Advies gevraagd 2 mtr kist.

zitten tussen de 500 voor een 150cc en en 800 voor een 300cc + verzending., deze zijn echter te groot om met de post te sturen, en komen dan met de boot, duurt tussen de 30 en 45 dagen, alles van 100cc en minder komt met de post, wel duurder maar binnen 10 dagen in huis.

en komt eventueel inclaring bij.....
 
yak 3mtr extra 3 en 4mtr en nog een paar, maar vorige week is mijn harde schijf gecrasht waar al mijn foto's programma's en dergelijke op stonden, dus ik moet eerst de lijsten van hun weer binnen zien te krijgen..
 
Cyclone Technology Industrial Limited?Cyclone Toy & Hobby?

dit is waar ik mijn kisten bestel, het staat een ieder vrij om dat ook te doen,
ik heb er goed ervaringen mee, enkel de verpakking waar de handel in zit, laat te wensen over.

dus bij bestelling zou ik dat wel aanscherpen.
ik doe dit dus niet als handelaar... ook voor de hobby,
ik doe alleen futaba verkopen.
 
Over de lembeck... De piloot vertelde mij dat hij 50vluchten nodig had om het toestel wat deftig te laten vliegen, ook pasten aantal zaken totaal niet (tijdens de "bouw") en was de instelhoek van de stab fout... Paul heeft ermee gevlogen en het was niet echt veel soeps
 
Cyclone Technology Industrial Limited?Cyclone Toy & Hobby?

dit is waar ik mijn kisten bestel, het staat een ieder vrij om dat ook te doen,
ik heb er goed ervaringen mee, enkel de verpakking waar de handel in zit, laat te wensen over.

dus bij bestelling zou ik dat wel aanscherpen.
ik doe dit dus niet als handelaar... ook voor de hobby,
ik doe alleen futaba verkopen.

Hoi,

Dus jij besteld kisten daarzo. Man, je moet eens weten hoe lang ik verlekkerd kijk naar sommige kisten daar. Het was vooralsnog onduidelijk wie deze in kon voeren of hoe deze kist met wat voor prijzen te bemachtigen waren.
Het sterft van de Chinese kisten en naar mijn mening worden de meeste kisten gebouwd in Azie. Ook de EF kisten. Ik kan me een verhaal in het vage verleden herinneren dat Jense ooit verteld heeft dat EF toendertijd naar een andere leverancier was gegaan en dat de YAK bij de oude fabriek gewoon onder een andere naam geleverd werd. Danwel niet via EF, maar een totaal ander merk buiten EF om.
EF bleek ontevreden over de kwaliteit van de lijn van productie.

Los hiervan heb ik een US artikel gelezen welke vertelde dat er eigenlijk goede kwaliteit houten kisten uit China komen. Echter de gebruikte aluminium onderdelen had een punt van aandacht. De lijmverbindingen en constructie scheen ook veel beter te worden vandaag de dag.

Als ik weer wat poen over heb na de zomer, als je het niet erg vind, ga ik je contacteren over hoe en op welke manier er een kist deze kant op kan komen.

Zelf ben ik zeer benieuwd naar de Pitts S12 Phyton want die ziet er zo enorm heftig uit. EN ik ben gek op dubbeldekkers. Ik vlieg zelf ook en GP Christen Eagle 2.

Groetjes,

Thierry
 
Over de lembeck... De piloot vertelde mij dat hij 50vluchten nodig had om het toestel wat deftig te laten vliegen, ook pasten aantal zaken totaal niet (tijdens de "bouw") en was de instelhoek van de stab fout... Paul heeft ermee gevlogen en het was niet echt veel soeps

Yep zitten zeker een aantal kinderziekten in en heb hierover gemaild met Willi Lembeck, doch ben hier niet veel wijzer van geworden...

"the Extra is made for absolut 3D fly,so the plane has to be tail-heavy.
If you fly standard acrobatics, then it is no problem to put weight in. Sometimes people use bigger engine which are also more heavy.
The EWD for wing and elevator must be o°.
Best Regards"

Intussen de raad en tips van Paul opgevolgd en het gaat wel iets vlotter. Voor het F3M programma zal hij wel voldoen voor een seizoen. Als je hem vergelijkt met een EF welke echt wel plug & play zijn is hier veel werk aan....en dan nog....

Nog eens bedankt he Paul :-)

Stefan
 
Je zou die Lembeck op een serieus dieet moeten zetten ;) Eventueel servo's naar voor brengen? Probeer het toestel op de eerste wedstrijd zoals het nu is, dan zie je hoe ver je staat.

De orion Velox welke Vincent Jacquemyn en ik destijds hadden woog rond de 6,5 kg vliegklaar met een DA 50. Deze kist is ongeveer even groot als de lembeck extra (kleinere span, bredere vleugels)
 
Wat weegt die Lembeck dan?
Ik heb mijn EF extra gisteren gewogen en dat viel ook serieus tegen t.o.v. de EF Yak van mijn compagnon..
 
