Advies brushless Traxxas Bandit

Forumleden!

Een vraag. Ik heb een Traxxas Bandit overgekocht met een Ezrun 35a 13t 3000kv brushless. Ik rijdt met 3s lipo's rond. Hij komt hierdoor goed vooruit maar niet zo als ik zou willen. De motor lijkt me aan de lichte kant maar heb er nog niet voldoende kijk op (eerste elektro, hiervoor alleen nitro's).

Wat adviseren jullie me en heeft wellicht iemand nog een leuke brushless set te koop staan?

Thanks!

De 13T is een 380 motor in een 540 jasje.
Dus met een echte 540 motor zou het ook iets harder moeten gaan.
Iets meer Kv kan ook nog, zoals de 3600 Velineon.

Dank je Ruud voor je advies. Kan je me nog wat uitleg geven wat je bedoelt met een 380 motor in een 540 jasje?

Kan mijn esc 35a een 540 aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Ezrun motoren ( of soortgelijke met een andere labeltje ) zijn de hele turns motoren ( dus 9T, 13T etc ) dus 380 motoren in een 540 jasje.
Simpel gezegd is 380,540 etc de maat van een motor, en 380 is een kleinere motor dan een 540.
Een 380 motor word vaak ik schaal 1:18 auto's gebruikt.
Een 540 motor meestal in een 1:10.
Maar 380 motoren zijn waarschijnlijk goedkoper om te maken, omdat er minder koper etc in hoeft.
Om die 380 motor te laten passen in een 1:10 auto hebben ze het huis groter gemaakt, en daar diepere gleuven in gefreesd.
Dat bedoel ik met een 380 motor in een 540 jasje.

Bij de Ezrun motoren zijn de echte 540 motoren de ,5 turns motoren ( dus 10,5 13,5 turns etc )
Daar zit dus meer koper in en een grotere magneet, waardoor het magnetisch veld groter is, en de motor dus sterker is.

Hopelijk is het een beetje duidelijk!

Ruud

Die uitvergrote 380 motoren worden dus ook sneller warm in een 1/10 auto.
Je kan wel het een en ander doen aan de gearing,moest je voor zo'n 9T motor gaan.
Deze hebben 4300kv als ik mij niet vergis dus iets minder grote pinion gebruiken dan.
Ik heb er een zo goed als nieuwe liggen mocht je interesse hebben. (2 keer gebruikt)
De 35A esc kan deze motor aan maar ik heb persoonlijk liever wat meer overschot en zou dan kiezen voor een 60A.

Back