slash had ik dat wel gedaan.

Dan is dat probleem in ieder geval opgelost.

Iemand een suggestie voor een mooi motortje van HK?

Als je het goed wil doen zou ik een setje van hobbywing(Let op! W ipv K) nemen. Ik heb er zelf goede ervaringen mee. De esc die je hebt is zeker ook voor 1/10? dan gaat die motor niet werken icm die regelaar.

Ik zoek een (set) adapter om een motor met een diameter van 36mm in te kunnen bouwen in een motorsteun van 40mm. Het gaat om de steun van de hpi apache.

Denk zelf aan 2 ringen van 12mm lang van een alu buis die elk in de lengte doormidden gezaagd zijn zodat ik 4 halve maantjes over hou maar ik kan niet aan het materiaal komen.

Zijn er standaard setjes voor te koop?

Heb even naar de constructie gekeken.
Hoewel je al naar wat anders aan het kijken ben zou ik zeggen om even bij de doe-het-zelf een 10mm brede strip aluminium te halen van 2mm dik en 2 strookjes van 11cm eraf zagen en dat rond om de motor buigen.

Ik denk dat ik het bericht van Gies verkeerd begrepen heb. (dat hoop ik tenminste, scheelt een motor)

Misschien is de motor wel geschikt, zie foto.

122yalz.jpg

Al is het maar om de auto eerst rijdend te krijgen, dan vermijd ik wel erg los zand voorlopig.

Ik heb wel es een 36mm motor geprobeert die volgens de fabrikant wel op een 1/8 auto zou moeten werken.
Het was een Speed Passion Silver Arrow, volgens mij maakte ie rond de 2100kv en hij was 550 mm lang.
Maar langer dan 10 minuten heeft ie het niet gedaan, toen begon ie te roken en is ie opgebrand (gelukkig was ie niet duur).
Dus (naar mijn eigen ervaring), moet je met een zware 1/8 auto, altijd wel tussen de 3.5 en 4kg, niet met 36mm motoren gaan rijden.
Omdat ie zn warmte niet kwijt kan!

idd... zou ik ook niet doen mits je met de overbrenging gaat spelen, grotere spur kleinere pinion en wielen enz.
die 540 motoren gaan lassen in een auto van 4kg. mijne weegt 1650 gram, daar zit een caslte 540 set in van 4600kv maar die gaat jou wagen echt niet trekken...

Das die van hobbyking? Die 3674.
Ik had de 1900kv eerst gebruikt op 4s in een erevo toen de castle kapot ging.
Hij is niet zo sterk als de 4274 van castle, maar ik kon er goed mee rijden zo der dat die na 10min verbrand.

Back