Adapter probleem

• Topicstarter Topicstarter mitch-L
  • Startdatum Startdatum
Ga anders van de week eens naar een modelbouwwinkel, en vraag daar eens naar de mogenlijkheden.

Is makkelijker dan hier voor een beginner, daar kunnen ze jou er van alles over vertellen, maar vergget niet alles kost geld :wink:

Haha weet ik daar gaven ze me 10 boekjes voor modelbouw(de nieuwste ) Gratis! Ik vroeg waarom en ze zeiden dat ze het leuk vonden dat ik er nu al mee begon

Maar trouwens hoe heet dat ding dan van Guyen nog eene paar nummers dan? die is maar 15 tot 20 euro

Grtz mitch

PS Ga zo lekker vliegen!! :lol: Zeuren helpt altijd

De door mij geplaatste bestelnummer van conrad is een voeding.
geen lader.

De afbeelding die " Hobby " heeft geplaatst is correct.

Een voeding is gewoon een vervanging van de accu, op deze voeding
kan je dus je eigen lader aansluiten.

En inderdaad op marktplaats vanaf 15 euro.

Overigens kun je elke voeding wel gebruiken, mocht je een voeding treffen zonder sigaretten aansteker gat, kun je deze eenvoudig zelf monteren.

Een voeding is beslist geen lader.

Johan

maar vergget niet alles kost geld
Bericht vatte ik verkeerd op ik dacht niet alles kost geld
maar het was: vergeet niet, alles kost geld :oops: (lekker belangrijk)

Johan moet je dan het speciale stekkertje op de voeding aansluiten en kun je dan zo je vliegtuig opladen??

Grtz mitch

Voor 60 euro heb je een computerlader die je op zowel 220V als 12 V kunt aansluiten en waarmee je alle accutypes kunt laden:

Graupner Ultramat 10

Er is al veel over geschreven op dit forum

Helaas kost een 5A netvoeding waarmee je even 'zware" pakketten kunt laden als met deze lader al gauw 45 euro, dus de Ultramat 10 is naar verhouding een koopje!

Prijzen laders/voedingen:

www.hoellein.com

Investeren in de hobby is vaak op termijn het goedkoopste, met deze lader kan je een paar jaar of langer vooruit, indien er echt geen geld voor is dan is een oude computervoeding of autoaccu een mogelijkheid....

Iedereen die electrisch vliegt kent het laadprobleem.
Simpelweg op te lossen door een goede lader te kopen.

De een wil een 220 volt lader de ander een 12 volt lader in combinatie met een voeding of accu.

Net wat je wilt.

Op het forum is al veel geschreven over laders, de zoekfunctie zal
uitkomst bieden.

En ja, dat kost geld.

En nee, je kunt niet zondermeer 13,8 volt op je vliegtuigje zetten.
Een voeding is simpelweg een vervanging van een accu.
een voeding maakt van 220 netjes 13,8 volt. Net als de sig. aansteker van de auto.
Voeding/omvormer/adapter....

geen lader.

Johan

Idd Pjotrrr en Johan,

Vandaag weer even wezen vliegen met de cessna, en dan is het zo ontzettend makkelijk als je batterij leeg is....even aansluiten met de Graupner Ultramat op de accu van de auto...(even sigaretje roken....piep, piep, piep, en de batterij zit weer vol, om te vliegen.

En als ik thuis ben laad ik hem gewoon even op 220 volt vol, en dan ga ik naar het veld :wink:

Lekker hoor een 12v en een thuislader(220volt), zo mooi die graupner Ultramat :lol:, een uitkomst voor mij

Maar als je geen auto hebt, is en thuislader wel het makkelijkste, tenzij je een accu mee neemt naar het veld

J o h a n zei:
Maar als je geen auto hebt, is en thuislader wel het makkelijkste, tenzij je een accu mee neemt naar het veld

We hebben 220V in het clubgebouw....

:D :D :D

Johan

Dat zeg ik......als je geen auto hebt, is het wel zo makkelijk om een thuislader te hebben (220 volt) om hem op te laden, thuis dus .......en met die thuislader kan je hem ook weer op de club opladen :wink:

Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt........want bij een 12volt lader heb je een of een auto nodig, of je moet slepen met een accu :wink:

Hey,

Ik heb gevonden wat ik wilde hebben, een simpel stekkertje van 10 euro
Bedankt voor alle antwoorden
Jullie horen nog van me

Groeten

mitch

Valt nog mee moet ik zeggen, bij mijn thuislader die ik er bij kreeg, duurt het 4 uur, maar ik heb nu gelukkig de Graupnet Ultramat......30 minuten

Back