Advies gevraagd aub

• Topicstarter Topicstarter Fre25
  • Startdatum Startdatum
F

Fre25

Guest
Hallo iedereen!

Eerst en vooral een dikke proficiat voor dit super forum! Ben er nu al een tijdje vanalles op aan het lezen en het boeit me meer en meer :D

Maar ik ben nu zelf op zoek naar een eigen wagen maar weet totaal niet in welke richting ik het best zou gaan. Ik ben al van kleinsaf een echte autoliefhebber en heb ook veel rc auto's gehad. Natuurlijk niet van topniveau maar ik wil hiermee gewoon aantonen dat het gegeven me wel super interesseert. En nu ik afgestudeerd ben zijn de financiële middelen natuurlijk iets uitgebreider :D

Dus wat kiezen? Ikzelf zou het liefst gaan voor benzine, maar daarin heb je natuurlijk de nitro of die met gewone benzine.
Enerzijds zou ik heeeel graag de Marder hebben, maar de prijs houdt me momenteel een beetje tegen.
En als ik de Marder laat schieten moet ik gaan voor een nitro wagen. Bvb de Protech Enigma Xs of de Protech Ultrex Evo?
Die zijn natuurlijk iets goedkoper dan die Marder maar die hebben natuurlijk wel andere nadelen. Mijn ervaring in Nitro is 0,0 dus dit kan wel problemen geven hé :? Afstellen enz enz

Dus momenteel zie ik eventjes het bos door de bomen niet meer. Iemand die me raad en daad kan geven , of geef gewoon uw mening. Dit kan me wel al heel wat verder helpen.

Alvast van harte bedankt 8)

Groeten
FrE

Mijn raad: doe vooral wat je het meeste trekt. Ik heb het idee (maar dat kunnen de gebruikers ervan beter inschatten, ik ben een electrojongen) dat, mits je de marder heelhoudt, de kosten in het gebruik wel meevallen en dat dat uiteindelijk misschien zelfs wel wat goedkoper is. Shoot me if I'm wrong. Het nadeel van nitro blijf ik vinden dat het afstellen eengeklooi is. Dat kun je leren, natuurlijk, maar het duurt wel even (bij mij in ieder geval) voordat je dat ECHT onder de knie hebt.
Wat ik wil zeggen is: Als je denkt dat de marder HET is voor jou, koop die dan, dat is uiteiendleijk goedkoper dan een miskoop doen en pas dan kopen wat je echt wilt hebben.

Just my 2 cents. Succes ermee

Oja, ennuuh... welkom op het forum! Meedoen is veel leuker dan lezen alleen!

Bij een marder is de aanschaf duur , het gebruik is minder duur dan een nitro machine deze brandstof is duur , de motoren slijten sneller , en je moet heel veel afstellen, als je daar van houdt moet je een nitro machine kopen.
Ikzelf heb diverse nitro wagens gehad van kyosho tot serpent maar ben toch voor een marder met een tweetakt motor gegaan en het bevalt me 10 keer beter dan dat afgestel aan die nitro motoren , er zijn mensen die dat leuk vinden, maar ik rij liever dan dat ik heel veel moet sleutelen .
Trouwens de RC modelrace hobby is NOOIT goedkoop,want je wil steeds meer en sneller dus meer opties op je wagen en dat kost heel veel geld.

Thx voor de raad Jaap J en R2D2! :wink:

Als ik moet eerlijk zijn zou ik het liefst gaan voor een Marder denk ik. Het is wel een heel stuk duurder, maar het scheelt nu ook weer geen fortuin hé. En het technische aspect van de nitro's ken ik echt niet, dus afstellen enz kan ik niet en heb ook niet direct vrienden die dat kunnen. Dus dit zou de pret al een beetje kunnen drukken.

Ik zal dus gewoon wat langer sparen hé :) En intussen een beetje kwijlen via het internet en ze eens in het echt aan het werk proberen te zien. Stilstaand heb ik ze al dikwijls bewonderd in de hobbywinkel :D

Daar staat momenteel een Fg Monster Truck die ik het wel 8O vind. Maar ik heb gelezen dat die niet echt de beste keuze is kwa rijgedrag... Keuzes keuzes, het is niet makkelijk :)

Groetjes

1)als je voor iets groot gaat, neem dan maar een marder (wel eerst geld geven aan die meneer in de winkel, als je 'm zo neemt kom je niet ver)
nee, even serieus: Ik hab ook altijd een marder gewild, maar de prijs is ook de grote reden waarom ik 'm nog steeds niet heb. Ik zal hem ooit wel eens 2e hands kopen. Maar wat je ook zeker moet bedneken is. Waar ga je rijden? ik mag niet in de tuin want dan staat er geen gras meer, in het bos staan veel bomen(ja duuhu :roll:) maar is wel vet. Ds denke even waar je zou rijden, is het niet te ver, saai misschien als je geen jumps ofzo daar kan maken.

2)Cool nog een belg extra :D

Inderdaad NOG een belg (hoor ik sommigen al denken :wink: ) Haha

Zoals je zegt zijn die Marders wel duur, maar als je een degelijk nitro wagen neemt kost die inclusief zender toch ook wel 500 euro dacht ik?
En +- 750 euro voor Marder en Zender moet toch te doen zijn in Duitsland? Ik spreek dan wel niet over de race... Of is het verstandiger om dan toch wat meer te betalen en de race te nemen?