Hoi,

Dus jij besteld kisten daarzo. Man, je moet eens weten hoe lang ik verlekkerd kijk naar sommige kisten daar. Het was vooralsnog onduidelijk wie deze in kon voeren of hoe deze kist met wat voor prijzen te bemachtigen waren.
Het sterft van de Chinese kisten en naar mijn mening worden de meeste kisten gebouwd in Azie. Ook de EF kisten. Ik kan me een verhaal in het vage verleden herinneren dat Jense ooit verteld heeft dat EF toendertijd naar een andere leverancier was gegaan en dat de YAK bij de oude fabriek gewoon onder een andere naam geleverd werd. Danwel niet via EF, maar een totaal ander merk buiten EF om.
EF bleek ontevreden over de kwaliteit van de lijn van productie.

Los hiervan heb ik een US artikel gelezen welke vertelde dat er eigenlijk goede kwaliteit houten kisten uit China komen. Echter de gebruikte aluminium onderdelen had een punt van aandacht. De lijmverbindingen en constructie scheen ook veel beter te worden vandaag de dag.

Als ik weer wat poen over heb na de zomer, als je het niet erg vind, ga ik je contacteren over hoe en op welke manier er een kist deze kant op kan komen.

Zelf ben ik zeer benieuwd naar de Pitts S12 Phyton want die ziet er zo enorm heftig uit. EN ik ben gek op dubbeldekkers. Ik vlieg zelf ook en GP Christen Eagle 2.

Groetjes,

Thierry
geen probleem, ik kan ze allemaal bestellen, ik heb zelf de s12, die is bijna klaar,
en ik wil een ieder helpen met de import, laat maar horen,
ik heb de gasten van cyclone op mijn msn, dat gaat super
 
Denk dat 99% van het vliegende spul wat in NL verkocht wordt, van aziatische komaf is. Ik ken eigenlijk uberhaupt geen echte europese ARF bouwers, maar dat zegt niet zoveel, ik ben niet zo thuis in de markt..

Als ik even denk.. Graupner = dozenschuiver, laat alles elders produceren. Robbe = Idem. EF = aziatische kisten. Sebart = zelfde fabriek als EF. Protech misschien? Die hadden wel eigen bouwvoorzieningen voor de brand, maar ook dat spul zal tegenwoordig wel allemaal uit china komen.

Of nee, wacht even, Multiplex misschien wel met hun schuimpjeslijn.

Hoeft overigens ook niets mis mee te zijn, ik ben nu zelf bezig met het in elkaar sleutelen van een Sebart, en dat ding zit gewoon goed in elkaar, de kwaliteit is gewoon hoog te noemen. Er zit Oracover op (aziatische folie wil nog wel eens een minpunt zijn) en alles zit netjes en goed verlijmd. Enige wat ik altijd minder vind aan alle ARF kisten, is de houtkeuze, het triplex is toch vaak van iets mindere kwaliteit.
 
Denk dat 99% van het vliegende spul wat in NL verkocht wordt, van aziatische komaf is. Ik ken eigenlijk uberhaupt geen echte europese ARF bouwers, maar dat zegt niet zoveel, ik ben niet zo thuis in de markt..


JR Models Tsjechië is een Europese ARF/ ARC bouwer. Ben zelf ooit in de fabriek geweest en gesproken met de eigenaar.
JR Models is de fabrikant van 3D toestellen zoals de Diablotin. Naast JR Models zijn er in Tsjechië diverse fabrikanten van ARF modellen.
 
Je zou die Lembeck op een serieus dieet moeten zetten ;) Eventueel servo's naar voor brengen? Probeer het toestel op de eerste wedstrijd zoals het nu is, dan zie je hoe ver je staat.

De Lembeck is al geweest, nu ik nog :-)

Hij weegt momenteel 8.6 kg niet getankt..., heb er net wat af gekregen. Voor 2.32m span er zit 400 gram lood in de neus.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Hobby In staat een EDGE 540 ARF van Seagull span 1,97 mtr. voor een verkoopprijs van €249,--. Prijs is aantrekkelijk echter ken de kwaliteit niet, graag jullie mening.

Meschien een late reactie. Maar beter laat dan nooit!

Ik zelf heb de Edge van Seagull en ben er zeer tevreden over. Ik vlieg hem Electro op 12S FlightPower 5000mAh. Vermogen is met 12S meer dan voldoende. De kist is erg sterk. Heb hem blender's vol gas naar beneden laten maken, en het breek niet. 3D kan het aan. Vooral de rollende harier doet hij heel mooi. Echt meskant vliegen doe hij niet. Of je moet met mixers gaan werken. Ik persoonlijk zou geen DA 50 plaatsen. Dat is overkill. Maar een zg 26 is een goede keus. Daarmee word hij niet te zwaar. En heb je genoeg vermogen.
Hier een video van mijn Edge ( en ron zijn 1.80M katana van Black Horse)

NkyBWVgoepQ[/media] - Ron and Peter flying their Katana and Edge 540.

Grt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top