Advies: aankoop electro 1/10

Hallo,

Ben een nieuwe electrorijder in wording maar ik lees hier zoveel en weet niet meer wat en hoe.:confused:
Ik wil dus een 1/10 electro brushless onroad waar ik veel fun aan kan beleven en waar veel mee mogelijk is en iets wat goed en degelijk is!

Kunnen jullie mij mooie setjes tips geven....

Waar wil je er mee gaan rijden, wat is je doelstelling ?
Parkeerplaats/Openbare weg, Circuit ?

Een leuke auto om mee te beginnen is volgens velen de TT-01,
Echter is dit een echte beginners auto die in mijn ogen niet echt geschikt is om TW wedstrijden mee te rijden.

De TB-03 van Tamiya is een Auto met de voordelen van een TT-01, compleet afgeschermde Hoofd en motor tandwielen, en het is daarbij ook een auto die leuk mee kan komen in wedstrijdverband.

Wil je echt gaan voor alleen het circuit dan zijn er extreem veel mogelijke geschikte auto's zowel gebruikt als nieuw te koop.

Het ligt dus echt aan waar/wat je wilt gaan doen.

Andre

Wil t meest circuit gaan rijden! En in de toekomst wedstrijd.
Dus graag uitgebreide tips van setups ;-)

Ik had je ook een PB gestuurd, maar ook even hier zodat de rest er ook op kan reageren.. Ik heb zelf namelijk eigelijk Geen verstand van on-road wagens..

Anyhow.. ik heb nog een Xray T1 op de plank staan.. Eventueel met Orion motorset (90Amp 18T)

Is dat wat voor de TS?

Ik denk dat je deze informatie beter bij een lokale vereniging kunt halen. Het is niets vervelender dan een beginner te zijn met ook nog eens afwijkend materiaal of spul waar je al helemaal niet mee kunt rijden bij die vereniging. Ook een lokale hobby shop kan betere informatie verstrekken dan velen hier op het forum, uitzonderingen daargelaten, want Andre doet prima zijn best.
Maar ervaring leert dat je met deze vraag meer vragen dan antwoorden gaat krijgen...

dus wat koop ik t best... ;-)

een X ray maar welke ?
Een tamiya TT-01 maar met welke regelaar, motor, servo's, modificaties....

Alvast bedankt !

kan je misschien ook ff kwijt wat je budget is en wat je al hebt van pitmateriaal zoals:
lader
lipo's
enz...

We kunnen zeggen dat je met een TT-01 direct kan rijden maar daar houd het ook mee op.
Koop je wat hop-ups dan gaat hij direct al wat beter rijden.

Koop je een Xray dan heb je kwalitatief zeer goed materiaal maar ben je ook veel meer geld kwijt.

of je daar mee in de top tien gaat eindigen in de wedstrijd??? dat ligt aan uw vingers he :-)

het is idd moeilijk om hier tips te geven over welke auto.

Als je nu eenmaal een auto hebt dan weten vele onder ons over wat ze praten en kunnen dan wel zeer veel tips geven over setup ed.

Eerst een auto en dan de rest...
de LHS weet wel raad met uw vraag.

Qua lader heb ik : Maxxtrax 680 220/12V lader
Dat is t enige wat ik heb.... :-)
De rest moet ik kopen.
Dus hoemeer advies hoe beter.... ;-)

Als je wilt beginnen met wedstrijden rijden, is het beste om te kijken naar een 2de hands wedstrijd auto van bijvoorbeeld vorig jaar. Deze auto's zijn dan voor de echte toppers "verouderd", maar kunnen net zo goed nog mee komen in de wedstrijden hoor!

Wat moet je dan kopen, er zijn tig van merken. Waar woon je in de buurt, kijk eens wat er op de club is, allicht rijden daar veel mensen met één en de zelfde auto, Tamiya, Xray, TOP. De Tamiya van deze drie slijt wel net even een tikje harder dan de Xray en de TOP naar mijn idee.

Een TT01 is leuk, maar deze auto upgraden heeft geen zin, het blijft een plastic bak waar je "niks" mee kunt. Perfekte auto voor de beginner op straat, leuk voor sommige "gekken" om er ook competitie mee te rijden (:mrgreen:), maar als je wilt beginnen met wedstrijden rijden is dit in mijn ogen niet de verstandigste keuze.

Elektronica hangt ook af van waar je wilt gaan rijden. Zoek uit bij de dichtsbijzijnde club welke regels daar gelden. Heel veel clubs hebben een klasse zoals die in het NK gereden wordt met een Speed Passion Cirtix Stock regelaar en een SpeedPassion 13,5T V3 (borstelloos). Maar bij HFCC is bijvoorbeeld ook nog een klasse waar je met de wat goedkopere brushed (borstel) motoren kunt rijden. Scheelt het eerste jaar toch weer even wat duiten, en je kunt "proeven" aan het wedstrijd rijden.

Kortom, ga je orïenteren op de clubs, hier ga je toch echt het meerste leren. Fora zijn leuk en heel erg informatief, maar kunnen soms niet specefiek genoeg zijn.

Groet Robert

Ik zie overigens dat Borgloon redelijk dicht bij Genk ligt. Daar hebben ze een ontzettend mooi circuit (MRG), echt top! Ga daar eens een dagje kijken :-)

Groet Robert

Misschien ook een idee om eens te gaan kijken wat ze daar rijden. Vooral met motoren en regelaars bestaan er wat reglementen En kan je beter eerst even onderzoeken wat je nodig hebt voordat je blind iets gaat kopen.

Qua auto zou ik inderdaad een recent model nemen, misschien ook een idee om even rond te kijken wat ze op dat gebied gebruiken, maakt het makkelijker in het verkrijgen van tips en onderdelen.

Back