Advies eerste off road trucky

Hallo medeforummers!

Graag zou ik willen beginnen met deze prachtige hobby, maar zoals velen zie ik door de bomen het bos niet meer! Aangezien de meesten hier al veel ervaring met merken hebben opgebouwd zou ik graag advies willen welke auto aan te schaffen. Ik wil graag rijden op gras, in het bos, en op het zand dus merendeel offroad. Tevens niet het natuurlijk wel een beetje kwaliteit zijn en het zal mooi zijn als deze tegen verschillende weer condities kan.

Ik heb zelf uiteraard wel gekeken en een soort model als de traxxas Rustler spreekt mij wel aan.

Ik ben erg benieuwd naar het advies van jullie!

Traxxas Rustler
Een uitstekende beginners auto met een lage moeilijkheidsgraad.
Ik zou wel voor de vxl gaan,Dan kun je later over op lipo gaan.

Ben ook met de Rustler begonnen, degelijke snelle wagen. Zeker goed om mee te beginnen.
Was er aleen al snel op uitgekeken toen ik besloot dat ik het wel leuk vond allemaal.
Ook draait de motor op een 2S lipo al vrij snel warm, beetje te snel eigenlijk.

Bedankt voor de snelle reacties! Het moet inderdaad een brushless motor worden. Is er een alternatief waar ik minder snel op uitgekeken raak?

Het verschilt per geval.

Ik had besloten om een wat betere auto te nemen.
Sommigen blijven bij de stock traxxas, en zelfs de nimh accus.
En dan zijn er nog mensen die er honderden euros in steken om de brushless set en allerlei onderdelen te vervangen.

Mocht het zo zijn dat je er op uitgekeken raakt, of het idee hebt dat je wat beters wil, dan is het het beste om direct een goede auto te kopen.
Upgraden kost vaak meer, en het resultaat is uiteindelijk bijna altijd minder als dat je direct een echt g oede auto had gekocht.
Dus het kan alle kanten uit, dat hangt puur van jezelf af.

Oké duidelijke uitleg! Maar wat is een betere auto in die wek die genoemde offroad ondergronden kan rijden die ik noemde?

Gezien het terein waar je wilt gaan rijden, en dat je oog op de rustler was gevallen zou ik zeggen een fatsoenlijke truggy
En die zijn er van diverse merken.
8ight-T MBX6T D8T zijn wat van de beteren maar er zijn er nog een stuk meer.
EDIT: Dit zijn echter wel kits, waar je dus nog alles in elkaar moet zetten, en een conversie kit moet halen
Weet zo uit mn hoofd niet direct voor electro geschikte of RTR truggys die echt goed zijn.

En het kost natuurlijk een stuk meer.
Mijn budget was opzich wel aardig groot, maar vond het toen ik begon uiteindelijk te zot om 'zon groot bedrag' te gaan neertellen voor een eerste auto, waar nog moest blijken of ik het wel leuk vond. Om die reden had ik de rustler gekozen, wat dus uiteindelijk juist wat extra geld heeft gekost.

Je kunt het beste naar een Club gaan kijken, of vragen of je ergens mee mag rijden.
Dan kun je beter beslissen of het het voor jou waard is.
Succes

Laatst bewerkt:
Trouwens mijn 1/8 buggy heeft dezelfde bodemspeling als een rustler, en kan nog meer terrein aan dus een buggy zou ook een optie zijn, maar die lijkt kwa model natuurlijk niet op een rustler.
Wel is er onder de buggys meer keuze, en meer direct voor electro geschikte modellen, of RTR wagens.
Die truggys die ik noemde zijn ook wel wat groter dan een rustler

Bedankt voor de snelle reacties! Het moet inderdaad een brushless motor worden. Is er een alternatief waar ik minder snel op uitgekeken raak?

Het hangt denk ik ook van jezelf af of je er snel op uitgekeken raakt. Heb je ook nog een budget, want op zich is er keuze genoeg.

