advies gevraagd over een quadcopter

Discussie in 'Multicopters' gestart door Murre, 10 mrt 2018.

  1. Murre

    Murre

    Lid geworden:
    24 okt 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Almere
    Hoi,
    Ik heb nog nooit een quadcopter gebouwd (wel gevlogen), en heb op het internet een beetje onderzoek gedaan naar hoe ik er nou een moet maken. Er staan alleen slechts tutorials voor FPV drones, en niet voor een 'normale.' Ik zou graag (gewoon voor de lol) een kleine quadcopter willen bouwen, zonder het al te moeilijk te maken. Ik ben 16 jaar en geef er liever niet erg veel geld aan uit. Ik heb zelf al een Turnigy tgy-i6 (hetzelfde als de flysky fs-i6 volgens mij). Het gaat mij erom dat het iets leuks is om even aan te bouwen, zo lang hij maar vliegt als ik klaar ben :)
    Soms staat er bij hobbyking een lijstje met benodigdheden onder een frame, is het genoeg om alleen dat erbij aan te schaffen? En hoe kan ik mijn i6 ontvanger aansluiten aan een flight controller? ook met de andere bedrading (wat ik waaraan moet solderen) vraag ik me af wat ik zou moeten doen. Is de flight controller moeilijk te programmeren? en als laatste wil ik vragen wat nou de onderdelen zijn als je écht alleen een functionerende quadcopter wilt bouwen, zonder fpv of extra's.
    - hier is een link naar een 99$ fpv drone, ik zou dit graag willen maken zonder het fpv gedeelte :)

    Mvg Murre
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2018
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    iedere quad zonder camera en vtx is een "gewone"quad. dus bijvoorbeeld die 100 dollar build kan je gebruiken maar dan laat je de camera en video zender weg...
     
  4. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Is in feite heel simpel.
    De basis benodigheden (voor een quadcopter):

    1 x frame
    4 x motor
    4 x esc (of 1 x 4-in-1 esc)
    4 propellers
    1 Flight controller (bijv, naze32)

    Dan heb je in principe alles voor je quadcopter.
     

Deel Deze Pagina