Advies bij snelle electro speedboot

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ben van plan om een 2e speedboot erbij te kopen.
Maar dit keer mag het wel wat sneller +/- 50 km p/u
Wat kunnen jullie me adviseren.
Is de aquajet ook in nederland verkrijgbaar??

Een magin one is wel leuk. M'n pa heeft hem standaart gebouwd maar je zal er vast wel iets leuks aan andere motor in kunnen leggen. Die van pa ging rond de 40. Moet wel harder kunnen dacht ik zo. En die aquajet, welk merk is dat?

De Aquajet van Cen?

Daar valt volgens mij geen snelheid uit te halen, je kunt er maximaal met 8 cellen in varen.
Anders wordt het geheeltje te zwaar.

Ik zou inderdaad ook net zoals Kor voor de Magin One gaan, deze valt ook in de prijs wel mee en is volgens mij ook wel op te kricken naar 50/55 km/h.

wel eerst even aan pa vragen wat die ervan vind....toch mario??? 8)

De magin one is perfect, de power 700/12 is prima maar je kan heel wat sneller nog door:

robbe power 710/12 full ball-bearing
graupner ball bearing schroef as, niet die uit de robbe power set.
hydro prop 40.5 (graupner 2,30 euro)
water gekoelde robbe regelaar (uP570)
16 cellen 2400mAh.
4mm2 kabels met goudstekkers

Met deze configuratie vaar ik, de accu's worden loeiheet, de rest niet.
De magin one vaart ongeveer 11 min volgas en volgens de GPS 67,3 km/h.
Dit is zeer spectaculair, ook het geluid heeft weinig meer met electro te maken :D en de romp raakt vrijwel niet meer het water.

Voor een maat van me ben ik de magin one aan het opbouwen met een borsteloze kontronic fun 600-19 motor, de eerste test vaart gaf 78,4km/h bij 16 cellen aan met een 43mm schroef bij 27 ampere.

Dus je ziet... veel lol uit te halen.

Hoeveel cellen minimaal voor de standaard Magin One? Ik heb 2 packs van 10 cellen elk, 20 zal wel te veel zijn...

hallo mde gans , een vraagje , ik zat een beetje te speuren naar die 600-19 motor , maar waar heb je deze besteld , bij powerpete misschien , want ik kan deze motor niet vinden op kontronik hun homepage

vriendelijke groet ...second

zoek ff bij de Fun serie, staat ie gewoon bij..... en inderdaad verkopen wij deze motoren, en regelaars..........Peet............8)

hey powerpete , ten eerste alvast een fijne dag bij marin , knal er maar lekker over heen.
die fun motor 600-19 is het de zelf maat qua diameter als die robbe er bij leverd of zou ik dan iets moeten veranderen, want ik zit te dubben om nog magin one te bouwen met deze modificatie zou jij me misschien van deze motor en regelaar een prijsje kunnen zeggen .

fijne weekend allemaal

bas

is alweer een wat verouderd concept wat die duitsers doen, maar werkt wel aardig.. de 600 heeft dezelfde bevestigingsmaten als een 600 motor dus je zult er ook een andere steun in moeten maken.....as is 5 mm dus dat past.............Peet..............8)

maten hier http://www.kontronik.com/Grafik/Masse600E.gif

Back