Advies aankoop gevraagd!

• Topicstarter Topicstarter WimRacing
  • Startdatum Startdatum
W

WimRacing

Guest
Hoi allen :D

Ik ben me aan het oriënteren op een nitro/brandstof speedboot! (wat is het verschil tussen nitro/brandstof?)
Ik heb de Sunstorm 1000 gezien maar heb hier al gelezen dat dit niet zo bijzonder is.
Het is balangrijk dat de boot SNEL is en een beetje op ruiger water kan varen, niet op de rivier maar lichte golfjes.
Ready to Run is voor mij als onervaren bouwen het makkelijkst maar ik ben uiteraard wel in staat om wat dingen in elkaar te schroeven. Solderen en dat soort dingen wil ik liever vermijden.
Ook wil ik de boot kunnen tunen/sneller maken.

Ook de keuze tussen een mono, cat en hydro wil ik maken, wat zijn de verschillen/voordelen/nadelen etc.?

Wat is jullie advies voor mij? Ik heb al op de site van 2Brothers RC gekeken...
Mijn budget ligt rond de 500/600 euro.

Grts,

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi . wat wil je een nieuwe boot of een 2de hands? voor 600 is er nogal wat te koop.
heb je wel eens met een bootje gevaren?laten we uitgaan van niet dan is 40 of 50 kilometer echt hard.zou zonde zijn dat je meteen je boot stuk vaart.over het nitro vehaal nitro is zeker in het begin lastig om af te stellen .dan is hulp van een ervaren nitrovaarder wel aanbevolen.benzine is als ie 1maal lekker is afgesteld goed te varen maar sleutelen hoort er allemaal bij.en stel jezelf eens voor hier op het forum mschien zijn er mensen in de buurt die ook varen en waar je een kijkje kan nemen.kijk ook eens op XtremeRCboats daar is ook heeel veel info te vinden
groet patrick

hoi . wat wil je een nieuwe boot of een 2de hands? voor 600 is er nogal wat te koop.
heb je wel eens met een bootje gevaren?laten we uitgaan van niet dan is 40 of 50 kilometer echt hard.zou zonde zijn dat je meteen je boot stuk vaart.over het nitro vehaal nitro is zeker in het begin lastig om af te stellen .dan is hulp van een ervaren nitrovaarder wel aanbevolen.benzine is als ie 1maal lekker is afgesteld goed te varen maar sleutelen hoort er allemaal bij.en stel jezelf eens voor hier op het forum mschien zijn er mensen in de buurt die ook varen en waar je een kijkje kan nemen.kijk ook eens op XtremeRCboats daar is ook heeel veel info te vinden
groet patrick

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
In principe een nieuwe, ervaring met afstellen heb ik niet maar valt uiteraard te leren :)
50 km/u is wel lekker rap, ik zag sojuist een boot waar ik best wel weg van ben, wat vind je hiervan?

Horizon Hobby: King of Shaves C1 Racing RTR Nitro Boat by Venom Group International (VNR1807)

Back