Advies bij keuze aileron zwever

Hallo,

Ben al weer een tijd actief in het zweefvliegen maar wil nu eigenlijk een stapje verder gaan.

Heb tot nu toe alleen maar 2 assig gevlogen aan de lijn en electro maar wil nu graag een zwever met ailerons en misschien wel flaps.

Nu is het aanbod groot maar weet ik niet helemaal waar ik goed aan doe. wil het liefst geen piepschuim modellen maar van balsa of gfk. span rond de 2,5 meter

Alle adviezen met linkjes of als mensen nog iets hebben liggen e.d. laat je horen!

Alvast bedankt

Gr Lyckele

Hallo Lyckele,

Ik ben ook nog steeds op zoek (nadat ik jouw spirit links moest laten liggen). Ik heb nu een alpha 21 op 't oog. Maar dat is vast niet wat jij zoekt. Ik ben wel benieuwd welke tips je nog krijgt.

Trouwens, je schrijft dat je nog niet gevlogen hebt met ailerons, maar jouw spirit heeft toch ailerons, of niet?

Hallo Lyckele,

Ik ben ook nog steeds op zoek (nadat ik jouw spirit links moest laten liggen). Ik heb nu een alpha 21 op 't oog. Maar dat is vast niet wat jij zoekt. Ik ben wel benieuwd welke tips je nog krijgt.

Trouwens, je schrijft dat je nog niet gevlogen hebt met ailerons, maar jouw spirit heeft toch ailerons, of niet?

Ja dat was mijn 1e kist met ailerons maar voor mij niet ideaal om er mee te leren ;) ik wil graag in de toekomst met een F3J kist gaan vliegen vandaar.

Gr

Laatst bewerkt:
Een plaatje van de Climaxx van 2,5 meter met 4 kleppen.

745849cbc325c9950.jpg

Ik vind het wel een geinig ding

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Simpel..............

Heb JH leren kennen via het forum.
Ben bij hem geweest en hij komt met mooi weer een keer deze kant op.
Ik heb een Climaxx................kan hij dan mee vliegen..................;)

Volgens mij is Jan-Hein niet zo'n held met vliegen. Bouwen wel maar vliegen vind hij eng (geen geintje!)

Er zijn nogal wat mogelijkheden met 4-kleppen configuratie. Maar net wat je zelf wilt (hoeveel tijd en geld wil je er in steken). Bijvoorbeeld:

-Starling Pro: volglas - kevlar/carbon versterkt, spanwijdte 2 m, naar keuze zweef of electro (ED modellbau)
-Reichard Mistral: GFK romp, balsa gefineerde styro vleugels (glasvezel versterking), spanwijdte 2,6 m - electro
-Topmodel CZ Elixir/Fantasy: GFK romp, abachi gefineerde styro vleugels, spanwijdte 3,2 m - naar keuze zweef of electro
-Topmodel CZ Linea - spanwijdte 2,56 m - zweef
-Girmodell.de Pulsar: diverse uitvoeringen en spanwijdtes (2, 2.5, 3.2 m), GFK/carbon romp, vleugels houtbouw,carbon versterkt, kevlar/carbon D-box - electro of zweef

Ja, dat mocht ik willen.......
JH, koop en bouw er maar één, gaan wij hem vliegen (JIJ dus ook!).

Ik ben ook erg gecharmeerd van de Climaxx. Volgens mij brengt Hollein erg mooie bouwdozen uit, en het ding schijnt ook prima te vliegen.

Zou dit wat zijn?

Dit is de Blue Rollo van Blue Air.

Ziet er leuk uit !

Is alleen een beetje zwaar naar mijn smaak, maar dat mag de pret niet drukken. Vliegt dus ook met wat meer wind. Zou ook met 10 cellen kunnen vliegen.
Voorzien van borstelmotor ws. en NiCad accu's, maar die kunnen vervangen worden door wat moderner en lichter spul.

Succes, JH

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben al weer een tijd actief in het zweefvliegen maar wil nu eigenlijk een stapje verder gaan.

Heb tot nu toe alleen maar 2 assig gevlogen aan de lijn en electro maar wil nu graag een zwever met ailerons en misschien wel flaps.

Nu is het aanbod groot maar weet ik niet helemaal waar ik goed aan doe. wil het liefst geen piepschuim modellen maar van balsa of gfk. span rond de 2,5 meter

Gr Lyckele

Sorry Lyckele, misschien niet wat je zoekt zo'n piep geval, maar een CULARIS is toch echt een prima electro zwever.

En hier in de Velserbroek ligt er een (nieuw in de doos) voor nog geen 110 euro's......

Voor wat het waard is: JH

Nou heren ik ben er uit!!

Het wordt de Climaxx van hollein maar dan wel de zweef versie!!!! :)

@ Jan-hein, bedankt voor je aanbod van de cularis!

Voor iedereen die al een Climaxx in het bezit hebben, kom met info en tips etc.

bedankt voor het mee denken!!

Gr

Back