Adapter probleem

• Topicstarter Topicstarter mitch-L
  • Startdatum Startdatum
M

mitch-L

Guest
Hey,

Ik heb een Vliegtuig gekocht, uitteraard met een roer hoogteroer en gas
maar ik heb 1 probleem,
ze gaven alleen maar een sigarettenstekker voor in de auto mee en geen gewone stekker voor in het stopcontact
Op de timer van de lader staat bij Input 12 V Dc en output 4.8V en 650 MA (Milli Amphere) maar dat begrijpen jullie wel :P
Mijn vader + Opa zegeem dat ik een adapter moet kopen maarhij weet niet zeker welke.. ik moet dan de draadjes doorknippen en met elkaar verbinden met een kroonsteen. Mijn vraag luid: Kan dit en welke Adapter moet ik daar voor hebben 12 volt + 650 milli amphere? En als dat kan moet ik dan gewoon naar een modelbouwshop of naar Media markt ofzo om een adapter te kopen?

Mvg

Mitch

Dan heb je een 12V voeding nodig. Die zijn niet zo heel goedkoop. Dan kan je (naar mijn idee) beter een lader 5R van Robbe kopen voor < €25,00 dan kan je daar thuis je accus mee opladen (ook meer tegelijk en verschillende snelheden) De lader met de sigarettenaansluiting kan je gebruiken als je op een veldje staat te vliegen en je wil de accu laden.

Kan ik wel doen maar.....
Het vliegtuig heeft een speciale aansluiting
Zo'n wit klein ding dat je er in plugt
En ik neem aan dat Robbe dat niet heeft

Grtz mitch

Mitch,

NOg een mogelijkheid is deze adaptor rechtstreeks in het stopcontact, waar je dan gewoon je 12-volt stekker die nu bij je vliegtuig zit, instopt ....

images.jpg

By the way : welke vlieger heb je ?

Huh dat vat ik niet helemaal
Je stopt dus je sigarettenstekker voor in de auto daarin en die kan je op het stopcontact aansluiten en dan kun je als het goed is opladen?
En wat kost dat ongeveer?

Ik heb een Cessna van conrad (109,-) maar hij is wel ongemerkt

Grtz mitch

niet bij bestelnummer invullen maar bij de omschrijving.
Overigens heb ik zo'n voeding via marktplaats voor 15 euro tweedehands gekocht.
Kijk op marktplaats maar eens bij telecommunicatie, daar staan er wel.

Deze bedoelen ze voor jou
laderconrad.jpg

Extra informatie

STEKKERNETVOEDING 12V-7A
Bestnr.: 516857 - 89

Ingangsspanning 230 V/50 - 60 Hz
Uitgangsspanning 12 - 14 V
Uitgangsstroom 7,0 A
Vermogen 98 VA
Aansluiting 4 mm bus
Afm. (mm) 110 x 40 x 158
Gewicht 0,5 kg

Prijs vanaf 47,95 EUR

Haha hobby je bent wel heeel behulpzaam :P
En de anderen natuurlijk ook

Hoe duur is die ??
Zeker niet goedkoop:P

Grtz mitch

Volgens mij ongeveer + 45 euro, maar volgens mij is dit ook een 12 volt lader, en daar heb je niks aan, want je vertelde dat jij die er zelf al bij had.

Je kan het beste gewoon steeds tegen je moeder of vader zeggen....ik wil NU vliegen, dus mag ik hem even in de auto laden .........dan worden ze vanzelf gek van je, en dan koop je een goede lader voor thuis :wink:

Beetje manipuleren, hebben wij allemaal wel gedaan op jou leeftijd :lol:

Haha wat denk je dat ik de hele dag doe! :P

Ik zeik net zo lang door totdat ze gek worden! meestal is dat al na een dag :lol: Maar nu weer :ontopic:

Hebben ze dan niet gewoon een simpel stekkertje waardoor je een sigarettenstekker gewoon in ee nstopcontact kan steken!
Anders moeten ze dat maar eens gaan uitvinden:P

Grtz mitch

Zo tis veel moeilijker dan ik dacht om een stekkertje te vinden
Heeft niemand dit probleem dan gehad?
Haha ik hoor het wel

Grtz mitch

Back