Zijn er al dingen die je al hebt? Lader ?

Moet het een truggy zijn , of mag het ook een buggy of een short course zijn ?

badelaar;2196203 Moet het een truggy zijn zei:
Misschien een minder intelligente vraag van eentje uit het truckers gedeelte:
Wat is het verschil tussen een Truggy en een Buggy?

Geert

De meeste merken die truggys hebben hebben ook een buggy.
Zoals mugen met de MBX6 en de MBX6T
Losi met de 8ight 2.0 en de 8ight T
Hotbodies met de D8 en de D8T
(waar de T dus voor truggy staat, en het eerste voor de buggy) En ga zo maar door

Google ze zelf en zie de verschillen.
Een truggy is eigenlijk de middenweg tussen een monstertruck en buggy, om het zo simpel te houden

Misschien een minder intelligente vraag van eentje uit het truckers gedeelte:
Wat is het verschil tussen een Truggy en een Buggy?

Geert

een truggy is een kruising tussen een monster truck en een buggy:
-truck kap
-breede banden van de truck
-spoiler van de buggy
-breedte van de buggy

Ik heb nog helemaal niks dus accu en lader heb ik ook nodig. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een trucky omdat ik denk dat dit het beste bij mijn wensen aansluit. Ik heb zelf misschien een alternatief gevonden voor de Rustler die ongeveer gelijk geprijsd is namelijk ; De hpi bullet mt en de bullet st flux rtr

Heb mij zelf een Bullet mt flux rtr aangeschaft... welliswaar zonder electronica, maar voor de rest is de truck wel origineel. Zeker een leuke truck om mee te beginnen, alloewel de MT in zen basis-setup echt wel als een monstertruck rijd en niet meer zoals een truggy. maar de MT en de ST zijn volledig hetzelfde qua opbouw met alleen andere wielen en cover. dus kan je gemakkelijk kiezen welke ge gewoon mooier vind en deze aanpassen aan je rijstijl. Moet wel zeggen, de wielen en banden van de ST geven meer grip op asfalt en die van de MT meer op offroad.

Er zijn wel een paar kleine foutjes in de bouw van de bullet.... de dogbones durven uit de wielen te springen zonder dat deze gebroken zijn. Bij wat nader inzicht heb ik ontdekt dat de wielen te ver omhoog kunnen gaan, eigenlijk veel verder dan nodig is, wat dus wil zeggen... voorbij het chassis,... bij ruwe landingen of zwaar bochtenwerk durven de wielen wel tot het einde van de veerweg gaan en op deze moment komen de pinnetjes van de dogbones onderaan uit de hubs van de diffs piepen.... maar als je met een paar spacers( rondellen ) de veerweg beperkt zal dit probleem zich niet meer voordoen. afgezien van dat houd mijn bullet het zeer goed uit, terwijl deze al een stuk sneller gaat dan de standaard flux door men eigen ingebouwde electronica.

Heb nu net wel een probleem met de wiellagers van men achterste wielen... dezen zouden volgens de site van HPI rubber sealed zijn... maar bij mijn truck is dit dus niet zo. Dus moest je een bullet gaan kopen, dit wel effe nakijken.

grtz

Of een snelle 1/16 Chinese knakenbak kopen en uitproberen of je het echt leuk vind en vaak gaat rijden. Maar als je nog geen zender, LiPo's en snellader hebt lijkt me een Traxxas XL-5 RTR beter uitprobeerspul.
Nadeel van de goedkope versie is de FM zender, 2.4 GHZ VLX uitvoering is weer te duur om ff te proberen of je het leuk vind..

Maak zelf sinds vorige week de grasvelden in de buurt onveilig met deze rakker:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 1/16 Brushless 4WD Monster Beatle w/ 25Amp System

Hoop pret voor een paar centen.

Als de banden kaal zijn lijkt deze me een serieuze opvolger:
Carson 1:10 CV10 Desert King BL RTR 2,4 GHz -

Back