adaptorstekker of kabel tussen lipo en balancer

He classicracer,

Ik heb er toevallig gisteren 2 bij Q gekocht in Pijnacker. Misschien zit er ook één bij jou in de buurt. Zit overigens ook een aansluitschematje bij. :lol:

Groeten,

Leen

Perba levert mij de batterijen met Hong Kong balanceerstekker maar Robbe en Graupner leveren mij de balancer met een andere stekker. Ik zou graag die 2 op elkaar willen aansluiten zonder alle stekkers van mijn LiPo's af te slopen ten te vervangen. :?

Ik ben nog nooit verloopstekkertjes tegengekomen...

En er zijn ondertussen zoveel verschillende balancestekkers. dat schiet gewoon niet op, als je meerdere merken lipo's hebt.

Als je toch wilt balanceren zou ik een "universele" stekker pakken, en die op elk pakket eraan solderen.
Moet je alleen wel die losse stekkertjes kunnen vinden... :|

Kijk eens bij rc technics, die heeft voor 0,90 losse stekers te koop. Daarmee kun je aan de kant vd pakketten de stekers standariseren, en voor een balancer met een andere aansluiting een verloopkabel maken.

Hadden ze allemaal maar zo'n "hongkong" stekker .. :roll:

trouwens, wie zegt dat de kokam/graupner/robbe cellen niet allemaal uit diezelfde chinese fabriekjes komen als de "no-brand-low-budget" accu's ?

Is misschien wel handig om al mijn HongKong LiPo's van de Graupner/Robbe/Kokam-stekkertjes te voorzien, maar de kabeltjes op deze LiPo's zijn soms zo ellendig kort. En kan er mij iemand uitsluitsel geven of de poortbezetting van de stekkers onderling gelijk zijn?

De min zit altijd aan 1 kant.. En ja juist, er zitten 2 kanten aan een platte stekker.

Gewoon zoals ik hierboven al aanhaalde, verleng/veloop draad maken met aan 1 kant de aansluiting van de balancer, en de andere kant aan door jouw gestandariseerde stekker systeem.

Ik gebruik bijv oude servo stekers bij 2s pakketten, en laat de orignele zitten bij de 3s.

Aan verlengkabel met balancer steker stripje 4 pennetjes gesoldeerd, past nu op alles.
Alleen goed letten op de zwarte draden, of donkere draad, hopelijk de min.

Back