advies accu

Ik heb inmiddels bijna alles binnen of besteld voor mijn quadcopter.

Ik heb een x525 frame met 4 keer een kv 980 motor inclusief esc en apm 2.6 met gps.

Alleen nog een accu.
Het gaat mij meer om vliegduur dus ik ga niet stunten ofzo.
Wel wil ik er nog een gimbal met gopro bijkopen.

Gaat deze quadcopter deze Multistar High Capacity 3S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack

accu omhoogkrijgen? of moet ik iets kleiners gaan zoeken?

De accu weegt relatief weinig voor zijn vermogen, dus dat is het probleem niet.

Volgens HobbyKing:
Specs:
Minimum Capacity: 5200mAh
Configuration: 3S1P / 11.1V / 3Cell
Constant Discharge: 10C
Peak Discharge (10sec): 20C
Pack Weight: 331g

De 10C waarde is wel laag.
Dus de accu kan continue 10 * 5,2 = 52 ampère leveren.
Ik weet niet welke motor & props je gebruikt, maar veel 980kv motoren blijven wel onder de 10 amp.
Maal 4 = 40 amp.
Dus in dat geval zou dat dan moeten kunnen, al zou het dan denk ik wel bij rustig vliegen moeten blijven.

Ik zou zelf toch liever wat meer reserve (20C in dit geval) willen hebben (de prestaties van een accu worden toch langzaam minder).

Bedankt voor uw antwoord.
Ik denk toch dat ik deze accu ga aanschaffen.
Zoals ik al zei ben ik een beginner en zal het de eerste tijd bij heeeel rustig vliegen blijven.
Dus vliegtijd is het belangrijkst in mijn geval.

Neem bij lipo's van hobbyking beter een hoge C rating al lijkt dat aan de hand van een rekensommetje onnodig. Het is geen standaard rating en volgens mij verzinnen ze maar wat ;) Een hogere C rating betekend meestal wel minder interne weerstand, dus spanning zakt minder onder belasting, er wordt minder energie omgezet in warmte en wellicht gaat die lipo wat langer mee als die minder wordt belast dan mogelijk is.

Back