Adres voor Epoxy plaat materiaal

Peter Pankras zei:
ze zijn altijd heel snel met versturen..

Ik heb mijn bestelling binnen,
helaas is er een klein foutje gamaakt met de maten,
maar daar zal ik over mailen dan komt het vast wel goed.

Nog bedankt voor alle tips!

Peter Pankras zei:
jawel,

werkbereik 100cm x 35cm

cnc.jpg

peter

Ik heb het plan opgevat ook zoiets te gaan maken.
Moet het wel onder de 1000 euro te doen zijn.
verder ben ik geen electronica techneut en moet dus werken met kant en klare electro componenten.

Ik heb veel info van internet maar geen goede adressen om onderdelen te bestellen.
Bij conrad zag ik wel besturingskaarten en stappenmotoren.
Maar daar zit dan geloof ik weer een schakel en voedings deel tussen.

Ook vond ik een goede CAD tekening van Dhr. Stinissen

Ik zoek dus naar wat ardessen voor onderdelen en eventueel een lijstje van welke electronica componenten bij elkaar passen.

Verder sta ik open voor alle ideeen en suggesties.

Oscar, zie pb,

kijk even bij www.zoltar.nl en neem contact op met chris reinders. je kan bij hem de cad files kopen en laten snijden. electronica heb ik bij www.nc-step.de vandaan zij hebben een speciale set voor de frees van chris.

Als je meer vragen heb hoor ik het wel.

Peter

Bestaat de site van Zoltar nog. of is hij er helemaal mee gestopt.

ik ben ook weer aan het knutselen en het wile zelf opnieuw uit vindne vind ik een beetje zonde van de tijd 8O

Janhein,

Chris (Zoltar) is ermee gestopt.. dat wil zeggen.. wel met de toen aangeboden machienes en onderdelen.

Hij gaat wel door met ontwerp en bouw van machienes op maat.. maar voor de hobbyisten is het een beetje over.. die deden voornamelijk kijken kijken en nix kopen.. en bovendien begonnen er overal kopien van zijn ontwerp te verschijnen.. dus hij houd het voor gezien.

je kan hem nog wel vragen.. hij heeft vast nog wel het een en ander.. vooral z'n nieuwe ontwerp schitterd van vernuft en simpliciteit. Ik heb die hier in onderdelen liggen en ga die voor dit jaar in elkaar zetten.

Je kan chris mailen op info@zoltar.nl

Peter

das psies wat ik zoek. die vorrige die hij had ws gewoon een beetje te klein voor mijn doel. En die nieuwe is perfect.
ik zal hem mailen en vragen of hij nog iets heeft wat ik over kan nemen.

Pertinax is inderdaad geen epoxy. Het is papier met formaldehydehars dat in een pers wordt uitgehard. Het is het goedkoopste printmateriaal en wordt nog steeds heel veel in de goedkope apparatuur gebruikt.
Vooral omdat het met pertinax niet mogelijk is om meerlaags printen te maken (wel 2 zijdig) zie je steeds meer dat glasvezel gewapend epoxy wordt gebruikt. Hiermee kan je wel 12 laags printen maken. Ook is epoxy veel sterker en het kan tegen hoger temperaturen.

Back