adresen voor onderdelen cd-rom motor ombouwen

hi iedereen ik zit er zelf ook aan te denken om cd-rom motor's om te bouwen voor model bouw maar nu wil ik graag weten wat je zo al nodig hebt en wat de goede adresen zijn om het op te halen
(ik heb al meerdere draatjes gelezen maar maar zonder een exact lijstje van benodigheden en adresen dit zou denk ik wel handig zijn)
dus als julie een paar goede adresen heb zouden julie dan dan hier ook willen vermelden zo dat we het allemaal kunen vinden
al vast bedankt

ik bedoelde meer de gereedschapen,de magneeten en het draad om mee te wikkelen
ik heb al een digi schuifmaat.
maar wat heb je daar naast nog meer nodig
en dan de adresen om dit goed en goedkoop in te kopen

Heb net een Creative 12X DVD-Speler uitelkaar gesloopt (40x CD-ROM als ik me niet vergis). Ik ga ook maar eens proberen of daar wat van te maken valt :)

Dit is em:
cdrom_brushless_01.jpg

Een basiscursus, cd-rom motoren demonteren was ook wel gemakkelijk ;)

edit: heb em al uitelkaar. De 'geleiderails' van de laser-unit passen ook precies in de klok. Dus misschien te recyclen als as :) Moet alleen nu nog het anker van het printje en de metalen plaat af zien te krijgen.

http://members.home.nl/dualdude/pics/modelbouw/cdrom_brushless_02.jpg
http://members.home.nl/dualdude/pics/modelbouw/cdrom_brushless_03.jpg

ron van sommeren zei:
In de buurt van het lensje kunnen ook mooie kleine Neodymium magneetjes zitten.

En dat zeg je nu pas? heb net restanten van 5 cd-rom spelers weggegooid... :( naja, ze moeten dan wel allemaal gelijk zijn....

Heb net de hele laserunit uitelkaar gesloopt, maar geen magneet te vinden. :) Wel meteen de oorzaak gevonden waarom hij geen discs meer kon lezen :P

Kijk, dat zijn veel belovende wikkelingen :) Zo'n 25-30 wikkelingen denk ik. Magneet zal ook wel aardig zijn. Gewoon aansluiten en proberen op 3s lipo met gunther :) Wel stroom meten, erg belangrijk.

DualdudE zei:
Heb net de hele laserunit uitelkaar gesloopt, maar geen magneet te vinden. :) Wel meteen de oorzaak gevonden waarom hij geen discs meer kon lezen :P
Wel bij mij hier in de cd-speler van de laptop van de zaak, twee stuks 2*5*? mm. Ik moet nu denken aan de IBM reclame waarbij iemand een laptop van de bar laat vallen :twisted:

Waarom sloop jij de CD-speler van de laptop van de zaak :)

Maar hoe meet je de sterkte van de magneten? Ze moeten allemaal gelijk zijn....

Heb toch 2 magneetjes gevonden, had ze iets groter verwacht :P Zijn nog best wel sterk voor zulke kleine magneetjes.

Ik heb alleen maar een Hacker Master 70A regelaar, daar ga ik em niet aan proberen :P Liever met een wat goedkopere regelaar :P

Die regelaar blijft beter heel dan een goedkoper ;) Geloof me, die draden branden sneller door dan de regelaar ;) Ik test meestal met een 8A regelaar met A meter er tussen. Nog mooier is een stroom begrensde voeding.

Heb nog 2 oude cd-rom spelers (12x en 16x), die morgen ofzo ook nog maar ff slopen. Ga zowizo nu niet verder prutsen, denk niet dat m'n ouders het gaan waarderen als 'r in eens propeller herrie uit m'n kamer zou komen op dit tijdstip :P

edit:
Printje waar het anker vanaf komt ook maar weer ff uit de prullenbak vissen :P

maar jongens heeft er dan niemand een paar niet internet adresen in de nl voor de gereedschapen en onderdelen naast de stator en bell om een cd-motor om te bouwen
want nu is het weer meer een topic geworden om het maken van een cd-brusles motor dan een uitwisseling van adresen van een paar bedrijfen die de benodigde spullen verkoopt

Back