Advance Timing instellen.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door xxsanderxx, 18 aug 2010.

  1. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Hallo,
    ik heb voor mijn tamtech een BL setje gekocht. (geen combo maar verschilende merken.)
    nu weet ik niet echt welke insteling de advance timing moet staan.
    ik heb een 45A esc, en een 6800kv 380 motor.
    nu kan ik de timing op 4 standen zetten (low, mid, high, highest.)
    hij staat standaard op high, en daar staat hij nog steeds op.
    de esc is bedoeld voor een 540 BL motor.

    als ik nu met mijn zender de stik 1 tikje naar voren doe en hem daar laat staan spinnen de bantjes even en rijd hij best door.
    je hoort de esc ook niet eerst piepen maar meteen geeft hij gas.
    verder blijft het allemaal erg louw tot koud.
    de esc blijft kout de motor en accu worden louw.
    en dan rijd ik best wel lang vol gas.
    als ik nu de timing op low zet gaat hij dan eerst piepen en komt dan rustig op gang?
    of maakt dat niks uit.
    en heeft die timing alleen te maken wat voor motor ik rijd.
    dus veel kv of weinig.
    ik denk ik vraag het eerst voordat ik de boel sloop.

    gr Sander.
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    inrunnertjes op low (3 settings), tot medium. (4 settings)

    Of bedoel je timing, met wegrijden.. ??? dus depunch (torque) settings ?
     
  3. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Als je inderdaad met Torque bedoelt, zou ik die gewoon om low zetten. Anders gaat je wagentje best neig gaan.
     
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
  5. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    heb ff zitten lezen maar wat staat de lvc laag, standaard op 2,8v.
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zo te horen is het je punch, en das idd zoals je zelf almerkt, de "kracht" die het levert bij het wegrijden.

    Op zachte ondergrond, een lage punch en bij veel grip , een hoge punch, maar is natuurlijk ook leuk om zelf wat te beslissen, ofroad houd ik wel van wegspuitende dingen, maar voor een crawler is daarintegen de laagste punch het beste, das het soepelste
     
  7. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ik rij met lipo en ik heb hem op 6,4v gezet.
    bedankt voor het mee denken;)

    gr Sander.
     
  8. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    oke dus het heeft niks met de motor en de kv's te maken.
    alleen met het weg rijden dus.

    en maakt het nog verschil uit als ik dus volgas rijd? (langzamer of sneller)

    gr Sander.
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Op 6,4 volt??, dat lijkt dan weer meer op de timeming dat je lipo safe in werking treed. 3.2 volt per cel. komt neer op een 2s lipo op 6,4volt.

    Of heb je het nu over 2 verschillende dingen ?
     
  10. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    ik had ff tussendoor wat anders gezegt.sorry weer :eek:ntopic:
     
  11. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ja idd dat was een even tussen door tegen Patrickbaja.

    en ik heb heb het idd over het weg rijden vande de auto.

    gr Sander.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  12. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Wat ook heel handig is bij een nieuw product is de gebruiksaanwijzing !
     
  13. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ja die heb ik gelezen.
    alleen staat er niet bij wat het met de motor doet;).
    maar ik heb hem low gezet, en merk geen verschil :confused:.
    ik denk dat de motor te weinig amp vraagt om het verschil te merken.
    maar hij doet het prima verder.
    iedereen iig bedankt.

    gr Sander.
     

Deel Deze Pagina