Ofwel zoals je al zei tweedehands gaan. Maar het probleem is dat ze me momenteel alles kunnen verkopen denk ik omdat ik nog een redelijk hoog newbie gehalte heb :oops:
bvb op Ebay staan er op het eerste zicht wel koopjes, maar de vraag is of het echt wel koopjes zijn hé.

Waar ik ga rijden? Goh, eerst en vooral hier in de buurt en in de buurt waar mijn vriendin woont. Daar is het heel landelijk met velden voor, achter en naast haar huis 8)
En mss af en toe eens een meeting?

Greetz

jah, zo laten opsturen zou ik ook nooit doen, altijd zelf gaan halen zo'n dingen. En eventueel iemand meenemen die er wat van kent!

want: 'jaaaah dat werkt nog perfect', en na 6 keer rijden ligt het in frut vaneen
:lol:
Ik moet eerlijk zijn, ik heb nog maar 2 auto's nieuw gekocht en al de rest 2e hand sen ik heb steeds zalige koopjes gedaan. Tip, wachten wachten en als je iets ziet, niet twijfelen, niet iets kopen dat je maar half ziet zitten.

Moest ik hem zo tweedehands kopen, denk het niet maar je weet maar nooit dat ik ergens een heel goed exemplaar op de kop kan tikken, zou ik zeker iemand zoeken die wil meegaan.
Zal ik me heel wat zekerder voelen :)

Voor dat ik fg ging rijden had ik ook nitro. Rede dat ik geen nitro meer wilde was inderdaad het afstellen. Heb je net de kap er op, wil je wegrijden, slaat ie weer af. Toen heb ik een 2e hands beetle gekocht in een modelbouwwinkel. Dan betaal je iets meer als op marktplaats, maar als je vertrouwen hebt in de verkoper, dan kun je de auto ook wel geloven (meestal)
Na die ofroad heb ik particulier een on road gekocht. Dat was ook een prima auto. Daarna ben ik op nieuw overgegaan.

Mijn advies: ga eens bij clubs kijken en laat je informeren, kijk wat je leuk lijkt, maak vrienden en dan kom je vanzelf aan een auto. (via via, dan weet je ook van wie je hem koopt)

marder is geweldig maar een nitro is sneller en vaak vierwiel aangedreven,het afstellen is vrij eenvoudig alleen fijn afstellen om het maximale er uit te halen vergt wat tijd.
de 1 op 8 buggies van protech waar je over praat zijn super snel en erg sterk.
ik heb met mijn ultrex alleen wat kunststof delen kapot gehad en een diff.tandwiel maar onderdelen zijn niet duur en overal verkrijgbaar.
en persoonlijk vind ik het nitro geluid veeeeeeeel mooier vr gr Bennie

laat ik me er dan ook maar even tegeaan bemoeien ook al bennik wat laat met MIJN mening.
heb je vroeger ooit brommer gereden? want DAT is het blok dat in een marder hangt. (meer een bospotmaaier maar da's een detail...) als dat loopt, loopt het en kan je het lachend een kwartier laten draaien voor je eens gaat rijden. nitro is inderdaad een hoop afstellen. nitro is wel VEEL feller, ik ga niet zeggen sneller want mijn truckzilla loopt net zo hard als mijn marder maar hij is eerder op topsnelheid, de marder is vergeleken met een nitro ook wat logger. (nou vind ik dat wel zo prettig maar that's just me....) want hij weegt al snel 10 kilo....
als je wilt raggen is een nitro mischien je beste keus want een marder moet je vergelijken met een buggy, als je daarmee gaat springen sloop je de zooi, ik heb hem over een fietscrossbaan gejaagd waar mijn zilla erg blij mee was maar de bodemplaat van mijn marder was wel krom!
dus: ga je voor het raggen, neem een nitro, wil je lekker crossen, neem een marder.
overigens vind ik een marder goedkoper in gebruik dan een nitro, hij is en blijft een stuk steviger!

Thx iedereen voor jullie goeie raad en meningen! Het zal dus een Marder worden :P
Heb hem momenteel nog niet, ik moet namelijk nog een paar weekjes wachten, maar hij komt er vast en zeker. Dit wordt een fantastische zomer 8) :D

Greetz
FrE

hoi

Goede keus hoor een marder, ikzelf heb geen marder maar wel 2 fg onroads en dat is zo heftig.
Wat ik je wel kan aanraden is om een bigpipe erop te zeteen of misschien als je 'm 2ehands koopt zit ie er al op.
ik had op 1 van mijn wagens het standaard potje en heb op marktplaats een bigpipe gekocht.
Dat is echt al een wereld van verschil.
Alsje dan je wagen opentrekt lijkt het of er straatraces worden gehouden :lol:

Op het moment dat je zo'n auto koopt vraag of de verkoper 'm voor je wilt starten.
En onderhoud wd40 voor kunstof onderdelen doet wonderen.
kijk even hier op staat een hoop informatie.

http://www.pitstop-tuningcenter.nl/html/wat_is_er_nieuw.html

succes en als je een marder hebt heel veel plezier

mvg

johan

Back